Spavec Spavec

komentáře | popis | fotky | OTA-MTX | 06.05.21 00:37 | 20x v oblíbených
Delší dobu jsem se rozmýšlel, zda si pořídit k mým favům i hatchback. Nakonec jsem podlehl modním vlivům a začal hledat auto s dobrou karoserií. Nakonec doma skončilo toho.
Favorit 136, 46kW vyroben v květnu 1989. Najeto má cca 48tis km. První majitel ročník 1920:)
Říkám si jestli není skoro až moc pěkný na to co s ním chystám, ale co - už jsem zprasil vzácnější kusy:)
Auto není vyvařované, ani zrezlé. Pán se prostě rozhodl, že prahy a zadní lemy čímsi napatlá. Naštěstí to jde opláchnout ředidlem. Nechápu proč takto udělal i půlku kapoty, asi designový prvek.
Motor startuje a vyjede i na podval.
Zatím nevím jak s interiérem, protože půlka plastů je vyměněná za černé a palubka přímo černou nastříkaná:/
Z dárcovského vozu jsem vyměnil komplet interiér. Není úplně pěknej, ale zato bez barvy. Ještě z něj šly nějaké maličkosti jako maska nebo nárazník.
Auto dostalo poslední origo blatníky co se doma našly.
Po nasazení úchylných italských kol jsem podlehl tlaku a nandal staré tlumiče HP sporting, původem ze sestřiny feldy. Ještě, že takové rozhodnutí padlo, horní miska vzadu nebyla úplně v dobré kondici.
Řadící páka vrácena zpět do originální délky a rovnou vyměněny komponenty kulisy.
Na blatníky nalepeny nápisy bertone, které jsem před lety sundal z favo vraku na jednom řeckém ostrově.

Sleep aktion:
V zimě jsem vyndal ze stodoly motor 1.5, který jsem měl jako mladý jinoch v tuningové feldě a nechal ho odbarvit.
Motor dostal 4-svod jako jedinou větší investici a aby se vešel i nápravnici z felcie, rovnou se stabilizátorem. ZA RADY DÍKY PECA
Po vyndání origo motoru se ještě musela poupravit plechařina v motorovém prostoru vinou vyteklé baterie, jinak to vypadá v pořádku.
Po zkušenostech s převodovkářem s posledních let jsem se rozhodl, že bude jednodušší instalovat převodovku co jsme měl udělanou pro feldu (alá 1.6). Toho důvodu musel na levý nosník držák z prvních felicií.
Na motor jsem dodělal výměník voda-olej. Delší závit z 1.9D.
Místo hliníkové záslepky po snímači otáček jsem nalepil protimrazovou zátku.
Oproti zástavbě bude bez serva, tudíš origo alternátor 1.4MPI s vodící řemenicí a opravenou zkouškovou vodní pumpou. ZA OPRAVU DÍKY EIDY.
Dále bude jiná škrtící klapka (z 1.8T) + data k ní.
Motorový svazek MPI napojím na původní, dle schématu co a rad z virtu. Budíky na teplotu, palivo a otáčky hodlám použít z jednobodu. Zatím nevím zda budou ukazovat (duben 2021:)
Palivová nádrž z MPI, filtr s redukčním ventilem 4 BARy u nádrže. Dráty ponechány původní, pouze vyměněn konektor. K motoru natazená pouze jedna trubka, taktéž z MPI.
Tlumiče výfufu použity oba z 1.9D, se svody spojeny sponou na vlnovci.







Spavec - komentáře:

01:47:37
16.04.2021
OTA-MTX
-> ToMi: jen kvůli silentbloku?
07:36:20
15.04.2021
ToMi
-> OTA-MTX: čaká to aj mňa, rozhodol som sa pre takéto uchytenie keď som dal napravnicu z felicie, silentblok sa hneď ozval. Díky za tip 4
00:18:42
14.04.2021
OTA-MTX
-> ToMi: měl jsem držák i s kusem původního nosníku, na kterém bylo čeho se chytit
zvětšit Spavec - obrázek od OTA-MTX vložen 14.04.2021 00:18:42
upraveno 1x, naposled 14.04.2021 00:19:03
21:22:52
13.04.2021
ToMi
Pozerám že si dával silentblok na prevodovku z felicie, miesto si ako vymeral na držiak?
16:26:26
11.03.2021
Lamac
aháááá, ale detaily neprezradíš?kľudne aj do pm...
12:53:56
11.03.2021
OTA-MTX
-> Lamac: to už mám vyřešené, s tímto motorem jsem začal jezdit někde před deseti lety ještě v mé felde, má 1498ccm
Nákup Spavce byl jedním z důvodů, aby jen neležel ve stodole6
zvětšit Spavec - obrázek od OTA-MTX vložen 11.03.2021 12:53:56
12:22:34
11.03.2021
Lamac
Aha, ono by nebolo zlé rovno z 1.4, už som nad tým uvažoval, celé to ale viazne na odlišnom zotrvačníku... Takto by to šlo, ale asi bude potreba upraviť mapy pre tento objem, či?
10:14:34
11.03.2021
OTA-MTX
-> Lamac: vstřikování bude v základu z Felicie MPI6
upraveno 1x, naposled 11.03.2021 11:02:04
19:01:44
10.03.2021
Lamac
Pekne. To plánuješ použiť celý motormanagement z 1.4, alebo ako? Diky za ozrejmenie.
16:49:08
08.03.2021
OTA-MTX
Čtyři válce stačí, když turbo tlačí1
13:30:08
08.03.2021
Jumbo
-> Peca: Podle výfuku to na šneka nevypadá...
13:10:50
08.03.2021
Peca
No ty kráso, co tam chystáš ze pěkné šneky v sání? 173
21:11:40
21.01.2021
OTA-MTX
-> Marty227: Krob Motorsport, ale dělá je trochu jiné
20:47:48
21.01.2021
Marty227
Kde sa dá zohnať rovnaký volant ? 1
08:14:13
24.07.2020
gred
-> OTA-MTX: hm, tak to jo. měl sem na mysli ty první fotky cos tu s nima dával, tam vypadaj víceméně jak si je pamatuju3
22:40:34
23.07.2020
OTA-MTX
-> gred: po zakoupení jsem je nefotil. Byly z půlky bílý, někdo to bral rašplí asi1
21:44:47
23.07.2020
gred
-> OTA-MTX: já s nima nic nedělal, a z fotek bych řek že tak jak sem je měl já si je získal ty. broušený byly originálně
12:32:17
23.07.2020
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> OTA-MTX: Ten kdo to rezal si dal tolik prace a ty to navracis nazpet... 3

Mimochodem muj belous je o mesic starsi. Mas popraskany ten lak? Nechces to nechat zmerit spektrometrem abychom vedeli co ti vyjde? Ja jsem zjistil ze mam Lancii Bianco Raffaello. 3 A zda se, ze fakt to po namichani sedi. 4 Proste to po 31 letech dozralo ze snehove bile na to Raffaello.
upraveno 1x, naposled 23.07.2020 12:41:41
02:52:12
22.07.2020
OTA-MTX
-> gred: kdo to brousil? Ty?
00:32:42
22.07.2020
gred
-> OTA-MTX: nově vybarvený prolisy a novej čirej? vypadá to dost dobře1
Extreme Tyres
ne 30.05. Felda Meet No.1 | pá 28. - ne 30.05. 35. Skoda sraz Doksy | další akce...