-> havlik: Tak já zrovna nejsem člověk, kterej by musel gumovat kolečka, ale spíš jsem to myslel jako příklad. Nový auta testujou v Emirátech a na poušti při vysokých teplotách, jízdou po městě atd. No a to by už chlazení asi neustálo. Tak proto jsou chladiče dimenzované z našeho pohledu přespříliš. Nicméně z chladiče jsem měl obavy, ale ukázalo se, že zbytečné. Při 20°C jsem to ani nedostal na provozní teplotu a to jsem to první kolo solil, než to začlo škubat. A při tlaku 1,6 baru v chladící soustavě mám teplotní rezervu víc než velkou.
-> T: Tak by se to dalo taky říct. A havlik udělal hezký fotky. Večer nasypu ještě od T2.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
14:39:30
03.04.2012
03.04.2012
Eidy
14:17:42
03.04.2012
03.04.2012
Luky
-> T: myslíš proto, že auta ostatních účastníků by byla viditelná pouze skrz zadní okýnko po dobu několika vteřin, a pak už ne?
14:04:21
03.04.2012
03.04.2012
T
-> Eidy: : ještě, že to letos nejelo koukám...na podzim už by havlik takový hezký fotky za jízdy asi neudělal
13:21:59
03.04.2012
03.04.2012
havlik
-> Eidy: no myslim si že v tom případě by stejně dřív vzdala převodovka než chlazený i když člověk nikdy neví
13:12:17
03.04.2012
03.04.2012
Eidy
-> Lukky_sk: Ventilátor tam mám už 3 roky, ale moc ho nepoužívám. Teď v Mostě jsem startoval s 80 a po chvilce to slezlo na 60 stupňů. I David V6 chladil chladičem ze 120/130, stejně jako TUNER doposavad. Ono to chlazení není zas takovej průšvih, jak zjišťuju. Jde spíš o to, že třeba nemůžu gumovat, protože pak už chladič nestačí.
12:32:56
03.04.2012
03.04.2012
Lukky_sk
-> Eidy: páni jo to s tou ladenou lamelou som aj nejak tušil. Ale nebere mi stále jedna vec ako že to ten náporák stále stíha chladiť... ventilátor tam stále nemáš však?
10:17:11
03.04.2012
03.04.2012
havlik
-> radekp: nikon d90
10:12:13
03.04.2012
03.04.2012
radekp
-> havlik: jsem se Tě chtěl zeptat, čím jsi fotil, protože fotky za jízdy hodně dobré...
-> Eidy: sorry za ot
-> Eidy: sorry za ot
10:08:38
03.04.2012
03.04.2012
Eidy
Nasypal jsem ještě pár fotek motoru.
10:03:56
03.04.2012
03.04.2012
Shader
-> Eidy: Páni... jsem myslel, že tohle nutně musí běhat na keramice , dík za objasnění.
09:56:55
03.04.2012
03.04.2012
Eidy
-> havlik: Děkuju. Ale máš pěkný fotky. Díky
-> Shader: Dá se tam škodováckej setrvák ohoblovanej na hmotnost loukoťovýho, zesílená lamela se sériovým obložením a celý se to dá odladit panu Čepkovi z Motorexcelu. On vybere silnej přítlačák a zahloubí setrvák pro co největší přítlak dle tlouštky lamely. Časem tam asi přijde keramika, ale tahle zatím zvládá dobře.
-> Shader: Dá se tam škodováckej setrvák ohoblovanej na hmotnost loukoťovýho, zesílená lamela se sériovým obložením a celý se to dá odladit panu Čepkovi z Motorexcelu. On vybere silnej přítlačák a zahloubí setrvák pro co největší přítlak dle tlouštky lamely. Časem tam asi přijde keramika, ale tahle zatím zvládá dobře.
09:40:44
03.04.2012
03.04.2012
Shader
-> Eidy: Jsem se chtěl zeptat... když na sériovou převodovku namontuješ 190ti koňový agregát, jak se potom řeší spojka? Co tam je vlastně za spojka?
09:38:07
03.04.2012
03.04.2012
havlik
-> Eidy: v klidu jen je tu nech;-)
09:32:16
03.04.2012
03.04.2012
Eidy
-> havlik: jestli si děláš autorský nároky na fotky, klidně je smáznu
08:36:27
03.04.2012
03.04.2012
havlik
asi bych si měl začít dávat nějaký vodoznaky na fotky
13:38:58
01.04.2012
01.04.2012
Lukky_sk
-> TTomas: ako píše Bedřich bolo by tam treba potom aj prepad naspet do velkej nadrze - ako to maju bezne starsie mechanicke vstrekovacky (vw a pod) - na veku hlavy pripevnena asi 2 dcl nadrzka do ktorej tlaci cerpadlo benzin a tym sa kompenzuju nerovnomernosti pri dodávke paliva z nadrze
13:38:07
01.04.2012
01.04.2012
TTomas
-> Bedřich: Vetsina vykonych aut to pouziva, takze bych se toho nebal. Jedine minus jsou 2 cerpadla.
13:21:16
01.04.2012
01.04.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy: Čerpadlo je v nádrži a jak jsi psal o bradavici na nádrži tak stejná je v nádrži kolem čerpadla.Po obvodu jsou udělané díry aby se benzín dostal dovnitř a při odletí se podstatně pomaleji odleje.Celé to drží na dně nádrže, ale dá se to naroubovat i na trubku od čerpadla v nádrži.
-> TTomas: Tento systém mi příjde poměrně dost složitý a náročný.Nádobka musí být samostatně odvzdušněná a navíc se to musí odladit na rychlost odsávání pumpy.Celé to vypadá poměrně hezky když jsou použité opletené hadice a hliníkové matky.Ale systém je to složitý skoro jako jaderná elektrárna...
-> TTomas: Tento systém mi příjde poměrně dost složitý a náročný.Nádobka musí být samostatně odvzdušněná a navíc se to musí odladit na rychlost odsávání pumpy.Celé to vypadá poměrně hezky když jsou použité opletené hadice a hliníkové matky.Ale systém je to složitý skoro jako jaderná elektrárna...
11:24:53
01.04.2012
01.04.2012
TUNER
-> Eidy: Kdyby jsi chtěl zkoušet jiný čerpadlo,mam tady jednu funglovku co vozim jako rezervní....
tuning-individual.cz/esho p/palivova-pumpa-225lh-5ba r-pro-motory-az-500koni-p- 24002.html
tuning-individual.cz/esho p/palivova-pumpa-225lh-5ba r-pro-motory-az-500koni-p- 24002.html
10:22:18
01.04.2012
01.04.2012
TTomas
-> Eidy: No a co zastavet dalsi malou pomocnou nadrzku? Mivaj jen par litru a prave resej tyhle spicky. Pred ni das jen podavaci - treba facet a z ni napojis tuto Boschku.