Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

16:10:13
21.01.2025
vhml
-> Eidy 21.01.25 15:59:19: vim, obvykle se pod takova loziska R1 pohodlne vejde.
15:59:19
21.01.2025
Eidy
-> vhml 21.01.25 14:08:10: To ani není potřeba. Na tom vnitřním kroužku ložiska je radius cca 2 mm, takže žádný zeslabní by se ani nekonalo.4
15:47:14
21.01.2025
Syny
-> Sita 21.01.25 14:04:32: Presne jak pise vhml.
14:48:34
21.01.2025
Sita
-> vhml: aha, takze prece - zajmavy! diky
14:08:10
21.01.2025
vhml
-> Sita 21.01.25 14:04:32: vygoogli "zápich G" . Ztratíš něco na průměru ale nemáš koncentrátor napětí.
14:04:32
21.01.2025
Sita
-> Syny 21.01.25 10:57:08: muzes jen od ruky nakreslit jak to myslis? Protoze ja to chapu tak, ze bys chtel radius na ukor prumeru hridele a to se mi moc nezda, ze bych chtel, i kdyz samozrejme nejsem strojar a pocitat to neumim...
13:34:58
21.01.2025
Eidy
-> COL: Jo takhle. To zase ne. Jen znám člověka, co zná člověka od nich. 1
13:22:14
21.01.2025
COL
-> Eidy: Ok, znělo to, že v tom jsi nějak angažován :)
13:02:17
21.01.2025
COL
-> Bukaj 21.01.25 10:57:50: 21306 plus spacery funguje celkem dobře v kombinaci s NU205 i 22205(tam nutno upravit unasece kloubu). Kvůli sestavování a suvnosti teď preferuji NU205. 21306 má i v deafaultu (bez c3) větší axialni vůli než 2306 a při "vytahane" nebo kuzelovite dire v rameni ta axialni vůle začíná být cítit (ložisko se v díře nesmackne).
12:54:41
21.01.2025
Eidy
-> COL: To já nevím, další várku už neřeším. Musíš kontaktovat p. Kašpara.
12:52:42
21.01.2025
COL
-> Eidy: kdy bude další várka?

Jinak já mám nějakou on-demand meziserii, radiusy taky nejsou, ale povrch v místě, kde se u T2 vylihl lom, nemá žádnou nespojitost.
12:28:34
21.01.2025
Eidy
Radius pod ložiskem by samozřejmě udělat šel a měl by tam být, když už se dělá díl pro motorsport. Připomínky byly předány a příští várka už bude snad zase o kousek lepší.
10:57:50
21.01.2025
Bukaj
Jak vlastně dopadly pokusy různých virťáků s jinými typy ložiska?

U vlečky mi to použití naklápěcího ložiska vždy přišlo mimo - ta hřídel pak v zátěži trpí nejen na krut, ale i na ohyb, když je to nosné ložisko výkyvné - a to mi nepřijde moc vhodné řešení.
10:57:08
21.01.2025
Syny
-> Bukaj 21.01.25 10:45:31: Musel bys udelat trochu vetsi zapich a radius udelat z nej. To by se loziska vubec netykalo.
10:54:58
21.01.2025
Bukaj
-> vhml: ...a taky na straně, kde na té hřídeli rádius je.3

Ale jak tam bylo psáno - ta trhlina nejspíš vznikla už při výrobě (kalení) hřídele.

Jinak tohle je ještě dobrá varianta, když to praskne tak, že kolo zůstane na místě a neodcestuje s kusem hřídele do pole.6
10:48:13
21.01.2025
vhml
koukam ze mu to prasklo na druhy strane od trhliny www.facebook.com/photo?fb id=98920...
10:46:52
21.01.2025
Bery
Tam byl průšvih jinde, kluci v Kalmaru jsou v tomhle poctivý a dost to zkoumají,řeší... sami ty díly jezdí a T2 to asi určitě nepřetrhnul výkonem svého vozu, nebo na skoku pod plným aby se to střihlo.
10:45:31
21.01.2025
Bukaj
-> Syny: On není problém vyrobit hřídel s rádiem, ale jaké tam pak dáš ložisko? 2306 tam taky nemá téměř žádný rádius na vnitřním kroužku...
10:39:25
21.01.2025
Syny
-> Eidy 21.01.25 09:42:02: A to nikdo nedela novy hridele s radiusem? To vyrobne asi neni az takovej problem, ne?
10:36:13
21.01.2025
Syny
-> Bukaj 21.01.25 09:48:57: No, ale ty taky s origo motorem prenasej trochu jiny zatizeni. Nicmene ani tak to neni dobre. Pritom by tam ten radius udelat sel.
upraveno 1x, naposled 21.01.2025 10:38:14
Extreme Tyres