ten okruh je potvora, v tom bordelu na rallye na rozbitem to buď nepoznám, nebo to u rapida drží. spíš jsem řešil předek, kde asi pružily ty CrMo ramena a bylo to nečitelný....až jsem je ohnul. ale po vyztužení a srovnání taky velký posun v chování auta.
u Kasparu to bylo ' na počkání"? Petr minule říkal že jsou ve skluzu s převodovka, mám tam zadáno do LR, ale ještě musím dodat pár dílů...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
09:46:55
05.11.2021
05.11.2021
Bery
09:21:19
05.11.2021
05.11.2021
Eidy
-> vhml: Nevím, tam jsem od poslední "novoty" nebyl.
09:12:53
05.11.2021
05.11.2021
vhml
-> Eidy 05.11.21 09:08:59: kolik vlastně teď jezdíš Most s "novým" autem?
09:08:59
05.11.2021
05.11.2021
Eidy
-> T: Jasně, že je poslušnější, než bývala. Je lepší, přesnější, čitelnější. Ale chci v zatáčce větší rychlost. Když ztrácím na silná auta na rovinkách, musím získávat v zatáčkách. Ušetřím vteřiny a jako bonus i zadní gumy.
Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme.
Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme.
06:27:39
05.11.2021
05.11.2021
MVM
-> T 05.11.21 05:16:53: To neni o poslušnosti. Závodnímu autu nikdy zcela neodepřeš jeho vrozenou konstrukční vlastnost. Ale snažíš se ji nějak potlačit do neutrality nebo ve svuj prospěch. Civilní auta jsou záměrně směřovaný k nedotáčivosti a tak,aby se snadno a bezpečně řídila. Závodní auto se v podstatě řídí/chová relativně neklidně a začne "poslouchat" lépe řečeno fungovat až na něj začneš tlačit. Teprv potom začne být ta přetačivost zřetelná, ale taky až v mezních situacích, ale musi byt čitelná. Potom to auto dokáže jet pod plynem v malinkym úhlu smyku s malou korekcí ale ne dveřmi napřed. Tak se jezdi drifty nebo rally.
05:16:53
05.11.2021
05.11.2021
T
-> Eidy: Kóča už je teď poslušnějčí, ale poslušnosti není nikdy dost
00:20:13
05.11.2021
05.11.2021
Qwak
-> Eidy:
21:37:33
04.11.2021
04.11.2021
Eidy
-> T: Ale já bych rád i zrychlil. A bez úprav to nepůjde. Přetáčivosti se zbavit nechci. Jen bude lepší, když půjde zadek bokem až já budu chtít a ne, že si Kóča bude dělat, co chce ona.
21:25:33
04.11.2021
04.11.2021
T
-> Eidy: uchycení, svor...všechno proti přetáčivosti? To přeci nechceš
20:35:57
04.11.2021
04.11.2021
Eidy
-> pistaa: To může být další level.
-> MVM: Jen nekecej. Mechanik se v tobě nezapře. Ale já jsem za to strašně rád.
-> MVM: Jen nekecej. Mechanik se v tobě nezapře. Ale já jsem za to strašně rád.
18:41:08
04.11.2021
04.11.2021
MVM
-> Eidy: Kdepak já. Jen občas zkouknu nějaký video a vrta mi to hlavou... Jinak vlastně jen jdu kolem...
18:16:53
04.11.2021
04.11.2021
pistaa
-> Eidy: n ked to bude fungovat zo zeleza stale to uchytenie mozes prepracovat do duralu a bude to vazit cca tolko sko povodne co sa krutili. :)
18:08:34
04.11.2021
04.11.2021
Eidy
-> havlik: Nevíš, co je dobrý.
17:22:35
04.11.2021
04.11.2021
havlik
-> Eidy: Tak každý dle svého gusta, já bych radši vynechal tousty
16:44:44
04.11.2021
04.11.2021
Eidy
-> T: Nestraš.
-> havlik: Nebo si můžu dát klystýr.
-> minno: Stejně jako ty ladíš na škodovce spoustu detailů, tak já taky. Každý něco jiného, ale pořád to chceme vylepšovat. A když to po renovaci nesplnilo očekávání, musím hledat dál. I na věcech, které se zdají být v pořádku. Na většinu věcí přijdu sám a u věcí, na které jsem krátký, mi naštěstí pomůže pár dobrých lidí odsud. Například Syny s 3D simulací a MVM při řešení "závodních" detailů.
-> havlik: Nebo si můžu dát klystýr.
-> minno: Stejně jako ty ladíš na škodovce spoustu detailů, tak já taky. Každý něco jiného, ale pořád to chceme vylepšovat. A když to po renovaci nesplnilo očekávání, musím hledat dál. I na věcech, které se zdají být v pořádku. Na většinu věcí přijdu sám a u věcí, na které jsem krátký, mi naštěstí pomůže pár dobrých lidí odsud. Například Syny s 3D simulací a MVM při řešení "závodních" detailů.
14:25:37
04.11.2021
04.11.2021
minno
-> Eidy 03.11.21 22:28:20: Hm, zaujímavé zistenia. To by ma asi nenapadlo takto kontrolovať a merať :) Ale hlavne, že si to zistil a že to ešte vylepšíš.
10:26:34
04.11.2021
04.11.2021
vhml
-> havlik 04.11.21 10:23:49: a nebo před jízdou nějaký ují
10:23:49
04.11.2021
04.11.2021
havlik
-> Eidy: tak si sebou nevezmeš tolik toustů až půjdeš jezdit a bude to dobrý
05:07:53
04.11.2021
04.11.2021
T
-> Eidy: tak to by mělo stačit to bude vážit víc jak náprava
22:28:20
03.11.2021
03.11.2021
Eidy
-> minno: Byla to kombinace vícero věcí. Při loňském skládání auta po renovaci jsem zjistil, že po zatížení karoserie agregátem se odklon změnil o 1°, což by se vzhledem k úhlu kývání a změně výšky rozhodně stát nemělo. Tehdy jsem si myslel, že se kroutí ramena. Po srpnovém (augustovém) ježdění v Brně jsem zjistil, že po stažení spodku kol kurtou se odklon změní o 2°. Stále jsem podezíral ramena. Pak se mi Syny nabídnul s 3D modelací a zdaleka největší pohyb byl v držácích. Tak jsem pod tím chvíli ležel a hrál si s heverem a došel k držákům. V tu chvíli mi došlo, proč jsem při renovaci našel naprasklé svary v těch držácích. A když jsem je dneska vyndal, byly pokroucené. Všechno do sebe zapadlo.
Mimo jiné mám u Kalmarů samosvor na úpravu svornosti, protože ten má na přetáčivost dle všeho taky velký vliv, ale to je zase jiná pohádka. Nenudím se.
Mimo jiné mám u Kalmarů samosvor na úpravu svornosti, protože ten má na přetáčivost dle všeho taky velký vliv, ale to je zase jiná pohádka. Nenudím se.