
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
AKTUÁLNĚ
- 16. 2. po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Poléčí se lokální nedostatky a půjde zpět do originální žluté, jak má být, včetně případných firemních polepů.
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
- 16. 2. po skončení předku a podlahy je zahájena akce "Zachraň si holou prdel" - tedy vyměním zadní kusy lemu, lokální místa prahu a vyvařím domky zadních pružin. Hurá
- 6. 2. 23 - montáž motoru hotová, celý předek vyvařen, blatníky v plniči. Čekám na provozní kapaliny, pak doskládat interiér a pořešit zbytek zelené štětkolízy na autě.
- 7. 9. 22 dovezen náhradní motor 135B, s rozumným nájezdem 155 tis. km, které by měly být skutečné. Jedná se o motor po starém pánovi a jeho shnilém Formanovi (BOM 48-46), který vždy dostával péči, jakou měl. Vypadá moc pěkně, a proto půjde jen na preventivní přetěsnění + nové rozvody a do auta. Ten původní, vyvařený blok raději nebudu riskovat vracet zpět.
- Plus převezen 7. 6. 2022 ze zimoviště na letní stání domů. Bohužel se cesta neobešla bez komplikací. O načatém těsnění pod hlavou jsem věděl již při koupi v lednu, ale byla zima a na převoz ideální teplota kolem nuly.
Bohužel delší stání a nyní jízda po svých cca 10km domů ze zimoviště dokonala dílo zkázy. Cestou auto několikrát vařilo, voda se ztrácela, a tak jsem průběžně doléval na chlazení litry vody z potoka podél silnice. Při dojezdu téměř k domu už to ale motor nedal a totálně se zaplavil. Posledních 500 metrů bylo již na laně, i tak je to celkem úspěch na to, jak náročné převýšení jsme cestou museli zdolávat...
Čeká mě rozbor a vyčištění motoru, výměna těsnění a pro jistotu celé hlavy. Pak přetěsnění, výměna olejové vany, poladění nedostatků a ideálně ještě letos nová STK (stará skončila v květnu 22).
Na zkoušku jsem použil ředidlo C6000 pro odstranění válečkové zelené barvy, a půjde to pěkně dolů. Takže ještě bude následovat změna barvy zpět na původní žlutou.
Zas bude co dělat :)
Historie:
Začalo to jako naprosto neplánované echo z inzerátu na Bazoši ve čtvrtek 20. ledna 2022, a v sobotu 22. ledna už je doma.
Původní vůz vyrobený pro SPT Telecom ve firemní žluté, nyní zvenku válečková zelená (lesní maskování - vozil i dřevo). Jinak kompletní, původní a nikdy nevyvařovaný kus.
Na celoživotního pracovního slouhu je to až přírodní úkaz, jak překvapivě dobře je zachovalý. Papírový TP a 2x původní klíč, který pasuje jeden pro všechny zámky, přední origo tapece bez děr, záslepka v kastlíku na rádio, ve výbavě i nepoužitá dobová žlutá pláštěnka pro řidiče a další špeky...
Poléčí se lokální nedostatky a půjde zpět do originální žluté, jak má být, včetně případných firemních polepů.
Z vyprávění od předchozího majitele, pana H. ... "Váš email mne potěšil. Vozidlo bylo původně telekomu, a měl jej mechanik spojů, pan Š. B. z Lanžhota. Vozidla se vyřazovala z provozu a tak jej koupila TJ Sokol Lanžhot, kde jsem byl předsedou. Vozidlo stálo roky v garáži a nebylo vůbec využíváno. Vozidlo jsem odkoupil a zaplatil ekodaň. Používal jsem vozidlo k pracím v lese a bylo pro mne k nezaplacení. Přední kapotu jsem měnil poté co mi na ni sednul v lese jelen. Zelenou barvu jsem použil jako z nouze cnost, a abych s lesem lépe splynul. Vozidlo jsem prodal z důvodu výměny obou kyčlí, kdy jsem měl problém s nastupováním a vystupováním z vozidla."
Peca/Forman Plus Telecom - komentáře:
-> Peca: obdivujeme tvoje odhodlanie a nasadenie. Mňa čaká ešte jedno auto a naskakuje mi z toho husia koža...a ty ideš ako píla od jedného k druhému 

Nevypadá to zas tak zle... na to, že to auto nikdy nevidělo vosk ani rezistin či jakékoliv jiné ošetření, než fabrické
-> Hřib: V plánu je kde co, ale tohle by bylo harakiri i na mě... zatím :-)
-> Peca 18.02.23 12:48:55: budeš kvůli toho dělat vyklápěcí nárazník jako měla kdysi Tempra v kombíku? U tebe bych se nedivil




-> Peca: Takže plánuješ obytnou plusku ?
Taky jsem loni jednu postavil.. pro dva na camping ideální 


Normal sa teším čo s toho vykuzliš
Hnus, drbačka na hodiny práce, té válečkolízy tomu teda dopřál 

-> Eidy: Tmel, no.... tohle půjde vyřešit, holt si každý rok střihnu jednu renovaci, která bude vždy "už naposled a nikdy více" 

-> Peca 16.02.23 08:14:18: Vups. Njn.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ležely tam docela dlouho. Se divím, za tu cenu…
-> Peca: jj, sdílel jsem je na favoriťáckej fb
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jj, původně ve skupině Golf, Jetta MK2
-> Peca: to jsou ty z fb?