skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Delší dobu jsem se rozmýšlel, zda si pořídit k mým favům i hatchback. Nakonec jsem podlehl modním vlivům a začal hledat auto s dobrou karoserií. Nakonec doma skončilo tato věc.
Favorit 136, 46kW vyroben v květnu 1989. Najeto má cca 48tis km. První majitel ročník 1920:)
Říkám si jestli není skoro až moc pěkný na to co s ním chystám, ale co - už jsem zprasil vzácnější kusy:)
Auto není vyvařované, ani zrezlé. Pán se prostě rozhodl, že prahy a zadní lemy čímsi napatlá. Naštěstí to jde opláchnout ředidlem. Nechápu proč takto udělal i půlku kapoty, asi designový prvek.
Motor startuje a vyjede i na podval.
Zatím nevím jak s interiérem, protože půlka plastů je vyměněná za černé a palubka přímo černou nastříkaná:/
Z dárcovského vozu jsem vyměnil komplet interiér. Není úplně pěknej, ale zato bez barvy. Ještě z něj šly nějaké maličkosti jako maska nebo nárazník.
Auto dostalo poslední origo blatníky co se doma našly.
Po nasazení úchylných italských kol jsem podlehl tlaku a nandal staré tlumiče HP sporting, původem ze sestřiny feldy. Ještě, že takové rozhodnutí padlo, horní miska vzadu nebyla úplně v dobré kondici.
Řadící páka vrácena zpět do originální délky a rovnou vyměněny komponenty kulisy.
Na blatníky nalepeny nápisy bertone, které jsem před lety sundal z favo vraku na jednom řeckém ostrově.
Sleep aktion:
V zimě jsem vyndal ze stodoly motor 1.5, který jsem měl jako mladý jinoch v tuningové feldě a nechal ho odbarvit.
Motor dostal 4-svod jako jedinou větší investici a aby se vešel i nápravnici z felcie, rovnou se stabilizátorem. ZA RADY DÍKY PECA
Po vyndání origo motoru se ještě musela poupravit plechařina v motorovém prostoru vinou vyteklé baterie, jinak to vypadá v pořádku.
Po zkušenostech s převodovkářem s posledních let jsem se rozhodl, že bude jednodušší instalovat převodovku co jsme měl udělanou pro feldu (alá 1.6). Toho důvodu musel na levý nosník držák z prvních felicií.
Na motor jsem dodělal výměník voda-olej. Delší závit z 1.9D.
Místo hliníkové záslepky po snímači otáček jsem nalepil protimrazovou zátku.
Oproti zástavbě bude bez serva, tudíš origo alternátor 1.4MPI s vodící řemenicí a opravenou zkouškovou vodní pumpou. ZA OPRAVU DÍKY EIDY.
Dále bude jiná škrtící klapka (z 1.8T) + data k ní.
Motorový svazek MPI napojím na původní, dle schématu co a rad z virtu. Budíky na teplotu, palivo a otáčky hodlám použít z jednobodu. Zatím nevím zda budou ukazovat (duben 2021:)
Otáčkoměr nakonec použit z MPI, konečně chodí jak má. Nějak to zamaskuju, aby to nebylo poznat:)
Palivová nádrž z MPI, filtr s redukčním ventilem 4 BARy u nádrže. Dráty ponechány původní, pouze vyměněn konektor. K motoru natazená pouze jedna trubka, taktéž z MPI.
Tlumiče výfufu použity oba z 1.9D, se svody spojeny sponou na vlnovci.
Kulisu řazení jsem dal nakonec z modelu 98. Má kratší dráhy a mohu použít tuningovou hlavici z Maďarska na závit.
Na běšinách mi odešel posilovač brzd, vyměnil jsem ho za feldí včetně HBV a pedálů.
Zadní nápravnice je z bývalé tuningové feldy. Vyztužená po vzoru Kit car.
Těhlice a náboje kol z felice, rozteč 4×100, zadní bubny též.
Přední brzdy v kombinaci třmeny Ford Mondeo a kotouče Kia Rio. Vnitřně chlazené a průměr 256mm.
Z důvodu větších brzd musí být o palec větší kola. Dostal jsem italská 6×14" ET38. Pneu Toyo Proxes R888R.
40. Rally sraz Běšiny se mi Spavec rozhodl ukázat, že ho asi na závodění neužije.
1. Na dálnici z Praha-Plzeň mě mitfara pobidl ať zkusím maximalku. Když se ručička blížila 160 tak se rozkmitala a následně umřela. Dále měřeno GPS.
2. U Klatov začalo pršet, po deseti minutách stírání levý stěrač zamával a upadl. Plastový kloub na silnici mezitím přejel kamion.
3. Po příjezdu do kempu chci kouknout na stav hladiny oleje, ale měrky chybí spodních cca 5cm. No nic, budeme sledovat tlak oleje a doufat, že zbytek měrky zůstane na dně vany.
4. Pri orientaku zjistuju, že otáčkoměr z jednobodu nemá podsvícení. No nic, zítra přes den to vadit nebude.
5. Po první erzete koukám, že se otáčkoměr seknul na 5tis otáčkách. Aspoň už nevadí, že nesvítí.
6. Při čekání ve frontě na druhou jízdu vaříme. Do ventilátoru nejde proud. Opravime natažením drátu přímo od baterky druhý den. Zatím dolejeme a doufáme, že už nebudeme stát.
7. Ráno auto nejde nastartovat. Nejde palivové čerpadlo. Po hodině bádání se zkušenými kolegy zjišťujeme, že to byl "jen" upadlý drát od relatka.
8. Během zjišťování proč nejde čerpadlo mi v dobré vůli spolubydlící smazal VAGem závady v paměti motoru. Vinou toho mi celou sobotu nedrží volnoběh.
9. Při orientaku jsem nejel dost opatrně po rozbité panelové cestě a během vyhýbání se protijedoucímu vozidlu jsem si orval omotavku výfukových svodů.
Favorit 136, 46kW vyroben v květnu 1989. Najeto má cca 48tis km. První majitel ročník 1920:)
Říkám si jestli není skoro až moc pěkný na to co s ním chystám, ale co - už jsem zprasil vzácnější kusy:)
Auto není vyvařované, ani zrezlé. Pán se prostě rozhodl, že prahy a zadní lemy čímsi napatlá. Naštěstí to jde opláchnout ředidlem. Nechápu proč takto udělal i půlku kapoty, asi designový prvek.
Motor startuje a vyjede i na podval.
Zatím nevím jak s interiérem, protože půlka plastů je vyměněná za černé a palubka přímo černou nastříkaná:/
Z dárcovského vozu jsem vyměnil komplet interiér. Není úplně pěknej, ale zato bez barvy. Ještě z něj šly nějaké maličkosti jako maska nebo nárazník.
Auto dostalo poslední origo blatníky co se doma našly.
Po nasazení úchylných italských kol jsem podlehl tlaku a nandal staré tlumiče HP sporting, původem ze sestřiny feldy. Ještě, že takové rozhodnutí padlo, horní miska vzadu nebyla úplně v dobré kondici.
Řadící páka vrácena zpět do originální délky a rovnou vyměněny komponenty kulisy.
Na blatníky nalepeny nápisy bertone, které jsem před lety sundal z favo vraku na jednom řeckém ostrově.
Sleep aktion:
V zimě jsem vyndal ze stodoly motor 1.5, který jsem měl jako mladý jinoch v tuningové feldě a nechal ho odbarvit.
Motor dostal 4-svod jako jedinou větší investici a aby se vešel i nápravnici z felcie, rovnou se stabilizátorem. ZA RADY DÍKY PECA
Po vyndání origo motoru se ještě musela poupravit plechařina v motorovém prostoru vinou vyteklé baterie, jinak to vypadá v pořádku.
Po zkušenostech s převodovkářem s posledních let jsem se rozhodl, že bude jednodušší instalovat převodovku co jsme měl udělanou pro feldu (alá 1.6). Toho důvodu musel na levý nosník držák z prvních felicií.
Na motor jsem dodělal výměník voda-olej. Delší závit z 1.9D.
Místo hliníkové záslepky po snímači otáček jsem nalepil protimrazovou zátku.
Oproti zástavbě bude bez serva, tudíš origo alternátor 1.4MPI s vodící řemenicí a opravenou zkouškovou vodní pumpou. ZA OPRAVU DÍKY EIDY.
Dále bude jiná škrtící klapka (z 1.8T) + data k ní.
Motorový svazek MPI napojím na původní, dle schématu co a rad z virtu. Budíky na teplotu, palivo a otáčky hodlám použít z jednobodu. Zatím nevím zda budou ukazovat (duben 2021:)
Otáčkoměr nakonec použit z MPI, konečně chodí jak má. Nějak to zamaskuju, aby to nebylo poznat:)
Palivová nádrž z MPI, filtr s redukčním ventilem 4 BARy u nádrže. Dráty ponechány původní, pouze vyměněn konektor. K motoru natazená pouze jedna trubka, taktéž z MPI.
Tlumiče výfufu použity oba z 1.9D, se svody spojeny sponou na vlnovci.
Kulisu řazení jsem dal nakonec z modelu 98. Má kratší dráhy a mohu použít tuningovou hlavici z Maďarska na závit.
Na běšinách mi odešel posilovač brzd, vyměnil jsem ho za feldí včetně HBV a pedálů.
Zadní nápravnice je z bývalé tuningové feldy. Vyztužená po vzoru Kit car.
Těhlice a náboje kol z felice, rozteč 4×100, zadní bubny též.
Přední brzdy v kombinaci třmeny Ford Mondeo a kotouče Kia Rio. Vnitřně chlazené a průměr 256mm.
Z důvodu větších brzd musí být o palec větší kola. Dostal jsem italská 6×14" ET38. Pneu Toyo Proxes R888R.
40. Rally sraz Běšiny se mi Spavec rozhodl ukázat, že ho asi na závodění neužije.
1. Na dálnici z Praha-Plzeň mě mitfara pobidl ať zkusím maximalku. Když se ručička blížila 160 tak se rozkmitala a následně umřela. Dále měřeno GPS.
2. U Klatov začalo pršet, po deseti minutách stírání levý stěrač zamával a upadl. Plastový kloub na silnici mezitím přejel kamion.
3. Po příjezdu do kempu chci kouknout na stav hladiny oleje, ale měrky chybí spodních cca 5cm. No nic, budeme sledovat tlak oleje a doufat, že zbytek měrky zůstane na dně vany.
4. Pri orientaku zjistuju, že otáčkoměr z jednobodu nemá podsvícení. No nic, zítra přes den to vadit nebude.
5. Po první erzete koukám, že se otáčkoměr seknul na 5tis otáčkách. Aspoň už nevadí, že nesvítí.
6. Při čekání ve frontě na druhou jízdu vaříme. Do ventilátoru nejde proud. Opravime natažením drátu přímo od baterky druhý den. Zatím dolejeme a doufáme, že už nebudeme stát.
7. Ráno auto nejde nastartovat. Nejde palivové čerpadlo. Po hodině bádání se zkušenými kolegy zjišťujeme, že to byl "jen" upadlý drát od relatka.
8. Během zjišťování proč nejde čerpadlo mi v dobré vůli spolubydlící smazal VAGem závady v paměti motoru. Vinou toho mi celou sobotu nedrží volnoběh.
9. Při orientaku jsem nejel dost opatrně po rozbité panelové cestě a během vyhýbání se protijedoucímu vozidlu jsem si orval omotavku výfukových svodů.
Spavec - komentáře:
00:18:42
14.04.2021
14.04.2021
OTA-MTX
-> ToMi: měl jsem držák i s kusem původního nosníku, na kterém bylo čeho se chytit
21:22:52
13.04.2021
13.04.2021
ToMi
Pozerám že si dával silentblok na prevodovku z felicie, miesto si ako vymeral na držiak?
16:26:26
11.03.2021
11.03.2021
Lamac
aháááá, ale detaily neprezradíš?kľudne aj do pm...
12:53:56
11.03.2021
11.03.2021
OTA-MTX
-> Lamac: to už mám vyřešené, s tímto motorem jsem začal jezdit někde před deseti lety ještě v mé felde, má 1498ccm
Nákup Spavce byl jedním z důvodů, aby jen neležel ve stodole
Nákup Spavce byl jedním z důvodů, aby jen neležel ve stodole
12:22:34
11.03.2021
11.03.2021
Lamac
Aha, ono by nebolo zlé rovno z 1.4, už som nad tým uvažoval, celé to ale viazne na odlišnom zotrvačníku... Takto by to šlo, ale asi bude potreba upraviť mapy pre tento objem, či?
10:14:34
11.03.2021
11.03.2021
OTA-MTX
-> Lamac: vstřikování bude v základu z Felicie MPI
19:01:44
10.03.2021
10.03.2021
Lamac
Pekne. To plánuješ použiť celý motormanagement z 1.4, alebo ako? Diky za ozrejmenie.
16:49:08
08.03.2021
08.03.2021
OTA-MTX
Čtyři válce stačí, když turbo tlačí
13:30:08
08.03.2021
08.03.2021
Jumbo
-> Peca: Podle výfuku to na šneka nevypadá...
13:10:50
08.03.2021
08.03.2021
Peca
No ty kráso, co tam chystáš ze pěkné šneky v sání?
21:11:40
21.01.2021
21.01.2021
OTA-MTX
-> Marty227: Krob Motorsport, ale dělá je trochu jiné
20:47:48
21.01.2021
21.01.2021
Marty227
Kde sa dá zohnať rovnaký volant ?
08:14:13
24.07.2020
24.07.2020
gred
-> OTA-MTX: hm, tak to jo. měl sem na mysli ty první fotky cos tu s nima dával, tam vypadaj víceméně jak si je pamatuju
22:40:34
23.07.2020
23.07.2020
OTA-MTX
-> gred: po zakoupení jsem je nefotil. Byly z půlky bílý, někdo to bral rašplí asi
21:44:47
23.07.2020
23.07.2020
gred
-> OTA-MTX: já s nima nic nedělal, a z fotek bych řek že tak jak sem je měl já si je získal ty. broušený byly originálně
12:32:17
23.07.2020
23.07.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> OTA-MTX: Ten kdo to rezal si dal tolik prace a ty to navracis nazpet...
Mimochodem muj belous je o mesic starsi. Mas popraskany ten lak? Nechces to nechat zmerit spektrometrem abychom vedeli co ti vyjde? Ja jsem zjistil ze mam Lancii Bianco Raffaello. A zda se, ze fakt to po namichani sedi. Proste to po 31 letech dozralo ze snehove bile na to Raffaello.
Mimochodem muj belous je o mesic starsi. Mas popraskany ten lak? Nechces to nechat zmerit spektrometrem abychom vedeli co ti vyjde? Ja jsem zjistil ze mam Lancii Bianco Raffaello. A zda se, ze fakt to po namichani sedi. Proste to po 31 letech dozralo ze snehove bile na to Raffaello.
02:52:12
22.07.2020
22.07.2020
OTA-MTX
-> gred: kdo to brousil? Ty?
00:32:42
22.07.2020
22.07.2020
gred
-> OTA-MTX: nově vybarvený prolisy a novej čirej? vypadá to dost dobře
23:13:52
15.07.2020
15.07.2020
Fifa
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 12.07.20 19:12:16: Byl i na Pohofestu a ani jsi si ho možná nevšiml jak je nenapadnej