Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

20:11:27
21.05.2023
Eidy
A mrtvoly na vršku nárazníku naopak nebyly nikdy. Takže za mě to předčilo veškerá očekávání.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:11:27
20:10:18
21.05.2023
Eidy
Přední lemy jsou bez much. To taky nikdy nebylo.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:10:18
20:09:58
21.05.2023
Eidy
Za další jsou přední kola dost čistý, přitom po 90 km takový řežby byly vždycky tmavý.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:09:58
20:09:27
21.05.2023
Eidy
Vzduch obtéká krásně, protože jsou mrtvoly na přední hraně původního spoileru.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:09:27
20:08:50
21.05.2023
Eidy
Ale, co je hlavní, tak aerokit funguje. Přítlak hodnotit nemůžu, ale cílem bylo především chlazení. A to funguje. Navzdory rychlému tempu to pořád ukazovalo 82°C. Vrchní kryt zabraňuje tlačení vzduchu vrchem. Dřív byly mouchy až dolů, teď je tam čistý pruh.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:08:50
20:05:55
21.05.2023
Eidy
Po. Zase slušnej hřbitov. 1
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:05:55
20:04:53
21.05.2023
Eidy
Konečně jsem vzbudil Kóču ze zimního spánku a dal si ostřejších 90 km. Vzhledově se mi to líbí.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.05.2023 20:04:53
09:15:51
19.03.2023
David R
-> Eidy 18.03.23 20:20:21: Většinou takové doplňky musí plnit více funkcí a mnohdy je to věc kompromisu.Od nakládání na podval přes výjezd z dílny až po provoz na cestách. Myslím tím ty naše auta. Ty čistě okruhové jsou na tom trochu jinak.

Spíše mě zajímalo, kam až se to dá dostat, aby ještě fungoval zbytek auta.
upraveno 1x, naposled 19.03.2023 09:18:28
20:20:21
18.03.2023
Eidy
-> David R: Díky. Náběžná hrana je 16, pod spliterem je 15. Je to vysoko, ale na ty naše cesty to potřebuju.
17:38:02
18.03.2023
David R
-> Eidy: Pěkně vyrobeno.Jak vysoko od země je náběžná hrana splitteru?
19:06:17
28.02.2023
MVM
-> vhml 28.02.23 11:56:55: Ja Ti k těm křidylkum jen podotknu z praxe (sice jen menší, a starší formule F3 a pod, kde ten aerodyn.efekt se "neprožíval" tolik jako dnes F1 a pod), že sice ano, to fšecko nějak v tom celku funguje to bezpochyby. A asi s poškozeným kridlem na kolo ztrácí ty sterilní setiny sec. Ale ve finale pokud to auto funguje čistě podvozkově mechanicky s použitelnou pneu v kondici. Tak s tim je pilot schopnej prostě jet furt nepochopitelnou kudlu. Viz, když si pri souboji ty trsatka za pul mega vzájemně oškubou a jedou o bednu v zatmění mysli dal... Byť by vývojový modelovy animace říkala, ze to má být nepojizdny..
17:38:39
28.02.2023
U-Geen
-> Eidy 28.02.23 17:07:47: koukám, že ti ještě 0,84 zbejvá, abys byl jednička... tak se trochu snaž :-)
17:07:47
28.02.2023
Eidy
-> MATTESS: Máš pravdu.



Takže tady: www.skodateam.cz/Eidyho_K oca
15:16:27
28.02.2023
MATTESS
-> Eidy 27.02.23 12:57:45: pár ještě starších fotek máš na skodateamu 4
11:56:55
28.02.2023
vhml
-> Eidy 28.02.23 10:57:04: mě práve zaskočila ta hranatost a tím i aerodynamicka neelegantnost. Ale jestli to má někdo nějak ozkoušený.



Ale zase když občas sleduju různý podcasty o F1. Tady někde pohneš o pár milimetrl křidýlkem, který ani není pořádně vidět a rozmrdáš tím efektivitu celýho auta...
upraveno 1x, naposled 28.02.2023 11:57:06
10:57:04
28.02.2023
Eidy
-> vhml 28.02.23 10:38:51: To ne. Co jsem tak pochytil, tak ta stěna způsobí to, že tlačí vzduch prudce nahoru. Tím získáš jednak přítlak a druhak se za tou "stěnou" vzduchu vytvoří podtlak (kolem předních kol neteče tolik vzduchu), který pomáhá vytahovat vzduch z předních podběhů. To pomáhá chladit brzdy, chladit motor (pokud je vepředu) a právě snížením tlaku v podbězích získáš další přítlak. Je to dost složitá disciplína a já jsem se jen dotknul povrchu.
10:53:31
28.02.2023
czechino
-> vhml: Tady je nějaké vysvětlení i s eng titulky a hezky znazorneno..



【ENG Sub】ラーマン山田 の人体実験 風洞実験 編 ~ サイバーエボ の エアロパーツ を 真面目に科学 するの巻~ / Rahman Yamada's Human Experiments




Případně tady:
How splitter tunnels and front diffusors work (CFD supported)




Případně Fabi a jeho nekonečný projekt kde se jen vyvýjí a nejezdí 8



jdm-meeting.cz/forum/view topic.php?f=6&t=...
10:49:36
28.02.2023
Eidy
-> Peca: Díky. Čirou optiku bych si nedal, to tam přece nepatří 3 Ale teď vážně. Čirou optiku jsem už na stovce nebo eRku viděl a mě se to nelíbí. Nějak mi to ke starýmu autu nesedí. Výjimkou je třeba Singer, ale to je docela jiná pohádka.
10:38:51
28.02.2023
vhml
-> Eidy 28.02.23 10:18:37: nechá se udělat lecjaká píčovina :-) A to je kvůli tomu aby netekl vzduch kolem nárazníku, ale zvyšoval se tlak před chladičem?
Extreme Tyres