skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ
- 5. 5. 2024 - namontovány sklápěcí sedačky ze škody Rapid 136
- 19. 3. 2024 - doplněny veškeré plánované polepy, nanesena keramika a uloženo do začátku sezóny
- 2. 2. 2024 - zápis kol Ronal 6J x 14, ET 38 a pneu 185/60 r14
- 10. 11. 2023 - změna barvy oficiálně v TP na "bílá + doplňková žlutá"
- 9. 11. 2023 - STK hotovo, pár připomínek bylo, ale vše půjde hladce napravit
- 16. 10. 2023 - výjezd po svých, až na dětské nemoci po složení je komplet a funkční. Obytná zástavba bude tvořena přes zimu 23/24.
- 22. 8. 23 - návrat z lakovny, začně se pomalu skládat
- 27. 7. 23 - auto už dostává konkrétní podobu, v lakovně se pilně pracuje. Bude to překvápko
- 31. 5. 23 - kompletní auto vypraveno a s mezizastávkou v odstavné dílně půjde na lak; a snad už po prázdninách zpět domů, a budeme skládat
- 16. 5. 23 - práce se trochu protáhly i díky tomu, že si s tím chci důkladně pohrát. Druhý zadní podběh a lem dokončen, vyměněn i koncový díl výfuku, lokálně opraveny nedostatky v zadní podlaze kolem rezervy. Zbývá odstranit zbytky zelené barvy na dvou dveřích a pak hurá na lak k panu Hruškovi :)
- 16. 2. 23 po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
- 5. 5. 2024 - namontovány sklápěcí sedačky ze škody Rapid 136
- 19. 3. 2024 - doplněny veškeré plánované polepy, nanesena keramika a uloženo do začátku sezóny
- 2. 2. 2024 - zápis kol Ronal 6J x 14, ET 38 a pneu 185/60 r14
- 10. 11. 2023 - změna barvy oficiálně v TP na "bílá + doplňková žlutá"
- 9. 11. 2023 - STK hotovo, pár připomínek bylo, ale vše půjde hladce napravit
- 16. 10. 2023 - výjezd po svých, až na dětské nemoci po složení je komplet a funkční. Obytná zástavba bude tvořena přes zimu 23/24.
- 22. 8. 23 - návrat z lakovny, začně se pomalu skládat
- 27. 7. 23 - auto už dostává konkrétní podobu, v lakovně se pilně pracuje. Bude to překvápko
- 31. 5. 23 - kompletní auto vypraveno a s mezizastávkou v odstavné dílně půjde na lak; a snad už po prázdninách zpět domů, a budeme skládat
- 16. 5. 23 - práce se trochu protáhly i díky tomu, že si s tím chci důkladně pohrát. Druhý zadní podběh a lem dokončen, vyměněn i koncový díl výfuku, lokálně opraveny nedostatky v zadní podlaze kolem rezervy. Zbývá odstranit zbytky zelené barvy na dvou dveřích a pak hurá na lak k panu Hruškovi :)
- 16. 2. 23 po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
Peca/Forman Plus Telecom - komentáře:
20:01:16
17.12.2023
17.12.2023
Tomaso435
Uz si byl v JZD na váze?
19:14:21
10.12.2023
10.12.2023
Eidy
-> Peca: Tak pokud máš svýho "pana radu", tak to je potom jinačí situace.
12:43:43
10.12.2023
10.12.2023
Peca
-> Eidy: koumám, ale nejsem na to zateplování naštěstí úplně sám. Dvorní dodavatel izolačních vzorků je i člověk, co se tím profesně živí, takže ke každému kusu, co mi z fabriky donese, dostanu i návod použití a výklad, co by mělo a nemělo fungovat.
12:19:14
09.12.2023
09.12.2023
Eidy
-> Peca: občas kouknu na přestavbu dodávek na obytňák a izolaci řeší různými způsoby. Těžko říct, co je nejlepší. Ale líbí se mi, jak to koumáš.
09:18:32
09.12.2023
09.12.2023
Peca
Snaha o minimalizaci tepelných mostů a s tím spojené kondenzace vzdušné vlhkosti
19:27:57
23.11.2023
23.11.2023
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Milan 136: jj, kam se sere hevland
17:55:03
23.11.2023
23.11.2023
Milan 136
-> minno 23.11.23 15:16:38: Jo. Tam vytočíš jedničku do sraček a jede to 20
15:19:35
23.11.2023
23.11.2023
Tomaso435
-> minno: no poměrně dost, když to jezdí za 12 ale do města s vozejkem je to zavoďak a tahoun s parádní spotřebou
15:16:38
23.11.2023
23.11.2023
minno
-> Tomaso435 23.11.23 08:20:49: Akurát pozerám, že litrová fabia mala SP 4,8, to točí pri 90 kmh koľko, 4000?
08:20:49
23.11.2023
23.11.2023
Tomaso435
-> tunerlada 22.11.23 23:14:04: tak použít stálý převod z litrové Fabie sice to bude mít maximálku.120 ale 90 to pojede naprosto ochotně.. akorát se spotřebou podobnou 3,5 t obytnému vozu
07:31:06
23.11.2023
23.11.2023
Peca
-> tunerlada: to věřím, víc jak 100km/h když s tím jedu, je dost cítit ta bouda, že to brzdí. Navíc to něco bude vážit.
23:14:04
22.11.2023
22.11.2023
tunerlada
-> Peca: já právě 2 roky zpět taky postavil obytnou vanplusku feldu 40kw, spaní pro 2, zateplené, skládací postel atd.. jak jsme v tom ale jeli dva a věci, tak to bylo peklo jak to nejelo a byla to brzda provozu
19:12:05
22.11.2023
22.11.2023
OndraKrupi
-> Peca: tebe člověk pár dní nesleduje a pak se nestačí divit
16:30:52
22.11.2023
22.11.2023
Peca
-> tunerlada: jen série, max jednou výměna typu z 40kw BMM na 50kw BMM. Potřebuji, aby to všude dojelo a byl na to spoleh, žádná divočina
12:11:35
22.11.2023
22.11.2023
tunerlada
-> Peca: motor budeš nechávat v serii, nebo budou nějaké úpravy výkonu ?
15:10:06
21.11.2023
21.11.2023
Sita
moc pekny! ja jsem neco takovyho tak dlouho planoval a kvuli jinejm vecem odkladal v transporteru T4, az nastala doba, kdy uz v aute spat nechci a kdyz tak jen nouzove a sam, protoze deti uz jsou velky a s manzelkou uz nespime ani doma v posteli natoz v aute