Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

20:52:34
05.11.2021
-> Eidy: takže jenom spodek? Já myslel právě hlavně ty "uši".... Jinak jsem strašně zvědav na pokrok..... Je pravda, že každá vteřina potěší 4
20:46:52
05.11.2021
Milan 136
-> Eidy 05.11.21 20:30:55: To už by mohlo držet 1
20:30:55
05.11.2021
Eidy
Co se týka zpevnění, tak jestli nevydrží tohle, tak už nic. 1 Od pohledu je to ingot.

S tlakem pneu jsem si hrál a přední gumy dokážu ohřát ukázkově. Na zadku to nebylo vidět, protože byl driftováním stále čistý. A když uvážím, že celý auto bylo schopný “viset” jen na předku, tak co by to muselo dělat, kdyby držely všechny 4 gumy. Že to nebude dokonalý, to je jasný. Ale ukrojit si z toho zbylého koláče aspoň půlku, by bylo super.

V pondělí to vezu na zinkování.

-> SO545: Přesně. Kdyby nás to nebavilo, tak to nedělám. Jedinou výjimkou je zaměstnání. Ale když mi za to platí, tak se přemůžu. 1
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 05.11.2021 20:30:55
17:47:52
05.11.2021
SO545
Je to hra...ak nas to bavi tak lezat pod karou je to najmenej ze ???

Ja idem menit celu podlahu...a aj ta zadna priecka nieje nic moc...ale to v podstate cela rosolovita karoseria tychto deduskov.
17:43:55
05.11.2021
MVM
Ona je vždy nějaká cesta naučit auto poslušnosti, ale v případě těchto konkrétních Škodovek je "problém" v tom že jde málo s čím "hýbat". Takže některé resumé končí tim že to není "závada" ale vlastnost. Proto je hrozně těžký nastavit funkčni prototyp a potom vše odladěný se udělá napevno a nahotovo.

Další věcí /dost podstatnou/ je nastavenim vyhovět požadavkům pnezmatik. Tzn.jednak tlak a teplota. Pokud nefunguji gumy, je marny cokokiv dělat s podvozkem...

Co se náprav týká, tady Eidy zapracoval a snaží se to zpevnit, někdy je nutny udelat vicero měření a ziskat představu co vzájemně dělají všechny měřitelny hodnoty. V závislosti ještě na změně světle výšky nebo propruzeni.

Dost casto si taková naprava žije svým životem 2

Takže měřit a zkoušet furt dokola ... 3

A nebo konstatovat ze je to vlastnost.
10:06:58
05.11.2021
Eidy
-> Bery: Vysvětluju si to tak, že na tom bordelu to drží míň, takže svor nesvírá tolik a funguje to tak akorát.

Dif jsem tam vezl minulé pondělí a včera mi volal, že hotovo. Takže za mě dobrý.
09:46:55
05.11.2021
Bery
ten okruh je potvora, v tom bordelu na rallye na rozbitem to buď nepoznám, nebo to u rapida drží. spíš jsem řešil předek, kde asi pružily ty CrMo ramena a bylo to nečitelný....až jsem je ohnul. ale po vyztužení a srovnání taky velký posun v chování auta.

u Kasparu to bylo ' na počkání"? Petr minule říkal že jsou ve skluzu s převodovka, mám tam zadáno do LR, ale ještě musím dodat pár dílů...
09:21:19
05.11.2021
Eidy
-> vhml: Nevím, tam jsem od poslední "novoty" nebyl.
09:12:53
05.11.2021
vhml
-> Eidy 05.11.21 09:08:59: kolik vlastně teď jezdíš Most s "novým" autem?
09:08:59
05.11.2021
Eidy
-> T: Jasně, že je poslušnější, než bývala. Je lepší, přesnější, čitelnější. Ale chci v zatáčce větší rychlost. Když ztrácím na silná auta na rovinkách, musím získávat v zatáčkách. Ušetřím vteřiny a jako bonus i zadní gumy. 1

Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme. 5
06:27:39
05.11.2021
MVM
-> T 05.11.21 05:16:53: To neni o poslušnosti. Závodnímu autu nikdy zcela neodepřeš jeho vrozenou konstrukční vlastnost. Ale snažíš se ji nějak potlačit do neutrality nebo ve svuj prospěch. Civilní auta jsou záměrně směřovaný k nedotáčivosti a tak,aby se snadno a bezpečně řídila. Závodní auto se v podstatě řídí/chová relativně neklidně a začne "poslouchat" lépe řečeno fungovat až na něj začneš tlačit. Teprv potom začne být ta přetačivost zřetelná, ale taky až v mezních situacích, ale musi byt čitelná. Potom to auto dokáže jet pod plynem v malinkym úhlu smyku s malou korekcí ale ne dveřmi napřed. Tak se jezdi drifty nebo rally.
05:16:53
05.11.2021
-> Eidy: Kóča už je teď poslušnějčí, ale poslušnosti není nikdy dost 3
00:20:13
05.11.2021
Qwak
-> Eidy: 1 1 1
21:37:33
04.11.2021
Eidy
-> T: Ale já bych rád i zrychlil. A bez úprav to nepůjde. Přetáčivosti se zbavit nechci. Jen bude lepší, když půjde zadek bokem až já budu chtít a ne, že si Kóča bude dělat, co chce ona.1
21:25:33
04.11.2021
-> Eidy: uchycení, svor...všechno proti přetáčivosti? To přeci nechceš 3
20:35:57
04.11.2021
Eidy
-> pistaa: To může být další level. 4

-> MVM: Jen nekecej. Mechanik se v tobě nezapře. 1 Ale já jsem za to strašně rád.
18:41:08
04.11.2021
MVM
-> Eidy: Kdepak já. Jen občas zkouknu nějaký video a vrta mi to hlavou...3 Jinak vlastně jen jdu kolem...
18:16:53
04.11.2021
pistaa
-> Eidy: n ked to bude fungovat zo zeleza stale to uchytenie mozes prepracovat do duralu a bude to vazit cca tolko sko povodne co sa krutili. :)
18:08:34
04.11.2021
Eidy
-> havlik: Nevíš, co je dobrý. 47
17:22:35
04.11.2021
havlik
-> Eidy: Tak každý dle svého gusta, já bych radši vynechal tousty47
Extreme Tyres