skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
10:16:50
01.04.2012
01.04.2012
Eidy
-> Bedřich: Jak?
08:45:35
01.04.2012
01.04.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy 31.03.12 22:24:35: Zajímavě to má vyřešena E30.
23:30:32
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Na vedení z nádrže do pumpy mohl vznikat podtlak a pak tam mohlo jít méně paliva. Dej pumpu kam tě to až pustí. S nádrží můžeš udělat i opačnej proces, zmenšit nádrž zespoda a tu " bradavici" tam udělat. Dej plnou nádrž na zkoušení toho výpuštáku.
22:37:58
31.03.2012
31.03.2012
Nwkt
-> Eidy: Co vymyslet impelmentaci plováku-čerpadla třeba z oktávky?
22:35:11
31.03.2012
31.03.2012
Milan 136
-> Eidy: dej tam sifon
22:24:35
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> Fifa: Když dám čerpadlo pod přední nápravu jako to máš ty, tak ho někde brzo utrhnu.
-> Giom3: Ano, mám původní nádrž a myslím si, že tam bude i nějakej bordel, kterej přicpává trubku. Prostě se připojím spodem a hotovo. Navařit na spodek nádrže bradavici je super nápad, ale to bych ji nesměl mít 14cm nad silnicí. A s výpušťákem to bude tak 12cm:( Nešlo by to vyřešit naopak? Dát nějakej "balónek" za čerpadlo, aby to udrželo tlak, i když se na chvíli odleje benzín? Existuje něco takovýho? Ačkoliv 4m hadice něco naakumulují.
-> Giom3: Ano, mám původní nádrž a myslím si, že tam bude i nějakej bordel, kterej přicpává trubku. Prostě se připojím spodem a hotovo. Navařit na spodek nádrže bradavici je super nápad, ale to bych ji nesměl mít 14cm nad silnicí. A s výpušťákem to bude tak 12cm:( Nešlo by to vyřešit naopak? Dát nějakej "balónek" za čerpadlo, aby to udrželo tlak, i když se na chvíli odleje benzín? Existuje něco takovýho? Ačkoliv 4m hadice něco naakumulují.
22:05:10
31.03.2012
31.03.2012
Fifa
-> Eidy: Nakonec skončíš jako já ;-) Pumpa zalejvaná samospádem.. Vyzkoušej to s tím vypoušťákem, budu držet palce aby to bylo úspěšné řešení. (čerpadlo skoro pod přední nápravou..)
21:37:44
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Teď to čtu, ty máš normální nádrž? Tak tam vevař vespod nějaký výčnělek /hloubka třeba 10cm se závitem a přišroubuj tam vývod k pumpě. Nevěřil by jsi, kam se palivo dostane při brždění a v zatáčkách. Potřebuješ permanentní tlak paliva, vstřiky jen rozdělují délkou vstřiku , to přece víš...
21:30:49
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
To by mohlo být ono, já měl sací hadici 40cm. U osobáku je taky u nádrže a proto se taky přešlo na pumpy v nádrži. Dej ji pod hladinu nádrže, je to rozhodně lepší, když je pumpa zalitá. Když je dlouho bez benzinu, sekne se. Častá závada.Nezapomeň na průměr hadice.
20:31:08
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> spyker: Moc ne, nic jsem totiž nefotil.
Vyměnil jsem průtokáč a nic se nezměnilo. Může být problém s tím, že čerpadlo je až vzadu a saje relativně dlouhou vzdálenost? Mám v plánu dát ho hned za nádrž nad přední nápravu a připojit se na výpušťák. Vyndal jsem ho z auta a zkoušel v různých pozicích. Nasaje si a tlačí stejně ať je nastojato nebo naležato. A ihned nasaje i když je 30cm nad hladinou a předtím ho vyprázdním.
Vyměnil jsem průtokáč a nic se nezměnilo. Může být problém s tím, že čerpadlo je až vzadu a saje relativně dlouhou vzdálenost? Mám v plánu dát ho hned za nádrž nad přední nápravu a připojit se na výpušťák. Vyndal jsem ho z auta a zkoušel v různých pozicích. Nasaje si a tlačí stejně ať je nastojato nebo naležato. A ihned nasaje i když je 30cm nad hladinou a předtím ho vyprázdním.
13:52:17
31.03.2012
31.03.2012
spyker
budou fotky ze zástavby motoru?
03:50:10
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> Giom3: ten zátěžový snímač mám nastavený tak, aby při plným plynu byl nadoraz maxima. Faktem je, že úplně stejně (reakce na plyn) se to chovalo i když jsem to měl loni běžet jen tak mimo auto, kdy bylo všechno zapojený "jinak".
03:20:56
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Ten volnoběhový fungovat musí, a mě to jednou pozlobilo. Nešlo to do otáček a přesto to jelo. Ten zátěžový - já mu říkám váha vzduchu byl namapovanej na tu polohu, co tam byla. To ale nebude ten problem. Na začátku to jede. To není karburátor, že to chvíli jede, než dojde hladina. Stříkačka nejede hned a proto já myslím el. Pokud není problém s hadicí k pumpě.
03:13:43
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> Giom3: Jeden snímač je jen doraz. Ten je kvůli volnoběhu, čili fungovat "nemusí". Ten druhý je snímač zatížení. Popravdě ten funguje pořádně až od půl plynu. Snímač jsem proměřoval a funguje lineárně, ale přesto si myslím, že s ním není všechno v pořádku. tys říkal, že motor není odladěný do 2-3 tis. otáček. Ale mě to jde až od půl plynu.
03:07:24
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Jestli to reaguje na plyn, koukni na ty dva "potenciometry" na klapce sání. I zásuvky k nim. Ten původní přepíná pouze volnoběh - plyn. Ten druhý je váha vzduchu. Po palivu.........
02:50:18
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> Giom3: čidlo hladiny oleje nefunguje, což je tradiční problém Alfy.
Jednotku mám tu nejlepší, ale je dobrý nápad zkusit tu "horší". Na 1. videu je vidět, že ze začátku to jde do cca 8000 (dle otáčkoměru) což by odpovídalo omezovači na 7800. To mi říkal Wlad i ty.
Zvláštní je, že když pustím plyn, na chvíli se to vzpamatuje. To podle mě elektrice nenasvědčuje. Na startu jsem nechal motor vrčet třeba 10 minut a nic se nepřehřálo. Proč by se to mělo poté přehřát po půl minutě jízdy? Ano, motor je pod zátěží, ale motorový prostor je určitě teplejší když auto stojí. I voda měla na startu 80°C zatímco během jízdy 60°C.
Já jsem přesvědčen o tom palivu, ale to nebudu 100% vědět, pokud to nevyzkouším a nejlépe ho nezměřím. Každopádně každý nápad ocením. Třeba přijdou později na řadu.
Jednotku mám tu nejlepší, ale je dobrý nápad zkusit tu "horší". Na 1. videu je vidět, že ze začátku to jde do cca 8000 (dle otáčkoměru) což by odpovídalo omezovači na 7800. To mi říkal Wlad i ty.
Zvláštní je, že když pustím plyn, na chvíli se to vzpamatuje. To podle mě elektrice nenasvědčuje. Na startu jsem nechal motor vrčet třeba 10 minut a nic se nepřehřálo. Proč by se to mělo poté přehřát po půl minutě jízdy? Ano, motor je pod zátěží, ale motorový prostor je určitě teplejší když auto stojí. I voda měla na startu 80°C zatímco během jízdy 60°C.
Já jsem přesvědčen o tom palivu, ale to nebudu 100% vědět, pokud to nevyzkouším a nejlépe ho nezměřím. Každopádně každý nápad ocením. Třeba přijdou později na řadu.
02:30:58
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Tak jsem to dokoukal a pokud nedochází k poklesu tlaku tak rozhodně elektrika. Civky, pumpa, kostra, jednotka, snímač hladiny oleje, relé, konektory. Nádrž máš asi vymyšlenou dobře ?, myslím průměr výstupu, přepážky. Jak nasaje vzduch, tlak není. Ale to by se na rovině srovnalo, pokud se nekrčí hadice - je to el.
02:18:39
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Na začátku to jede, tak zkus vyměnit cívky /originál/, když nic, tak tam cvakni chudou jednotku a pak mě ještě napadá el. k pumpě. Jednou mě na osobáku udělalo, že auto jelo, pak se zahřála nějaká nekázeň v kabelu a nejelo to v otáčkách - nebyl tlak. Na té nejlepší jednotce/ jsou tam popisky ze závodů je omezovač kolem 7600 /přesně už nevím//, souhlasí to? Příjde mě, že jsi v omezovači brzo.
02:03:29
31.03.2012
31.03.2012
Giom3
Tak mě to nedalo, koukám že ta pumpa má vstup dobrej. Kouknu na video z Mostu a budu přemýšlet.....
01:56:18
31.03.2012
31.03.2012
Eidy
-> Giom3: Tak to ahoj.
Tohle je právě náhrada do starších BMW. Vstup má 10 nebo dokonce 12mm. Hele, zkusím ten průtokáč a když nic, tak to natáhnu od nádrže znova a silnější.
Tohle je právě náhrada do starších BMW. Vstup má 10 nebo dokonce 12mm. Hele, zkusím ten průtokáč a když nic, tak to natáhnu od nádrže znova a silnější.