skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
21:49:42
06.04.2018
06.04.2018
Eidy
Probíhá výměna náplní a mytí kol. Z motoru tmavej olej ale nic hroznýho, z převodovky trochu metalíza (1x Běšiny a 2x Most). Jen nevím, co s koly. Po podzimním Mostě mám na zadních kolech uvnitř takový drobný špíny ale tvrdý jak šutr a zatím to nejde ničím dolů. Jde to jen mechanicky, ale to se mi nechce.
09:32:04
06.04.2018
06.04.2018
minno
-> Vojťas: škodovka no
19:07:32
05.04.2018
05.04.2018
Vojťas
-> minno: ja nasel vcera louzi pod motorem ale zaboha nevim odkud mozna nekde u termostatu....
22:15:43
04.04.2018
04.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 04.04.18 22:03:13: Já dal nový těsnění, vše pretahnul, novou kapalinu s destilkou pH 7 jsem naredil jen 1:2 a zatím taky snad dobrý i z pumpy to přestalo kapat...
22:11:25
04.04.2018
04.04.2018
Eidy
-> T: Špatný čidlo. Ale s vodou na podlaze neporadím.
22:10:31
04.04.2018
04.04.2018
vhml
-> T 04.04.18 22:05:22: mas tam cidlo z favorita...
22:05:22
04.04.2018
04.04.2018
T
-> Eidy: já mám teď mokro v interiéru a nevím kde se to bere, že voda v nádobce je a ukazatel teploty vody je na jednou o 15 st. cca jinde ještě k tomu pro zajímavost.......se nedá nic dělat, je to naše volba
22:03:13
04.04.2018
04.04.2018
minno
-> Tuner#2: -> Eidy: S tým chladením nie ste sami chlapci, ja už mám u škodovky pocit, že je to nekonečný kolobeh, hadice mi síce (našťastie) nepraskajú, ale mám pocit, že furt chodím dookola doťahovať jednu z tých 200 spon, buď to stále niekde slzí, alebo zatuhuje kohút, alebo sa zasiera kvapalina, alebo sa stráca voda... Momentálne sa to zdá byť všetko OK, uvidíme dokedy
21:30:09
04.04.2018
04.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 04.04.18 21:27:45: To bezdebat
21:27:45
04.04.2018
04.04.2018
Eidy
-> Tuner#2: No jo, ale lepší takhle než na roztopeným motoru v kalupu na okruhu.
21:18:02
04.04.2018
04.04.2018
Eidy
-> minno: Možná máš pravdu, ale když já tomu nerozumím, tak nevím no.
21:17:19
04.04.2018
04.04.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 04.04.18 21:05:22: koukám, že nám to chlazení dává zabrat. Tak ještě že takhle vyřešeno.
21:08:56
04.04.2018
04.04.2018
minno
-> Eidy: Podľa mňa ti praskla hadica, ale nie som si istý, je to len také, že možno
21:05:22
04.04.2018
04.04.2018
Eidy
Dneska jsem prvně vyvenčil Kóču na běžné silnici. Dal jsem si to hezky svižně na oblíbeném úseku a cestou zpátky při už poklidné jízdě dle předpisů najednou cítím nemrzku. Tak sleduju teploměr a po chvíli se začne ručička pomalu zvedat ke stovce. Tak zastavím a slyším syčení. Ale ne jako vaření z expanzky. Tak si říkám, že mi asi rupla hadice. Koukám do motoru a nic nevidím. Po zchladnuti dolévám vodu a koukám, že hadice u termostatu spáchala sepuku. Tak jsem to za 5 minut opravil novou hadicí, požádal pána na zahrádce o 5 litrů vody a zase klidně dojel domů :)
21:52:20
31.03.2018
31.03.2018
Eidy
Ještě doplním pár info k novému výfuku. Bohouš odvedl výbornou práci. Ne že bych to pocitově poznal, ale důkazy hovoří za vše. Od přechodu na 15" kola jsem nikdy nedotočil čtyřku na mostecké cílovce. Vždycky mi na konci chybělo tak 600 otáček ať jsem se snažil sebevíc. S novým výfukem jsem v omezovači tak ve 2/3 cílovky, což znamená v tom samém místě nějakých 20km/h navíc. A to je na čtyřku co říct. A aby někdo nepodezíral silný zadní vítr, tak i na spodní rovince (v protisměru) jsem se dokázal při dobrém výjezdu dostat k omezovači, což dřív taky nešlo. Takže to na vršku hodilo asi víc než 5 koní.
23:19:15
15.03.2018
15.03.2018
Eidy
-> MVM: Okapovej pozink jsem zkoušel svařovat a je to teda mazec. Člověk to buď propálí nebo dělá studeňáky. Je to dost naprd.
Zkusil jsem nastartovat a vrčí to. Nechtěl jsem to studený moc trápit, takže jsem to zkusil jen tak trochu. Přijde mi to trochu otevřenější, jako kdyby se motor točil o trochu snáz, ale pravdou je, že kdybych to nevěděl, asi bych to nepoznal. To se musí ozkoušet až na ohřátém motoru a pořádně to oroštovat.
Zkusil jsem nastartovat a vrčí to. Nechtěl jsem to studený moc trápit, takže jsem to zkusil jen tak trochu. Přijde mi to trochu otevřenější, jako kdyby se motor točil o trochu snáz, ale pravdou je, že kdybych to nevěděl, asi bych to nepoznal. To se musí ozkoušet až na ohřátém motoru a pořádně to oroštovat.
17:54:35
15.03.2018
15.03.2018
MVM
-> Eidy: I okapový roury se zkoušely na výfuky .. to víš,dělalo ze se všeho možnýho když nebyla stáčečka na plech.. Ale ten pozink se na prd svařuje a nebylo to hezký, Ale na fáčku to vidět nebylo a kravál to dělalo ..
17:42:29
15.03.2018
15.03.2018
Eidy
-> MVM: Tos to mohl dělat z okapu, ten je ještě lehčí :) U tak slabýho plechu bych si netroufnul, tohle je ale bytelný. A máš pravdu, příčňák se mi nelíbí. Ne k chromovýmu nárazníku. Na závoďáka na zadním čele super, ale na Kóču mi to nesedí.
17:06:15
15.03.2018
15.03.2018
MVM
-> Eidy: Jasná věc - ono záleží na tom plechu ze kterýho je ten obal. Já používal dřív komínovky který byly skoro papír,tudíž se to trhalo a prostě jsem výfuk ztratil na lesní cestě .. Škrtám jen při nakládání na vlek když to blbě podložím .. Apropo taky se Ti nelíbí příčňák ?
11:14:22
15.03.2018
15.03.2018
Eidy
-> MVM: Díky. S objímkou jsem začínal taky, ale pak mi to přišlo zbytečný a měl jsem to takhle. Nějaké 4 roky? A nic se nedělo. Spoléhám se tedy na zkušenost a řeším to stejně. A koneckonců ten držák připravil Bohouš, já ho jen navařil na místo. Kdyby měl pochybnosti, řekl by mi to. Uvidíme ;)
-> Bery: Bohouš ovály nedělá a ani mě to nenapadlo. Pokud bych někde škrtal, tak seříznu a zavařím spodní hranu na tlumiči. Nemělo by to mít na nic vliv a nebo jen minimální. A nebo se nabízíš s výrobou ováliu? :)
-> T: Čoveče nenastartoval. Žena už spala vedle v ložnici, nechtěl jsem ji budit. Spí tvrdě, ale dělostřelba z první linie by ji asi probrala :D Možná zkusím dnes odpoledne :)
-> Bery: Bohouš ovály nedělá a ani mě to nenapadlo. Pokud bych někde škrtal, tak seříznu a zavařím spodní hranu na tlumiči. Nemělo by to mít na nic vliv a nebo jen minimální. A nebo se nabízíš s výrobou ováliu? :)
-> T: Čoveče nenastartoval. Žena už spala vedle v ložnici, nechtěl jsem ji budit. Spí tvrdě, ale dělostřelba z první linie by ji asi probrala :D Možná zkusím dnes odpoledne :)