skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
18:35:31
18.05.2018
18.05.2018
Eidy
Po několika letech jsem dal nové svíce. Staré nevypadají nijak zle, dokonce byl řekl dobře. Nevím které ze kterého válce. Byly pěkný, tak jsem je prostě vyházel na ponk.
17:35:29
17.05.2018
17.05.2018
krtik
-> Eidy: Krem na borty nééé :-D.
Jak píšeš, po prvním kartáčování to to zešedne, proto to musíš načernit. A protože černidlo to slepí, tka to zas musíš rozkartačovat :-D. Celkem pakárna. Hlavně to nekartačuj v obýváku u telky, ty drátky jsou pak všude .
Jak píšeš, po prvním kartáčování to to zešedne, proto to musíš načernit. A protože černidlo to slepí, tka to zas musíš rozkartačovat :-D. Celkem pakárna. Hlavně to nekartačuj v obýváku u telky, ty drátky jsou pak všude .
16:43:10
17.05.2018
17.05.2018
SO545
-> Eidy 16.05.18 23:18:58: krem na topanky ... a bez ciernych rukavic ani ranu
23:18:58
16.05.2018
16.05.2018
Eidy
-> krtik: Dobré vědět. Teď jsem ti zkusil vzít jemným mosazným kartáčem a zešedlo to ještě víc. Ale zase to změklo a je to příjemnější na dotek. Jen si říkám, co bude mít větší grip pro rukavice. Zkusím sehnat to černidlo. Viděl jsem to i někde na trubce, že se to pak dá načernit a vrátit tomu barvu. Máme doma černý krém na boty, ale to riskovat nebudu.
22:47:10
16.05.2018
16.05.2018
krtik
Smazal se mi příspěvek, takové dlouhé byl. Tak znovu...
Semišový RRS jsem repasoval asi 3x a pokaždé jako nový. Pouze semiš na ramínkách, kde není obšitý se odlepoval, tak jsem ho dycky musel znovu přilepit. Na počtvrté už jsem při umývání utrhnul a odlepil kousek semiše asi v místě kde je hřbet ruky a to na obou stranách, už to bylo dost ošoupané,
Jinak ho tedy peru tak, že ho nechám jednu-dvě minutky máčet ve škopku s teplou vodou a hodně pracího gelu. S máčením to nepřehánět, možná bych ho aj vynechal kvůli lepidlu co drží semiš na volantu. Potom vydrhnout kartáčkem s tvrdýma plastovýma štětinama. A potom hlavně pořádně vyprat čistou vodou, ideálně ty mydliny vyhánět zas kartáčkem, případně holýma rukama (třeba ve škopku se studenou vodou). Když to bude mokrý, tak to může být jako namydlený, to je tím jak se chloupky spojí při opotřebení, další krok to napraví. Až to uschne, tak celý volant rozkartačovat jemným ocelovým kartáčkem co se ním kartáčují semišový botky a kabelky. Po vykartačování načernit černidlem na semiš a velur. Černidlo ty chlupy trochu slepí a vytvrdí, proto je nutný to po zaschnutí zase rozkartačovat tím jemným oceláčkem. Černota pak trochu pouští, ale černý rukavice to poberou. Asi neni potřeba černit tolik. Oceláček i černidlo by mělo jít koupit normálně v obuvi či galanterce. Pokud nezapomenu, tak dám fotku a název černidla.
edit: ten prací prášek na to asi nebude marnej, nezkoušel jsem
Semišový RRS jsem repasoval asi 3x a pokaždé jako nový. Pouze semiš na ramínkách, kde není obšitý se odlepoval, tak jsem ho dycky musel znovu přilepit. Na počtvrté už jsem při umývání utrhnul a odlepil kousek semiše asi v místě kde je hřbet ruky a to na obou stranách, už to bylo dost ošoupané,
Jinak ho tedy peru tak, že ho nechám jednu-dvě minutky máčet ve škopku s teplou vodou a hodně pracího gelu. S máčením to nepřehánět, možná bych ho aj vynechal kvůli lepidlu co drží semiš na volantu. Potom vydrhnout kartáčkem s tvrdýma plastovýma štětinama. A potom hlavně pořádně vyprat čistou vodou, ideálně ty mydliny vyhánět zas kartáčkem, případně holýma rukama (třeba ve škopku se studenou vodou). Když to bude mokrý, tak to může být jako namydlený, to je tím jak se chloupky spojí při opotřebení, další krok to napraví. Až to uschne, tak celý volant rozkartačovat jemným ocelovým kartáčkem co se ním kartáčují semišový botky a kabelky. Po vykartačování načernit černidlem na semiš a velur. Černidlo ty chlupy trochu slepí a vytvrdí, proto je nutný to po zaschnutí zase rozkartačovat tím jemným oceláčkem. Černota pak trochu pouští, ale černý rukavice to poberou. Asi neni potřeba černit tolik. Oceláček i černidlo by mělo jít koupit normálně v obuvi či galanterce. Pokud nezapomenu, tak dám fotku a název černidla.
edit: ten prací prášek na to asi nebude marnej, nezkoušel jsem
10:00:30
13.05.2018
13.05.2018
Eidy
Dá se to. Akorát mi přišlo zvláštní, že ať jsem to čistil jak jsem chtěl, ty nejhorší místa pod rukama byly na dotek pořád jak namydlený. Zbytek byl prostě jen mokrej. Ale po uschnutí je to dobrý.
07:47:03
13.05.2018
13.05.2018
Pavell
-> Luky 13.05.18 07:41:57: -> Eidy 12.05.18 23:45:58: volant jsem takto čistil už vícekrát a nic se mu nestane. Možná pustí trochu barvy nebo to byla špína. Bral jsem to pískem na nádobí
07:41:57
13.05.2018
13.05.2018
Luky
-> Eidy: to mám taky v plánu, akorát se bojím abych ho nějak nerozpustil. Tak aspoň vím že/jak se to dá udělat
23:45:58
12.05.2018
12.05.2018
Eidy
Dneska jsem vypral volant. Pod rukama, hlavně pod levou, byl už lesklej. Vzal jsem to tekutým práškem a kartáčkem. Bohužel v exponovaných místech trochu zešedl, ale chlupy zase stojí a má to větší grip. Tak nějak ladím blbosti před Německem. A taky, že jsem měl zrovna čas.
09:28:45
11.05.2018
11.05.2018
Eidy
-> minno: Samomluvou trpím odmala. Není to nijak poznat. Kdyby ano, znamenalo by to, že chlazení je na hranici možností. Ale není. Takhle je to ochrana proti úsadám a korozi a navíc budování rezervy ve výkonu systému.
09:20:56
11.05.2018
11.05.2018
minno
-> Eidy: Samomluva Tak super, že závada vyriešená. Water Wetter je predpokladám niečo, čo by malo zlepšovať účinnosť chladenia? Aj to je reálne poznať?
21:54:19
10.05.2018
10.05.2018
Eidy
Kóča je zpátky na kolech. Ložisko jsem koupil japonské, tak snad vydrží. Špajzka dostala opět novou náplň, takže těch 90km byl takový proplach. Ještě jsem dal nové přední destičky a do chlazení novou dávku Water Wetter. Motor vrčí, takže je všechno zapojený. Ještě to projedu a jinak jsme asi připravení na další ježdění.
20:22:39
09.05.2018
09.05.2018
Eidy
Tak je to rozbitý, ale tak jako dobře rozbitý. Není to špajzka, ale skutečně ložisko v klice. Komplet vysypaný. Ještě jednou díky Vrbovi za perfektní diagnózu. Teď už to bude legrace. Špajzka je už venku a zítra se pustím do řešení závady.
09:41:17
09.05.2018
09.05.2018
Eidy
-> radekp: To bych musel mít ABS, abych dokázal na levý straně brzdit víc. Jako není to o moc. Včera jsem destky vyndal a jsou cca na polovině. Levý mají tak o 0,5mm míň než pravý. Není to moc, ale je to poznat.
Beztak dám raději nový. Letos mě toho čeká ještě dost. Chce někdo 50% desky do Wilwoodu?
Beztak dám raději nový. Letos mě toho čeká ještě dost. Chce někdo 50% desky do Wilwoodu?
09:37:11
09.05.2018
09.05.2018
radekp
-> Eidy 05.05.18 21:47:05: Není to tím, že Most je pravotočivý okruh? Levé kola jsou více zatěžované? Nebo hmotností, když jedeš sám?
21:09:09
08.05.2018
08.05.2018
Eidy
-> havlik: To by mi moc nepomohlo :)
-> minno: Ono to kvičí jen když na místě řadím rychlost. Za jízdy nic. Ale jak začnu tlačit na synchron, tak to začne kvičet. Ale jakýkoliv kvalt. Takže ložisko v klikovce, protože synchron brzdí kola a nutí to ložisko v klikovce se roztočit.
-> minno: Ono to kvičí jen když na místě řadím rychlost. Za jízdy nic. Ale jak začnu tlačit na synchron, tak to začne kvičet. Ale jakýkoliv kvalt. Takže ložisko v klikovce, protože synchron brzdí kola a nutí to ložisko v klikovce se roztočit.
19:51:04
08.05.2018
08.05.2018
havlik
-> Eidy: tak chladič oleje převodovky
19:46:58
08.05.2018
08.05.2018
minno
-> Eidy: zvuky to vydáva za jazdy, alebo pri vypínaní/zapínaní spojky?