skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Delší dobu jsem se rozmýšlel, zda si pořídit k mým favům i hatchback. Nakonec jsem podlehl modním vlivům a začal hledat auto s dobrou karoserií. Nakonec doma skončilo tato věc.
Favorit 136, 46kW vyroben v květnu 1989. Najeto má cca 48tis km. První majitel ročník 1920:)
Říkám si jestli není skoro až moc pěkný na to co s ním chystám, ale co - už jsem zprasil vzácnější kusy:)
Auto není vyvařované, ani zrezlé. Pán se prostě rozhodl, že prahy a zadní lemy čímsi napatlá. Naštěstí to jde opláchnout ředidlem. Nechápu proč takto udělal i půlku kapoty, asi designový prvek.
Motor startuje a vyjede i na podval.
Zatím nevím jak s interiérem, protože půlka plastů je vyměněná za černé a palubka přímo černou nastříkaná:/
Z dárcovského vozu jsem vyměnil komplet interiér. Není úplně pěknej, ale zato bez barvy. Ještě z něj šly nějaké maličkosti jako maska nebo nárazník.
Auto dostalo poslední origo blatníky co se doma našly.
Po nasazení úchylných italských kol jsem podlehl tlaku a nandal staré tlumiče HP sporting, původem ze sestřiny feldy. Ještě, že takové rozhodnutí padlo, horní miska vzadu nebyla úplně v dobré kondici.
Řadící páka vrácena zpět do originální délky a rovnou vyměněny komponenty kulisy.
Na blatníky nalepeny nápisy bertone, které jsem před lety sundal z favo vraku na jednom řeckém ostrově.
Sleep aktion:
V zimě jsem vyndal ze stodoly motor 1.5, který jsem měl jako mladý jinoch v tuningové feldě a nechal ho odbarvit.
Motor dostal 4-svod jako jedinou větší investici a aby se vešel i nápravnici z felcie, rovnou se stabilizátorem. ZA RADY DÍKY PECA
Po vyndání origo motoru se ještě musela poupravit plechařina v motorovém prostoru vinou vyteklé baterie, jinak to vypadá v pořádku.
Po zkušenostech s převodovkářem s posledních let jsem se rozhodl, že bude jednodušší instalovat převodovku co jsme měl udělanou pro feldu (alá 1.6). Toho důvodu musel na levý nosník držák z prvních felicií.
Na motor jsem dodělal výměník voda-olej. Delší závit z 1.9D.
Místo hliníkové záslepky po snímači otáček jsem nalepil protimrazovou zátku.
Oproti zástavbě bude bez serva, tudíš origo alternátor 1.4MPI s vodící řemenicí a opravenou zkouškovou vodní pumpou. ZA OPRAVU DÍKY EIDY.
Dále bude jiná škrtící klapka (z 1.8T) + data k ní.
Motorový svazek MPI napojím na původní, dle schématu co a rad z virtu. Budíky na teplotu, palivo a otáčky hodlám použít z jednobodu. Zatím nevím zda budou ukazovat (duben 2021:)
Otáčkoměr nakonec použit z MPI, konečně chodí jak má. Nějak to zamaskuju, aby to nebylo poznat:)
Palivová nádrž z MPI, filtr s redukčním ventilem 4 BARy u nádrže. Dráty ponechány původní, pouze vyměněn konektor. K motoru natazená pouze jedna trubka, taktéž z MPI.
Tlumiče výfufu použity oba z 1.9D, se svody spojeny sponou na vlnovci.
Kulisu řazení jsem dal nakonec z modelu 98. Má kratší dráhy a mohu použít tuningovou hlavici z Maďarska na závit.
Na běšinách mi odešel posilovač brzd, vyměnil jsem ho za feldí včetně HBV a pedálů.
Zadní nápravnice je z bývalé tuningové feldy. Vyztužená po vzoru Kit car.
Těhlice a náboje kol z felice, rozteč 4×100, zadní bubny též.
Přední brzdy v kombinaci třmeny Ford Mondeo a kotouče Kia Rio. Vnitřně chlazené a průměr 256mm.
Z důvodu větších brzd musí být o palec větší kola. Dostal jsem italská 6×14" ET38. Pneu Toyo Proxes R888R.
40. Rally sraz Běšiny se mi Spavec rozhodl ukázat, že ho asi na závodění neužije.
1. Na dálnici z Praha-Plzeň mě mitfara pobidl ať zkusím maximalku. Když se ručička blížila 160 tak se rozkmitala a následně umřela. Dále měřeno GPS.
2. U Klatov začalo pršet, po deseti minutách stírání levý stěrač zamával a upadl. Plastový kloub na silnici mezitím přejel kamion.
3. Po příjezdu do kempu chci kouknout na stav hladiny oleje, ale měrky chybí spodních cca 5cm. No nic, budeme sledovat tlak oleje a doufat, že zbytek měrky zůstane na dně vany.
4. Pri orientaku zjistuju, že otáčkoměr z jednobodu nemá podsvícení. No nic, zítra přes den to vadit nebude.
5. Po první erzete koukám, že se otáčkoměr seknul na 5tis otáčkách. Aspoň už nevadí, že nesvítí.
6. Při čekání ve frontě na druhou jízdu vaříme. Do ventilátoru nejde proud. Opravime natažením drátu přímo od baterky druhý den. Zatím dolejeme a doufáme, že už nebudeme stát.
7. Ráno auto nejde nastartovat. Nejde palivové čerpadlo. Po hodině bádání se zkušenými kolegy zjišťujeme, že to byl "jen" upadlý drát od relatka.
8. Během zjišťování proč nejde čerpadlo mi v dobré vůli spolubydlící smazal VAGem závady v paměti motoru. Vinou toho mi celou sobotu nedrží volnoběh.
9. Při orientaku jsem nejel dost opatrně po rozbité panelové cestě a během vyhýbání se protijedoucímu vozidlu jsem si orval omotavku výfukových svodů.
Favorit 136, 46kW vyroben v květnu 1989. Najeto má cca 48tis km. První majitel ročník 1920:)
Říkám si jestli není skoro až moc pěkný na to co s ním chystám, ale co - už jsem zprasil vzácnější kusy:)
Auto není vyvařované, ani zrezlé. Pán se prostě rozhodl, že prahy a zadní lemy čímsi napatlá. Naštěstí to jde opláchnout ředidlem. Nechápu proč takto udělal i půlku kapoty, asi designový prvek.
Motor startuje a vyjede i na podval.
Zatím nevím jak s interiérem, protože půlka plastů je vyměněná za černé a palubka přímo černou nastříkaná:/
Z dárcovského vozu jsem vyměnil komplet interiér. Není úplně pěknej, ale zato bez barvy. Ještě z něj šly nějaké maličkosti jako maska nebo nárazník.
Auto dostalo poslední origo blatníky co se doma našly.
Po nasazení úchylných italských kol jsem podlehl tlaku a nandal staré tlumiče HP sporting, původem ze sestřiny feldy. Ještě, že takové rozhodnutí padlo, horní miska vzadu nebyla úplně v dobré kondici.
Řadící páka vrácena zpět do originální délky a rovnou vyměněny komponenty kulisy.
Na blatníky nalepeny nápisy bertone, které jsem před lety sundal z favo vraku na jednom řeckém ostrově.
Sleep aktion:
V zimě jsem vyndal ze stodoly motor 1.5, který jsem měl jako mladý jinoch v tuningové feldě a nechal ho odbarvit.
Motor dostal 4-svod jako jedinou větší investici a aby se vešel i nápravnici z felcie, rovnou se stabilizátorem. ZA RADY DÍKY PECA
Po vyndání origo motoru se ještě musela poupravit plechařina v motorovém prostoru vinou vyteklé baterie, jinak to vypadá v pořádku.
Po zkušenostech s převodovkářem s posledních let jsem se rozhodl, že bude jednodušší instalovat převodovku co jsme měl udělanou pro feldu (alá 1.6). Toho důvodu musel na levý nosník držák z prvních felicií.
Na motor jsem dodělal výměník voda-olej. Delší závit z 1.9D.
Místo hliníkové záslepky po snímači otáček jsem nalepil protimrazovou zátku.
Oproti zástavbě bude bez serva, tudíš origo alternátor 1.4MPI s vodící řemenicí a opravenou zkouškovou vodní pumpou. ZA OPRAVU DÍKY EIDY.
Dále bude jiná škrtící klapka (z 1.8T) + data k ní.
Motorový svazek MPI napojím na původní, dle schématu co a rad z virtu. Budíky na teplotu, palivo a otáčky hodlám použít z jednobodu. Zatím nevím zda budou ukazovat (duben 2021:)
Otáčkoměr nakonec použit z MPI, konečně chodí jak má. Nějak to zamaskuju, aby to nebylo poznat:)
Palivová nádrž z MPI, filtr s redukčním ventilem 4 BARy u nádrže. Dráty ponechány původní, pouze vyměněn konektor. K motoru natazená pouze jedna trubka, taktéž z MPI.
Tlumiče výfufu použity oba z 1.9D, se svody spojeny sponou na vlnovci.
Kulisu řazení jsem dal nakonec z modelu 98. Má kratší dráhy a mohu použít tuningovou hlavici z Maďarska na závit.
Na běšinách mi odešel posilovač brzd, vyměnil jsem ho za feldí včetně HBV a pedálů.
Zadní nápravnice je z bývalé tuningové feldy. Vyztužená po vzoru Kit car.
Těhlice a náboje kol z felice, rozteč 4×100, zadní bubny též.
Přední brzdy v kombinaci třmeny Ford Mondeo a kotouče Kia Rio. Vnitřně chlazené a průměr 256mm.
Z důvodu větších brzd musí být o palec větší kola. Dostal jsem italská 6×14" ET38. Pneu Toyo Proxes R888R.
40. Rally sraz Běšiny se mi Spavec rozhodl ukázat, že ho asi na závodění neužije.
1. Na dálnici z Praha-Plzeň mě mitfara pobidl ať zkusím maximalku. Když se ručička blížila 160 tak se rozkmitala a následně umřela. Dále měřeno GPS.
2. U Klatov začalo pršet, po deseti minutách stírání levý stěrač zamával a upadl. Plastový kloub na silnici mezitím přejel kamion.
3. Po příjezdu do kempu chci kouknout na stav hladiny oleje, ale měrky chybí spodních cca 5cm. No nic, budeme sledovat tlak oleje a doufat, že zbytek měrky zůstane na dně vany.
4. Pri orientaku zjistuju, že otáčkoměr z jednobodu nemá podsvícení. No nic, zítra přes den to vadit nebude.
5. Po první erzete koukám, že se otáčkoměr seknul na 5tis otáčkách. Aspoň už nevadí, že nesvítí.
6. Při čekání ve frontě na druhou jízdu vaříme. Do ventilátoru nejde proud. Opravime natažením drátu přímo od baterky druhý den. Zatím dolejeme a doufáme, že už nebudeme stát.
7. Ráno auto nejde nastartovat. Nejde palivové čerpadlo. Po hodině bádání se zkušenými kolegy zjišťujeme, že to byl "jen" upadlý drát od relatka.
8. Během zjišťování proč nejde čerpadlo mi v dobré vůli spolubydlící smazal VAGem závady v paměti motoru. Vinou toho mi celou sobotu nedrží volnoběh.
9. Při orientaku jsem nejel dost opatrně po rozbité panelové cestě a během vyhýbání se protijedoucímu vozidlu jsem si orval omotavku výfukových svodů.
Spavec - komentáře:
08:27:03
13.07.2020
13.07.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> OTA-MTX: Bez zadniho sterace koukam...
00:10:54
13.07.2020
13.07.2020
gred
moje bejvalý kola vypadá to dobře, sem na ně zvědavej až budou zrenovovaný
19:12:16
12.07.2020
12.07.2020
Apple STS Chvojkovice-Brod
A je z něj fešák, dobrá práce
12:51:12
01.07.2020
01.07.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
To je krasavec.
19:10:05
03.06.2020
03.06.2020
OTA-MTX
-> MrAngry / Adam: s mými plány jsou kilometry fuk, ale vzhledem ke stavu karoserie bych jim věřil
01:45:06
03.06.2020
03.06.2020
MrAngry / Adam
Tá prístrojovka bola celá menená, takže nájazd nemusí byť tých 48tis (jedine že by prehodil starý tacho naspäť), inak slušný základ
21:11:26
31.05.2020
31.05.2020
Rori - zrušená registrace
pekné.