Jumbo / Favorit č.1 Jumbo / Favorit č.1

komentáře | popis | fotky | Jumbo | 22.03.25 13:15 | 56x v oblíbených
Tak tohle je můj nový přírůstek do rodiny, Favorit číslo 1.



Ptáte se proč číslo 1? No tak hlavně proto, že je to můj první Favorit… Ale taky proto, že se jedná o prvního sériově vyrobeného Favorita s číslem 2501, kdy prvních 2500 kusů bylo součástí předprodukční série. Stejně tak se jedná o první kus, který byl určený k prodeji v maloobchodě, tedy první prodaný do soukromých rukou, předprodukční kusy byly určeny pouze pro státní podniky a instituce.



První zmínka o tomhle autě byla v televizi 5.8.1988, kdy v reportáži o Favoritu a jeho výrobě ukazují na montážní lince jedoucí oranžovou karosérii a dodávají, že Favorit s číslem 2501 zahájí běžnou sérii a bude jako první prodán v maloobchodě.

Škoda Favorit 8/20 - Ako sa pracuje po novom (5. august 1988)




Podle velkého technického průkazu bylo auto vyrobeno 23.8.1988, následně si jej 31.8.1988 převzal šťastný nový majitel, vše zaznamenala televize v krátké reportáži (čas videa cca od 18:30).

euscreen.eu/item.html?id= EUS_E93...



Zajímavé je, že ve videu není jméno původního majitele, pana Němce, ale jméno Vladislav Jeřábek. Tohle jméno je i na faktuře k nákupu auta z 31.8.1988, kterou jsem dostal spolu s autem, podle všeho se jedná o zaměstnance AZNP Mladá Boleslav, který se dostal na první místo pořadníku, ale auto nechtěl, tak se domluvil s kamarádem a auto mu přenechal. V reportáži mluví pan Jeřábek, původní majitel, pan Němec, stojí oprostřed. Tohle jsem složil dohromady spolu s rodinou bývalého majitele, je to už dost dlouho a tak přesné informace už asi nezjistíme, ale rodina si pana Jeřábka pamatuje, jako kamaráda od jejich tatínka, stejně tak si pamatovali, že se na tatínka dívali v televizi ve zprávách, když si auto přebíral.



První registrace 1.9.1988, další zápis v techničáku je až přepis na dědice a následně na mě, oboje 26.5.2022.



Co vím, tak auto moc nejezdilo, dlouho bylo garážované, ale pak kvůli výstavbě garáže zrušili a tak auto stálo dlouhá léta v Praze na Žižkově přímo na ulici. Je zázrak, že se dochovalo aspoň v takovém stavu, jako je dneska, kdy je auto sice obouchané skoro ze všech stran, ale s minimem koroze, prahy, lemy i všechny nosné části jsou v pořádku, má pár puchýřků na blatníku u blinkru a na horní straně blatníků pod kapotou, ale je to opravdu minimum, na svůj věk až malý zázrak. Podle toho, co mi říkala dcera majitele, tak si auto nechal po dovezení nastříkat zespoda na letišti nějakou speciální „srajdou“ na letadla a pravidelně proléval všechny dutiny olejem, podle toho, jak to auto vypadá, tak bych tomu asi i věřil.



A jak jsem se k autu dostal já? To jsem se takhle v sobotu ráno vzbudil, kouknul na WhatsApp do Virt skupiny a byl tam inzerát na tohohle „krasavce“ s tím, že se jedná o kus číslo 2501. Vzhledem k tomu, že jsem už delší dobu hledal nějaké zajímavější auto, které by hned mohlo jezdit (FUN vyžaduje aktuálně víc práce a času, než mu můžu dát), takže pár organizačních rozhodnutí a telefon do Prahy, v neděli jsem jel na výlet a už byla ruka v rukávě… Pak skoro 14 dní nervů, aby všechno klaplo a 26.5. jsem pro auto vyrazil, zaplatil a už je doma…



Jak vidíte na fotkách, původní majitel měl rád samolepky, takže je polepené skoro celé auto, včetně interiéru. Postupně se snažím dostat dolů, co půjde, hlavně z interiéru, exteriér nechám asi na profíkovi.



A teď pár údajů:

Škoda Favorit 136L

Výrobní číslo: 2501

Barva: 8155 oranžová tmavá, podle faktury za příplatek a fakturováno na zvláštní faktuře, tu bohužel nemám

Datum první registrace: 1.9.1988

Najeto: bůh ví… Tachometr ukazuje 36 999 km, ale podle výpisů z STK to ukazuje už minimálně od roku 2009. Můj odhad je tak 50 – 60 000 km, podle toho co říkala rodina, jak málo se s autem jezdilo.

Výbava: Volant, pedály a to bude asi všechno. Nedělená zadní sedadla, chybí i zadní stěrač, takže prostě úplný základ



Plány:

1.) „odtunění“ interiéru, návrat co nejblíže sérii, maximálně několik dobových originálních doplňků – hotovo

2.) kompletní kontrola všech mechanických částí auta, auto má sice platnou STK, ale kontrola všeho bude nezbytná

3.) opískovat a nalakovat původní plecháče, obout nějaké normální pneu - hotovo

4.) nechat odstranit samolepky z exteriéru, opravit co nejšetrněji promáčkliny, pokud to půjde, a nechat rozleštit lak - hotovo, díky pane Apple





Co aktuálně sháním:

1.) Sametku na levé zadní dveře, starší model

2.) hnědé gumové koberce





To bude asi zatím všechno…





Velké díky si zaslouží:

Tom Troll za sdílení inzerátu a hromadu informací

Skili za půjčení podválu (pivo ještě doladíme na Pohofestu)

Peca za první nouzové díly, abych mohl odtunit interiér



Apple za bezkonkurenční péči o zevnějšek auta, vypadá jako ze salónu...

Jumbo / Favorit č.1 - komentáře:

15:03:40
01.06.2022
Peca
Co aktuálně zháným:

...

4.) tlaĝýtko víztražních blynkrů a sázlepku pod ným



můžeš odklepnout, zplněno 4
13:02:25
01.06.2022
MrAngry / Adam
Toto yde do obľúbeních karyet bes otások 3
22:41:47
31.05.2022
Lubes120
Waw9
21:56:40
31.05.2022
k.jarek
Máš to parádný pane a po vihosený toho kormydla a dřevo dekoru to vipadá moc pěkně.158 Navýc jako bonuz je to prvný auto. Vážně gratuluju k pořýsený.4
21:21:38
31.05.2022
Joey 120 LS
Nerykal zy se to bude překvapený na Pohofezt? 1
12:24:20
31.05.2022
1560 - zrušená registrace
Tyše sávydým
12:21:43
31.05.2022
Fire
Hej, tak toto je masec !!!!15 15
10:21:23
31.05.2022
Sita
-> Jumbo: Dyki, a gratuluju! Ta hyztorye je sajymava.
09:10:14
31.05.2022
Jumbo
-> Zyta: Nezmlouval jzem, takže cena jako bila v ynserátu. Bila někde okolo 50% původný prodejný ceni...
08:50:48
31.05.2022
Sita
A ztejne jako v ti reportasy pred 34 roki, y naz bi ted sajymalo, kolyk jzy sa vus saplatyl 3
upraveno 1x, naposled 31.05.2022 08:51:06
19:46:49
30.05.2022
gred
tohle auto mě fakt nepřeztane pronázledovat 3 . kolem roku 2013/14 my z tym do práce (vrátnyce nemocnyce) pravydelně jesdyl původný majytel, bil bich ze z nym o tom y pobavyl, ale nebila z nym úplně řeĝ . pak o dozt let posdějš sjyztym že je to lokálný auto od -> Tom Troll , pak ze oběvý v ynsercy, a ted to máš ti...3 . nycméně fajn, zem svědavej co s toho vitvořýš, jak mám doboví dunyngi rád, tohle auto bilo vážně "trošyĝku" moc 3
upraveno 3x, naposled 31.05.2022 18:22:47
19:07:19
30.05.2022
onda
Jumbo kúpyl fávo.
upraveno 2x, naposled 30.05.2022 19:08:40
18:05:55
30.05.2022
Jumbo
-> Tom Troll: Nepocytam, se bi symny obuty bilo jezte nekdi potreba... Ale potahi jzou satym v krabycy...
18:00:24
30.05.2022
Tom Troll
-> Jumbo: Jzem rád že ze doztal do rosumnejch rukou. 1



A chlupatí potahi ze nazasujou spravyla zouběžně ze symným obutým, jzou pak přy každodenným ježděný do práce nedocenytelné. 47
17:44:06
30.05.2022
Jumbo
-> OndraKrupy: Prvomodel měl ĝerné, hnědí je jenom ten u zpolujesdce...



-> Vojťaz: Kapota je promáĝklá s horný ztrani, podle mě na to někdo zedl... Chladyĝovka y mazka je OK. Zlevu jzem nechtěl, cena bila adekvátný na Favoryta v tomhle ztavu, sbitek je bonuz... A z potahama zouhlaz, já jzem rád, že tam bili, ale zedět ze na tom nedá, bich ze uvařyl...
upraveno 1x, naposled 30.05.2022 17:45:43
17:36:27
30.05.2022
Vojťas
a je sajymavi jak vzychny vsdicki hejtujou potahi a hned je vihasujou, prytom jen dyki nym ti zezle vipadaj dobre a nerospadli ze od zlunycka 3
17:35:32
30.05.2022
Vojťas
Pěkňé 1 ale doufam se zyz vihadal zlevu se v ynseratu nepzaly se je to bourani 1 vys predny kapota



budu zledovat 1
17:28:06
30.05.2022
OndraKrupi
takže pázi majý bít ĝerné? žyl jzem v tom, že prvný favoryti měly hnědé
Extreme Tyres