U LR je to pod autem vč lyžin od předu přes krytí vody až po zadní lyži.
A tý silikonový hadici trvá i strašně dlouho než vzplane, ale to nikomu nepřeju.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
10:48:16
03.12.2024
03.12.2024
Bery
10:41:13
03.12.2024
03.12.2024
Eidy
-> SO545, Fifa: V pohodě, pánové.
10:18:34
03.12.2024
03.12.2024
Fifa
-> SO545 02.12.24 16:13:39: Do nové podlahy chápu, že se ti nechce zasahovat. Pak tunel. Můžu pak poskytnout fotky moc pěkně postavené Š100 s vedením vody vnitřkem a motorem ze 130 RS. Už nebudem Eidymu spamovat kartu
16:13:39
02.12.2024
02.12.2024
SO545
-> Fifa 02.12.24 12:12:00: v podstate alal 105-120...len mne sa fest nechce rezat do novej podlahy... ale to riesenie na stole je....o vytapanie mne az tak nejde...to tam aspon u mna nebude vobec.
prepac eidy.
prepac eidy.
12:13:09
02.12.2024
02.12.2024
Eidy
-> minno:
12:12:00
02.12.2024
02.12.2024
Fifa
-> SO545: Mě se líbilo řešení tažení vody kolegy na erku, kdy si udělal do podlahy v místě tunelu zapuštění hluboké zhruba do poloviny průměru trubek a z venku kryt vypadající podobně jako to zapuštění. Takže trubky pod autem, ale schované, servisovatelné, nevytápějící tunel, zachovaná funkce tunelu. Takové učesané řešení, kdy to je a vlastně není v tunelu. Ty jsi velmi zručný klempíř, tak by ti to určitě nečinilo problém
11:00:53
02.12.2024
02.12.2024
minno
-> Eidy 01.12.24 13:48:13: Len aby teraz neroztrhlo rovno chladič / motor
15:20:39
01.12.2024
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy:
13:48:13
01.12.2024
01.12.2024
Eidy
-> Bukaj: Výrobce uvádí odolnost do 260 stupňů a 7 barů.
09:37:36
01.12.2024
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Tak, tak. Zatímco u hadice bez výztuže určitá deformace nemá vliv na životnost, tak u hadice s výztuží může sebemenší deformace mít destruktivní účinek...
Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje
Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje
20:39:01
30.11.2024
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Tak tlak je jedna věc a teplota druhá. Za studena ta hadice asi vydrží víc, si myslím. A nebo je to tím opletem. Guma je vlastně přerušená a může tam vznikat únavová vada. On je ten fabrický oplet taky dost řídký.
-> minno: Vysokou provozní teplotu nemám. Ten motor na to nebyl konstruovaný. Ale vyšší tlak samozřejmě zvyšuje bod varu a taky snižuje riziko lokálních varů. Takže když bych musel zastavit s roztopeným motorem třeba z důvody nehody na okruhu, tak mám rezervu.
-> minno: Vysokou provozní teplotu nemám. Ten motor na to nebyl konstruovaný. Ale vyšší tlak samozřejmě zvyšuje bod varu a taky snižuje riziko lokálních varů. Takže když bych musel zastavit s roztopeným motorem třeba z důvody nehody na okruhu, tak mám rezervu.
19:22:20
30.11.2024
30.11.2024
minno
-> Eidy 30.11.24 10:27:04: Načo tak vysoký tlak? Máš aj nejako špeciálne vysokú prevádzkovú teplotu?
Inak nová hadica pekná.
Inak nová hadica pekná.
12:28:02
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy: To skoro vypadá, že to prořízlo nějaké vlákno výpletu hadice.
Mám ozkoušené, že starší varianta hadic bez textilní výztuže vydrží opakované namáhání desetinásobkem jejich pracovního tlaku - používal jsem jeté škodovácké hadice na výrobu redukcí pro zazimování automatických zavlažovacích systémů pomocí stavebního kompresoru. Ta hadice se nafoukne jako balonek
Časem tedy hadice prdne, když se to přežene s tlakem (většinou se řízla o sponu při opakovaném nafukování na 4 atmosféry), ale do dvou atm. je to naprosto bezproblémové.
U těch novějších hadic se zalitou textilní mřížkou vidím větší riziko výrobních vad - chyba mřížky či bublinka v gumě. Ale na těch škodováckých 0,4 atm. až 1 atm je to naprosto spolehlivé a neslyšel jsem zatím o případu, že by na sériovém voze někomu hadice selhala...
Mám ozkoušené, že starší varianta hadic bez textilní výztuže vydrží opakované namáhání desetinásobkem jejich pracovního tlaku - používal jsem jeté škodovácké hadice na výrobu redukcí pro zazimování automatických zavlažovacích systémů pomocí stavebního kompresoru. Ta hadice se nafoukne jako balonek
Časem tedy hadice prdne, když se to přežene s tlakem (většinou se řízla o sponu při opakovaném nafukování na 4 atmosféry), ale do dvou atm. je to naprosto bezproblémové.
U těch novějších hadic se zalitou textilní mřížkou vidím větší riziko výrobních vad - chyba mřížky či bublinka v gumě. Ale na těch škodováckých 0,4 atm. až 1 atm je to naprosto spolehlivé a neslyšel jsem zatím o případu, že by na sériovém voze někomu hadice selhala...
10:27:04
30.11.2024
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Mělo by tam být 1,3 baru. Prasklina vypadala tak, jo kdybys tam píchnul nabroušeným šroubovákem/dlátem. Nic velkýho, tak na velikost oka výpletu, a ne u spony. Naposledy uprostřed ublouku za termostatem.
-> SO545: Nejlíp teda asi tunelem. Na servis opruz, ale nejčistší řešení.
-> SO545: Nejlíp teda asi tunelem. Na servis opruz, ale nejčistší řešení.
09:57:27
30.11.2024
30.11.2024
SO545
Kade tahat vodu...este dodnes netusim. Aby to bolo pekne -vyzehlene-
07:59:59
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy 29.11.24 20:27:53: Jaký máš tlak v chladicím systému? Nezdá se mi, že by při nějakém představitelném tlaku praskla origo hadice - leda, že by se třeba při montáži o něco nařízla (o hranu trubky či o hranu spony...)
21:00:17
29.11.2024
29.11.2024
Syny
-> Eidy: To je slušnej rozdíl :)
20:27:53
29.11.2024
29.11.2024
Eidy
Letos mi zase praskla jedna hadice a zrovna v Mostě. Naštěstí jsem si toho rychle všimnul a nevznikla škoda na novém motoru. Hadice sice dávám nové, ale přesto cca 40 let staré. Teď budou opravdu nové.
19:39:28
04.11.2024
04.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 01.11.24 21:39:56: Já dnes najel 148,2 km s Volvánem, sice jsem se pobavil a byl po delší odstávce skutečně nadšený, ale spálil jsem benzín za necelých 1000,-.