Jumbo / Favorit č.1 Jumbo / Favorit č.1

komentáře | popis | fotky | Jumbo | 20.07.22 10:08 | 46x v oblíbených
Tak tohle je můj nový přírůstek do rodiny, Favorit číslo 1.

Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.

První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.
Škoda Favorit 8/20 - Ako sa pracuje po novom (5. august 1988)


Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).
euscreen.eu/item.html?id= EUS_E934967D6AEA99CEF8DE97 E4E7E78508

Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.

První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.

Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.

A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…

Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.

A teď pár údajů:
Škoda Favorit 136L
Výrobní číslo: 2501
Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám
Datum první registrace: 1.9.1988
Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.
Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ

Plány:
1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo
2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná
3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo
4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak


Co aktuálně sháním:
1.) provomodelové zadní světlo vnější, na straně spolujezdce
2.) kapsy na dveře, sice tam nemají být, ale bez nich budou děravé tapecy, moje jsou rozlámané
3.) hnědé gumové koberce
4.) černý prvomodelový pás spolujezdce (možná výměna za hnědý)


To bude asi zatím všechno…


Velké díky si zaslouží:
Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací
Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)
Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér

Jumbo / Favorit č.1 - komentáře:

17:51:30
03.07.2022
oppik
-> Jumbo 03.07.22 16:42:57: no vidíš to,a už to víme,super 4
16:42:57
03.07.2022
Jumbo
Zahada polepu vyresena diky Grepovi...
zvětšit Jumbo / Favorit č.1 - obrázek od Jumbo vložen 03.07.2022 16:42:57
17:59:03
29.06.2022
Jumbo
-> Dušan: naposled o vikendu...5
17:26:56
29.06.2022
Dušan
-> Jumbo: dlouho jsi nikam nejel se starým vrakem 1
16:49:01
29.06.2022
Jumbo
Manžeta vyměněná, natankováno na cestu na Pohofest...

Jsem blázen, že se těším na tu cestu na sraz? Jak je možné, že mi za 4 týdny to auto tak přirostlo k srdci?
upraveno 1x, naposled 29.06.2022 19:05:04
08:53:23
27.06.2022
Jumbo
-> k.jarek: taky se mi moc libi...

Jinak o vikendu 300 km a krom prdle manzety na kynetaku zadne problemy... A vzhledem k tomu, ze manzeta byla beztak jeste puvodni, tak na to ma i narok...
20:10:50
26.06.2022
k.jarek
Ta fotka od Peci je fajná4
09:49:13
17.06.2022
OndraKrupi
-> Xoník: jak říkáš na karbec je taková "hranatá" (viz foto) kdy tato kulatá je na jednobod vedená vrchem nad tlumiči
zvětšit Jumbo / Favorit č.1 - obrázek od OndraKrupi vložen 17.06.2022 09:49:13
23:23:23
16.06.2022
Xoník
-> Tomaso435: Nikoliv, tato vzpěra je správně obráceně než zde na autě. To že tohle není vzpěra do karbce je věc jiná…
22:53:21
16.06.2022
Jumbo
20 litru vervy do zbytku cca rok stareho benzinu a najednou mam jine auto... 1 1 1

Jeste trochu tuknu do predstihu, aby se mu trochu vic chtelo do otacek a budeme velci kamaradi...5
21:40:52
16.06.2022
k.jarek
-> Jumbo: 158
21:30:02
16.06.2022
Jumbo
-> k.jarek: -> Skili: Probereme to na Pohofestu, snad se na chvilu urvu, treba v sobotu po vyhlaseni, to uz byva relativne klid...

Zatim bych tomu dal pracovni nazev PohoTrip, uvidime jestli se podari neco vymyslet uz letos...
20:00:58
16.06.2022
k.jarek
-> Jumbo: To zní velmi dobře. Pokud mohu požádat o členství, budu moc rád.6 Osobně bych asi preferoval frekvenci 2 - 3x ročně, to by snad bylo skloubitelné se vším ostatním. Budu moc rád, pokud dáš případně vědět.4
17:36:39
16.06.2022
marra_rwd
máš to pěkný pane. Ten tvůj komentář s tím odfrkem... taky jsem tohle přesně zažil i s myšlenkama, jestli to má všechno nějaký smysl, cenu... a po takových vyjížďkách a zážitcích zjistíš, že jo :)
17:01:34
16.06.2022
Skili
-> Jumbo: to není vůbec špatnej nápad, já bych si klidně takovej výlet udělal, jen si na to najít čas
upraveno 2x, naposled 16.06.2022 17:01:58
12:14:15
16.06.2022
Jumbo
-> k.jarek: Jen tak v rychlosti třeba takováhle trasa na sobotu... goo.gl/maps/PzFSTRGyyywub SzW7

Trasa by byla "daná", ale bylo by to podle chuti každého, jak by chtěl, klidně by si to mohl upravit, nebo někde sjet, stejně tak samotná jízdy by nebyla v koloně, ale spíš po menších skupinkách, ať si to každý užije, žádné závodění, ale kochačka po horách... Pevně daný akorát start a cíl, s tím že bych mohl být na telefonu jako překládající asistence, kdyby náhodou...

Pravidelnost by pak byla pouze o tom, jaký by byl zájem, klidně jednou, dvakrát do roka, jenom taková odreagovačka...
upraveno 2x, naposled 16.06.2022 12:22:03
11:51:06
16.06.2022
k.jarek
-> Jumbo: To zní dosti zajímavě. Zájem by aj byl. Záleželo by třeba i jak často by se to konalo. Pokud to máš nějak víc v hlavě, budu rád, když se rozepíšeš6
11:43:08
16.06.2022
Jumbo
-> castrol: A jsem za to rád... 1

-> Tom Troll: Když už samotná cesta je cíl... Vím jak to myslíš...

A když už jsme u téhle myšlenky, že cesta je cíl, už dlouho si pohrávám s myšlenkou začít organizovat takové menší vyjížďky po užší skupinu bláznů, moje vize by byla asi takhle:

Sraz v pátek v nějakém kempu, tam se večer pobavit, něco pojíst, popít, ráno vyrazit na nějakou předem danou zajímavou trasu a návrat buďto do stejného kempu, nebo do jiného, podle toho, jak bude trasa vycházet, v něděli pak nějakou zajímavou cestou k domovu...

Mám služebně projeté Rakousko křížem krážem včetně hromady zapadlých silnic a průsmyků (nerad jim platím za tunely na dálnici), takže bych ideálně začal nejakou trasou tam, pár nápadů bych už měl...

Byl by o něco takového zájem, nebo si s tím nemám lámat hlavu?
10:03:09
16.06.2022
Tomaso435
-> Xoník 13.06.22 18:57:34: takhle je originál správně. Opačně by sis ulomil karbec pri posunu motoru v silentech
21:29:32
15.06.2022
Tom Troll
-> Jumbo: To je základ. Když někam člověk jede tak je to jenom on a silnice, životní stres se dá řešit předtím a potom, ale během cesty ti může bejt všechno jedno, protože na ničem nezáleží. Něco jako jít se projit do lesa a nechat doma mobil. Nebo hodinová sprcha. Jeden z nejlepších pocitů v knize. 4 1
Občas mě někdo poprosí ať otočím prahu a zpět. (X hod)
Ve plesnivý škodovce v sobotu v 11 večer bejt na cestách úplně sám je velmi osvobozující pocit.
S moderními vozy sebevyšší kvality a výkonu se tento efekt nějak míjí účinkem.
upraveno 1x, naposled 15.06.2022 21:30:34
Extreme Tyres