skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
16:10:13
21.01.2025
21.01.2025
vhml
-> Eidy 21.01.25 15:59:19: vim, obvykle se pod takova loziska R1 pohodlne vejde.
15:59:19
21.01.2025
21.01.2025
Eidy
-> vhml 21.01.25 14:08:10: To ani není potřeba. Na tom vnitřním kroužku ložiska je radius cca 2 mm, takže žádný zeslabní by se ani nekonalo.
15:47:14
21.01.2025
21.01.2025
Syny
-> Sita 21.01.25 14:04:32: Presne jak pise vhml.
14:48:34
21.01.2025
21.01.2025
Sita
-> vhml: aha, takze prece - zajmavy! diky
14:08:10
21.01.2025
21.01.2025
vhml
-> Sita 21.01.25 14:04:32: vygoogli "zápich G" . Ztratíš něco na průměru ale nemáš koncentrátor napětí.
14:04:32
21.01.2025
21.01.2025
Sita
-> Syny 21.01.25 10:57:08: muzes jen od ruky nakreslit jak to myslis? Protoze ja to chapu tak, ze bys chtel radius na ukor prumeru hridele a to se mi moc nezda, ze bych chtel, i kdyz samozrejme nejsem strojar a pocitat to neumim...
13:34:58
21.01.2025
21.01.2025
Eidy
-> COL: Jo takhle. To zase ne. Jen znám člověka, co zná člověka od nich.
13:22:14
21.01.2025
21.01.2025
COL
-> Eidy: Ok, znělo to, že v tom jsi nějak angažován :)
13:02:17
21.01.2025
21.01.2025
COL
-> Bukaj 21.01.25 10:57:50: 21306 plus spacery funguje celkem dobře v kombinaci s NU205 i 22205(tam nutno upravit unasece kloubu). Kvůli sestavování a suvnosti teď preferuji NU205. 21306 má i v deafaultu (bez c3) větší axialni vůli než 2306 a při "vytahane" nebo kuzelovite dire v rameni ta axialni vůle začíná být cítit (ložisko se v díře nesmackne).
12:54:41
21.01.2025
21.01.2025
Eidy
-> COL: To já nevím, další várku už neřeším. Musíš kontaktovat p. Kašpara.
12:52:42
21.01.2025
21.01.2025
COL
-> Eidy: kdy bude další várka?
Jinak já mám nějakou on-demand meziserii, radiusy taky nejsou, ale povrch v místě, kde se u T2 vylihl lom, nemá žádnou nespojitost.
Jinak já mám nějakou on-demand meziserii, radiusy taky nejsou, ale povrch v místě, kde se u T2 vylihl lom, nemá žádnou nespojitost.
12:28:34
21.01.2025
21.01.2025
Eidy
Radius pod ložiskem by samozřejmě udělat šel a měl by tam být, když už se dělá díl pro motorsport. Připomínky byly předány a příští várka už bude snad zase o kousek lepší.
10:57:50
21.01.2025
21.01.2025
Bukaj
Jak vlastně dopadly pokusy různých virťáků s jinými typy ložiska?
U vlečky mi to použití naklápěcího ložiska vždy přišlo mimo - ta hřídel pak v zátěži trpí nejen na krut, ale i na ohyb, když je to nosné ložisko výkyvné - a to mi nepřijde moc vhodné řešení.
U vlečky mi to použití naklápěcího ložiska vždy přišlo mimo - ta hřídel pak v zátěži trpí nejen na krut, ale i na ohyb, když je to nosné ložisko výkyvné - a to mi nepřijde moc vhodné řešení.
10:57:08
21.01.2025
21.01.2025
Syny
-> Bukaj 21.01.25 10:45:31: Musel bys udelat trochu vetsi zapich a radius udelat z nej. To by se loziska vubec netykalo.
10:54:58
21.01.2025
21.01.2025
Bukaj
-> vhml: ...a taky na straně, kde na té hřídeli rádius je.
Ale jak tam bylo psáno - ta trhlina nejspíš vznikla už při výrobě (kalení) hřídele.
Jinak tohle je ještě dobrá varianta, když to praskne tak, že kolo zůstane na místě a neodcestuje s kusem hřídele do pole.
Ale jak tam bylo psáno - ta trhlina nejspíš vznikla už při výrobě (kalení) hřídele.
Jinak tohle je ještě dobrá varianta, když to praskne tak, že kolo zůstane na místě a neodcestuje s kusem hřídele do pole.
10:48:13
21.01.2025
21.01.2025
vhml
koukam ze mu to prasklo na druhy strane od trhliny www.facebook.com/photo?fb
id=98920...
10:46:52
21.01.2025
21.01.2025
Bery
Tam byl průšvih jinde, kluci v Kalmaru jsou v tomhle poctivý a dost to zkoumají,řeší... sami ty díly jezdí a T2 to asi určitě nepřetrhnul výkonem svého vozu, nebo na skoku pod plným aby se to střihlo.
10:45:31
21.01.2025
21.01.2025
Bukaj
-> Syny: On není problém vyrobit hřídel s rádiem, ale jaké tam pak dáš ložisko? 2306 tam taky nemá téměř žádný rádius na vnitřním kroužku...
10:39:25
21.01.2025
21.01.2025
Syny
-> Eidy 21.01.25 09:42:02: A to nikdo nedela novy hridele s radiusem? To vyrobne asi neni az takovej problem, ne?
10:36:13
21.01.2025
21.01.2025
Syny
-> Bukaj 21.01.25 09:48:57: No, ale ty taky s origo motorem prenasej trochu jiny zatizeni. Nicmene ani tak to neni dobre. Pritom by tam ten radius udelat sel.