-> Eidy: Ano, většinou to byla sada LR převodů. Ale třeba já mám úplně jiný převody. Samozřejmě kluci to v rámci možností udělají tak,aby to na ty hřídele šlo v požadovaným poměru naroubovat. Můj subjektivní dojem je ten chod,protože předpokládám že v 1800 ot s lehce otevřenou klapkou to bude lepší..
Ale nic na tom nemění fakt,že to je jen efekt..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
14:40:00
13.02.2024
13.02.2024
MVM
14:11:18
13.02.2024
13.02.2024
Eidy
-> minno: To nevím, jinak asi k ničemu.
-> MVM: Předpokládám, že tobě ale dělali tehdejší homologovaný převody. Já mám samozřejmě něco jinýho. A jen opakuju, co mi řekli Freiovic. Aby splnili moje požadavky, vyzkoušeli jiný modul. Ale je možný, že houpající volnoběh tomu nepomáhá.
-> MVM: Předpokládám, že tobě ale dělali tehdejší homologovaný převody. Já mám samozřejmě něco jinýho. A jen opakuju, co mi řekli Freiovic. Aby splnili moje požadavky, vyzkoušeli jiný modul. Ale je možný, že houpající volnoběh tomu nepomáhá.
13:45:20
13.02.2024
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 11:48:31: No..než zubovou vůli (Honza mi těch koleček do převodovek dělal aspoň 5 sad..) viděl bych to spíš na nerovnoměrnost chodu motoru. Buď moc nízký volnoběh a nebo moc lehký setrvačník. Potom se cyklicky mění úhlový zrychleni a u 4 válce to potom takto "škube" s kolečkama. Já mam ve 120S přímý ozubení ,synchronní, a při 1100ot/min to jen zřetelně kvilí..
Ale možná to jen zkresluje telefon/mikrofon..
Ale možná to jen zkresluje telefon/mikrofon..
12:58:21
13.02.2024
13.02.2024
minno
-> Eidy: Gratulujem k úspešnému oživeniu nového motora.
-> Eidy 13.02.24 11:48:31: A na čo je tá veľká zubová vôľa dobrá? Okrem rachotu?
-> Eidy 13.02.24 11:48:31: A na čo je tá veľká zubová vôľa dobrá? Okrem rachotu?
12:09:41
13.02.2024
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: vďaka za vysvetlenie
11:48:31
13.02.2024
13.02.2024
Eidy
-> Tomáššš: To není mobil. To jsou kolečka od Freiů s velkou zubovou vůlí.
11:44:53
13.02.2024
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: pekne to brblá , otazocka , prečo to tak rachotí pred stlačením spojky ? Alebo to robí iba mobil skresľuje zvuk ?
10:10:42
13.02.2024
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 09:54:44: Věřím, ofšem .. v tom celku a pojetí toho auta. To je jako když lokomotiva ztratí 5ku matičku..
Ed: Stejně tak nepochopim když závodni poloosy GKN stoji cca 2500Eur a oni k tomu nedaji nový matice..
Ed: Stejně tak nepochopim když závodni poloosy GKN stoji cca 2500Eur a oni k tomu nedaji nový matice..
09:54:44
13.02.2024
13.02.2024
Eidy
-> MVM: Věř mi, že kdyby nestály takovej ranec, tak je tam mám.
09:19:46
13.02.2024
13.02.2024
MVM
-> Eidy: Akorát se divím že jsi nepoužil letecký/závodní jističe místo tavných pojistek. Ne že by to nebylo technicky "jedno", ale je to takový víc zavodnický..
08:34:13
13.02.2024
13.02.2024
Eidy
-> SO545: Díky.
-> U-Geen: Třeba takovejhle kryt? Ten tam teď nebyl, protože jsem tam potřeboval dělat. Ale jinak bych bez něj nejezdil.
-> U-Geen: Třeba takovejhle kryt? Ten tam teď nebyl, protože jsem tam potřeboval dělat. Ale jinak bych bez něj nejezdil.
00:43:58
13.02.2024
13.02.2024
U-Geen
-> Eidy 11.02.24 21:02:01: takle z videa me znervoznujou ty kabely blizko nohy, ja se svou sikovnosti bych se bal, ze to ukopnu :-) nebude tam nejaka krytka nebo stit?
20:36:17
12.02.2024
12.02.2024
SO545
21:02:01
11.02.2024
11.02.2024
Eidy
V sobotu bylo hezky, tak jsem po dlouhé době vytáhnul holku z garáže. Bylo na čase lehce vyzkoušet nový motor. Na startér to natlačí 5 barů, za běhu pak maximálně 6. Test dopadl na výbornou.
Vystříhal jsem starý svazek motoru, přidal pojistkovku pro novou jednotku a začal tahat kabely.
Vystříhal jsem starý svazek motoru, přidal pojistkovku pro novou jednotku a začal tahat kabely.
06:41:19
29.01.2024
29.01.2024
kpt.Budha
Já jen zírám, to je přesnější strojírenství než v leckteré automobilce
20:16:47
27.01.2024
27.01.2024
Eidy
-> MVM, SO545: Tak přeměření po sezóně je v plánu. Ze zkušenosti vím, že si to maličko sedne. Co se týká tolerance, tak jsem po diskuzi z Urbim trochu pod, protože nám oběma přišlo, že půlmilimetrová vůle je u OHC trochu moc.
09:58:55
27.01.2024
27.01.2024
SO545
09:17:17
27.01.2024
27.01.2024
MVM
-> Eidy 26.01.24 22:33:14: Počítal jsi s nějakymi setinami na zaklepání/sednuti sedel po opravě předpokládám.. Tim chci říct že setinová preciznost po GO se po sednuti mírně změní.
22:33:14
26.01.2024
26.01.2024
Eidy
-> m8rinek 26.01.24 20:40:34: Alfa má předepsané romezí 0,05. Mě se to podařilo v rámci 0,02 na sacích a na výfukových dokonce v jedné stovce.
Chtěl jsem použít odpruženou keramickou lamelu, ale zjistil jsem, že tangenciální pružiny kolidují se šrouby setrváku a nějak se mi nechce snižovat hlavy šroubů na 5 mm.
Chtěl jsem použít odpruženou keramickou lamelu, ale zjistil jsem, že tangenciální pružiny kolidují se šrouby setrváku a nějak se mi nechce snižovat hlavy šroubů na 5 mm.