skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
21:59:51
04.10.2017
04.10.2017
U-Geen
-> minno: podle me je nejlepsi hacek - mam ho chycenej ke sroubu sedacky na spolujezdcove strane, kde nic v koberci neni. A v koberecku je pak dira s takovym tim plastovym lemovanim
15:04:29
04.10.2017
04.10.2017
minno
-> Nwkt: u normálních aut
-> Eidy: a áno, máš pravdu, len som si to neuvedomil, tak to je aká vymoženosť :)
-> Eidy: a áno, máš pravdu, len som si to neuvedomil, tak to je aká vymoženosť :)
13:13:37
04.10.2017
04.10.2017
Eidy
-> minno: Kdyby mi to mělo čumět dole pod autem, tak by se mi taky nechtělo. Ale stovka a eRko mají pod sedačkama dutinu. Tam to čumět může. ;)
13:02:13
04.10.2017
04.10.2017
Nwkt
-> minno: To se vrtá do koberce - u normálních aut
12:52:42
04.10.2017
04.10.2017
minno
-> Eidy: -> Nwkt: tak do podlahy by sa mi teda nechcelo vŕtať :)
10:57:16
04.10.2017
04.10.2017
Nwkt
10:22:45
04.10.2017
04.10.2017
Eidy
-> minno: Ten čudlík (s křížem) zašroubuješ do podlahy. Sice se ten hrubej vrutovej závit v plechu kvrdlá, ale jinak to nejde.
10:17:40
04.10.2017
04.10.2017
minno
-> Eidy 03.10.17 22:25:13: Do čoho sa tento čudlík zospodu zasúva?
22:25:13
03.10.2017
03.10.2017
Eidy
Je zvláštní, že můj koberec vždycky držel na místě, ale spolujezdci ho s železnou pravidelností neustále hrnuli do kufru. :) Objednal jsem tedy originální díly Škoda a koberce přichytil.
16:07:50
03.10.2017
03.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 03.10.17 12:26:54: Jop to se mě stává taky, jak prší a běží 15min. v kuse, tak pak stejný problém...
-> vhml 03.10.17 12:38:41: LOL ale vyzkouším
-> vhml 03.10.17 12:38:41: LOL ale vyzkouším
12:38:41
03.10.2017
03.10.2017
vhml
-> Eidy 03.10.17 12:26:54: ti říkám, vykvaltovat a zapnout dálkový
12:26:54
03.10.2017
03.10.2017
Eidy
-> vhml: Hele, normálně jsem zastavil, zhasnul motor, vypnul zapalování a po zapnutí kontrolek stěrače opět naběhly. Ovladač stěračů samozřejmě vypnutý. Muselo to aspoň 5 minut stát, aby se zase umravnily. Neptej se mě proč :)
-> minno: Tak kupuj, dokud jsou :)
-> minno: Tak kupuj, dokud jsou :)
12:12:30
03.10.2017
03.10.2017
minno
-> Eidy 03.10.17 11:04:49: No pekne, ja som za to dal 2x toľko...
11:35:38
03.10.2017
03.10.2017
havlik
11:34:34
03.10.2017
03.10.2017
vhml
-> Eidy 03.10.17 11:04:49: pokud nejdou stěrače vypnout, mám ozkoušeno, že stačí vykvaltovat a zapnout dálkový světla... Hlavně se mi neptej proč
11:19:40
03.10.2017
03.10.2017
havlik
-> Eidy: paráda rovnou jsem tam jednu objednal, teda ne že bych měl problém se startérem, ale při povolovaní se vytrhnul ten šteft z cívky:)
11:04:49
03.10.2017
03.10.2017
Eidy
-> minno: Já začínal s původní origo cívkou. Ta vydržela pár let. Pak odešla, tak jsem koupil čínu. Nic jinýho rychle nebylo. Loni mě to začalo zlobit zase, ale připisoval jsem to staré elektroinstalaci a spínání startéru jsem vyřešil přes relé místo spínačky. To pomohlo na rok. Teď to začalo zase zlobit a ani vyčištění cívky a motoru nepomohlo. Občas to jelo parádně, občas jen cvak a nic. Cívka tedy odešla po 3 letech. Na Aukru jsem objevil snad originál, tak jsem vzal rovnou 2. aukro.cz/spinac-starter-s
koda-felicia-starteru-orig
inal-6597254204 Uvidím, až to přijde. Možná si k vánocům koupím ještě další. Dá se říct, že na Kóče zlobí v zásadě jen 2 věci. Motorek stěračů a startér. Motor stěračů jsem rozebíral, čistil, mazal a seřizoval několikrát. I jiný motor jsem zkoušel. Vždycky to bylo nějdřív strašně pomalý, postupně se to rozjelo a po 15 minutách nešly naopak vypnout. Vyřešil to až motorek ze Feldy. No a na startéru zlobí dlouhodobě cívky. Jinak když se nerozemele segrovka v motoru, tak všechno šlape jak hodinky.
10:29:07
03.10.2017
03.10.2017
minno
-> Eidy 30.09.17 01:53:24: Presne rovnakú závadu som riešil asi pred mesiacom. Mne štartér prestal úplne štartérovať (nevysunulo, nezoplo). A už asi dosť dlho to babralo, lebo občas to pri štartovaní škrklo. A posledný asi mesiac pred úplným odídením som občas musel otočiť kľúčikom na dvakrát, než to zoplo.
Po oddelení elektromagnetu od rotora a pripojení na prúd to občas cvakalo, občas nie a cievka sa dosť hriala. Po zložení dokopy to necvakalo vôbec. Takže to isté čo u teba.
Tento elektromagnetický spínač bol u mňa v štartéri 4 roky, bol z použitého felda štartéru, čiže predpokladám origo. A aj tak odišiel ako tebe čína. Predtým som tam mal od novoty 3 roky pôvodný origo spínač, a aj ten odišiel. Takže asi bežná porucha.
S novým origo kusom štartér fachá zas ako za mlada. Snáď na dlho a aj tebe rovnako :)
-> Milan 136: teraz mám len 3. kus, tak netáraj
Po oddelení elektromagnetu od rotora a pripojení na prúd to občas cvakalo, občas nie a cievka sa dosť hriala. Po zložení dokopy to necvakalo vôbec. Takže to isté čo u teba.
Tento elektromagnetický spínač bol u mňa v štartéri 4 roky, bol z použitého felda štartéru, čiže predpokladám origo. A aj tak odišiel ako tebe čína. Predtým som tam mal od novoty 3 roky pôvodný origo spínač, a aj ten odišiel. Takže asi bežná porucha.
S novým origo kusom štartér fachá zas ako za mlada. Snáď na dlho a aj tebe rovnako :)
-> Milan 136: teraz mám len 3. kus, tak netáraj