Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

23:39:37
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: To je možný. Ale primárně je to pomačkaný a potrhaný úplně někde jinde. A nevidím nikde body od nějakého vyztužení uchycení špajzky. Já mám držáky a vše kolem zesílený ze 4mm nerezu.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 13.05.2020 23:39:37
23:30:45
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:22:39: Ono je to potrhaný i tam, podívej se kolem toho uzávěru na dekl. Někde jsem měl ještě lepší fotku, ale nemůžu najít.
upraveno 1x, naposled 13.05.2020 23:31:03
23:22:39
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: Jenže tohle je dost daleko od uchycení, to asi nebude kvůli uchycení. Kdyby to bylo popraskaný kolem těch matek, tak jo, ale tohle bude něco jinýho. Nejspíš od nápravy.
23:19:05
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 23:07:35: tady jsme se o tom bavili a více lidem se trhá kasle od horní uchycení. Otázka je jak to tam máš zesílené, to si přesně nepamatuji. skoda-virt.cz/cz/.../1241 53-zadni-lr-naprava?gotopo st=3...
23:07:35
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: U Šimurdy nevím, co máš na mysli. Každopádně vzhledem k šířce uchycení motoru se to zas moc vrtět nemůže.
22:59:00
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 22:56:09: Já nevím, podle mě takhle se má převodovka tendenci vrtět a viděl jsi co tu umí udělat s podlahou třeba u Šimurdy. Vím tam je to extrém, ale stejně se mě to uchycení rarozdíl, když převodovka na něčem leží moc nelíbí.
upraveno 1x, naposled 13.05.2020 22:59:26
22:56:09
13.05.2020
Eidy
-> Tuner#2: Jak obojí? Jako i zespodu? To je zbytečný.
22:52:58
13.05.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 13.05.20 22:47:55: Ty budeš mít jen horní uchycení a nebo obojí?
22:49:53
13.05.2020
Eidy
Musel jsem upravit držák jedné cívky (vyklonit ho do strany), protože cívka resp. kabel lehce kolidoval s rozdělovačem.

Teď přijde na řadu motorový svazek.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 13.05.2020 22:49:53
22:47:55
13.05.2020
Eidy
-> MVM: Taky pravda. Až se budu nudit, nakoupím lehký písty a ojnice, pak ostřejší vačky a pak má jiná ECU rozhodně smysl.



Jinak mám namontovaný setrvák na motoru. V LOMu to vyvážili do druhého dne. Setrvák má pár direk ale do přítlačáku vrtali statečně. Jaký to musí být, když si to někdo dá do auta z krabice.

A přivezl jsem další odlehčený setrvák od pana Kalouska. Do zásoby.



A vyrobil jsem nový držák převodovky. Loni jsem to nějak blbě naměřil.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 13.05.2020 22:47:55
21:00:13
13.05.2020
MVM
-> m8rinek: Tak on, ruku na srdce,ten motor z Alfy neni žádnej mladík .Zatim to tady těží z dvoulitru, lehka kastle. Dokud Eidy nedá jiny železo do ojinic,pistů,vaček a nemodifikuje se celá hlava, tak dělat k tomu elektroniku z vesmíru je takový napůl. (Jit do hospody a dat si maly pivo na stojaka.)
10:46:20
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: Tak to jo
10:37:55
13.05.2020
Eidy
-> m8rinek: Hele, třeba si to do budoucna rozmyslím, resp. za to budu chtít ty peníze. V současný chvíli v tom nevidím takový benefit a není to vyloženě potřeba. Je to hezký, ale i bez toho to funguje dobře. Mohlo by líp, ale nakoupím za to potřebnější věci. To je stejný jako skládaná převodovka. A ta by pomohla rozhodně víc. 4
08:37:12
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: Naladit to je ,,mrdání,, a to nejen časem, ale i penězma, nicméně když motor rozeběhneš, aby nějak běžel a fungoval, tak pak je na řadě kvalitní brzda s dobrou obsluhou (tady bych určitě volil toho kdo s danou jednotkou pracuje) ale jak říkáš na hodinu to není, ale taky ne na týden (za předpokladu, že auto běží :)))
08:34:23
13.05.2020
m8rinek
-> MVM: je smutný mít dobrý železo v motoru a popravit ho nevhodným příslušenstvím, ale o to přeci vůbec nejde.



Když chci mít dobově korektní stavbu, nechám tam správný motor s dobovými komponenty. Když mám erko, které si dělám podle sebe (tj. nezůstal mi tam na kameni kámen) tak bych variantu nahrazení původní jednotky něčím co minimálně mě jako uživatele informuje o tom co se v motoru děje bral jako +.



Ale nikoho nikam netlačim, jen mě to tak zajímalo, navíc když si vzpomenu jak Eidy Alfu ,,čipoval,, tak jsem myslel, že by ho to mohlo zaujmout...
08:26:34
13.05.2020
m8rinek
-> Eidy: to ani nechci, ale začali jsme tu blbnout s EMU a i na obyčejným favoritu ti to otevře uplně jiné možnosti. Min dostaneš nějaký live data, rozsáhlejší korekce a třeba nějaký ochrany navíc... Případně motorsportový funkce. Pořízení není nijak likvidační tak bych to u takovéhle komplexní stavby zvážil
13:54:26
12.05.2020
MVM
-> Eidy 12.05.20 08:03:08: Vždycky je důležitější mit nejprve kvalitní železo v motoru. A potom uz je možností spousta jak to krmit a řídit. A proto jsou ty padesát let starý Cosworth motory pro mě pořád jakýmsi ekvivalentem. Takže pokud se parametrama u dvacet let staryho motoru s ECU sotva dostanu na úrověň jeho dědečka, tak je to smutný ,a ještě smutnější že to stalo tolik.
08:03:08
12.05.2020
Eidy
-> MVM: V pohodě. Jako s pěknou ECU bych mohl určitě machrovat 1, ale naladit to pořádně v celým spektru není práce na hodinku. A o financích ani nemluvě.
07:51:32
12.05.2020
MVM
-> m8rinek 11.05.20 22:37:39: No ja to psal spíš ironicky proto, že jsem se uz setkal s předraženym motorem se vstriky a 4 klapkou. Ktery jel hůř než předchozí na Webrech.. 4 Spravně by to tak byt nikdy nemělo - ale to jsme v čechách. A to uz se nebavim o kolik vic statisíců v tom lítá. Takze on potom muue byt lepší ten zastaralejsi osvědčený vyladeny kus.

Eidy sorry za OT.
07:49:14
12.05.2020
Eidy
-> m8rinek: Zatím si vystačím s počítadlem. Určitě bych z toho nevydoloval bůhví co navíc. Nebo mi chceš něco hezkýho věnovat? :)
Extreme Tyres