skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
14:35:58
26.03.2016
26.03.2016
MVM
-> Eidy: Ahoj. A jak (kde) trénuješ na Nurb? Máš nějakou mírně frekventovanou najetou silnici v okolí ?
00:56:44
25.03.2016
25.03.2016
Eidy
Jen jsem změnil náhled u karty, jinak nic novýho. Snad bude v sobotu hezky a zahořím brzdy před Mostem. A snažím se trénovat na Nordschleife.
17:50:46
24.03.2016
24.03.2016
Eidy
-> Jirik_Tuňák1983: Sériový tlumiče nebo i Spaxy jsou proti tomu takový šudlátka, to jo.
17:11:58
24.03.2016
24.03.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy: Ta pístnice je už skoro tak tlustá jako tělo tlumiče.
14:52:43
23.02.2016
23.02.2016
ZdrubT
-> Eidy: Mam tam HP racing, tlustá pístnice a nastavení na rally. Nápravnici jsem taky musel propilovat. Jinak do provozu mam 185/55 r14 a na okruhu r13. Jinak jsem pořídil GAZi, ale ty dám na nějakou srazovku. Na RSo zamejšlim po schlednutí u tebe taky Protlum a komplet trubkový ramena. Pořkám ale na svezení u tebe.
13:57:47
23.02.2016
23.02.2016
Eidy
-> Toušík: Co jsem svezl na HP třeba u Tunera2, tak tam jsem neviděl rozdíl v ani tak tlumičích, ale hlavně v kolech. Nižší profil a větší obvod prostě vypadá jinak. Líbí se mi to. Jen kdyby 15" na eRku nevypadaly tak divně velký. Pak jsem jel na HP u ZbrubT s velmi podobným nastavením podvozku jako na Kóče a s 13" kolama to bylo dost podobný.
No jsem velice zvědavej na projev. Minimálně takhle v ruce je na Potlumu vidět, že je to krásná práce a je za tím pečlivost. Jestli to bude stejný i v projevu, tak se mám na co těšit :)
No jsem velice zvědavej na projev. Minimálně takhle v ruce je na Potlumu vidět, že je to krásná práce a je za tím pečlivost. Jestli to bude stejný i v projevu, tak se mám na co těšit :)
13:40:08
23.02.2016
23.02.2016
Toušík
-> Eidy: Jojo přesně tak, ale i když sem jezdil s Wenou na HP tak tohle je prostě něco ještě trochu jiného.. Ale tím nic nehaním!! Tam už byli také HP starší a jejich funkce nemusela být taková!! Jen mě to pak překvapilo na vlastním autě.
13:07:26
23.02.2016
23.02.2016
Eidy
-> Toušík: Díky, snad to bude fungovat dle očekávání. A jaký jsi měl tlumiče předtím? Něco od Kurky, jestli si pamatuju dobře. je to tak?
12:58:47
23.02.2016
23.02.2016
Toušík
-> Eidy: Hele mě to tak taky sedělo když jsem to měl na kozách a cvičil jen s ramenem, ale když jsem to pak projel tak jsem se nestačil ani divit co se dole odehrává :/ TAk bacha na to!!! Jinak já chtěl tlumiče bez závitu a to prý není na tenhle tip že už má připravené jen se závitem. Hold jiný kraj jiný mrav :D Já k tlumičům popřeji jen aby tě nadchnuli a fungovali tak dobře jak překvapili mě.. A bacha na zuby když pojedeš krokem :D
12:21:09
23.02.2016
23.02.2016
Eidy
-> saSaT: Tady www.postershop.cz/retro-h
odiny Mají tam spousty hezkých věcí. Člověk by tam utratil mnohem víc.
-> vhml: S hladkejma by to bylo o trochu snazší, tady to ještě nabíhá o závit, ale jsou tam.
-> djmaso: No jasně, vždyť jsem to psal ;)
-> Milan 136: Díky.
-> radekp: Vlastně by se moc nezměnilo. Šlo by to sice dobře krz rameno, ale na nápravnici by to nemělo vliv ;)
-> Bery: Nápravnici jsem už před lety prozíravě malinko propiloval, ale stejně mi ještě pořád chybělo místo. Musel jsem to upravit ještě jinde. Aneb podle slov jednoho starého mechanika "Když to nejde dovnitř, tak to musí jít ven." :)
-> vhml: S hladkejma by to bylo o trochu snazší, tady to ještě nabíhá o závit, ale jsou tam.
-> djmaso: No jasně, vždyť jsem to psal ;)
-> Milan 136: Díky.
-> radekp: Vlastně by se moc nezměnilo. Šlo by to sice dobře krz rameno, ale na nápravnici by to nemělo vliv ;)
-> Bery: Nápravnici jsem už před lety prozíravě malinko propiloval, ale stejně mi ještě pořád chybělo místo. Musel jsem to upravit ještě jinde. Aneb podle slov jednoho starého mechanika "Když to nejde dovnitř, tak to musí jít ven." :)
11:11:34
23.02.2016
23.02.2016
Bery
Je to o napravnici,ramena jsou jiná kapitola. Samozřejmě řešitelná díky wladovu pozitivnímu přístupu.
Kurnik taky bych měl začít něco dělat na závodníkovi...
Kurnik taky bych měl začít něco dělat na závodníkovi...
09:59:45
23.02.2016
23.02.2016
Jindas
-> radekp: A ještě by ušetřil pár deka
09:45:04
23.02.2016
23.02.2016
radekp
-> Eidy: nevyřešil by se prostup tlumičů přední nápravou při použití trubkových ramen?
08:41:29
23.02.2016
23.02.2016
Milan 136
-> Eidy: pekne. Tlumitka paradni, hodiny taktez
08:14:19
23.02.2016
23.02.2016
djmaso
-> Eidy: už jsi zkoušel je dávat na předek? já jsem to víkend pasoval do kastle (skrz nápravnici )
07:38:51
23.02.2016
23.02.2016
vhml
-> Eidy 22.02.16 23:47:44: s tvejma odklonama mohly bejt protlumy dobrá starost. I u tousika s celkem malejma odklonama vepředu dreli.
07:18:55
23.02.2016
23.02.2016
saSaT
-> Eidy: No hodiny supr! Kde se shani takovy stylovky? A k tlumicum se ani nebudu vyjadrovat,to nema cenu
23:47:44
22.02.2016
22.02.2016
Eidy
Aby se něřeklo, že nic nedělám, tak máte pravdu, nedělám. Ale mechanici se činili, dotáhli dveře do konce, ale zničili první vyřezaná okna a museli řezat nová. Do pravých dveří pasoval sériový tvar, do levých je museli upravit. Nejspíš to bude měněnou střechou. Ale teď to tam sedí jako nikdy předtím.
Dlouho jsem se rozmýšlel a řešil to s pár lidmi a nakonec jsme si řekli své ano a na to konto mi pan Křístek vyrobil pár kusů železa. Musím říct, že moje obava z většího průměru proti sérii byla zcela oprávněná. Vzadu celkem ok, ale u předních mi bylo nejdřív dost smutno. Musel jsem dělat pár úprav na autě. Totiž mechanici. Samozřejmě. Ale už tam pasujou . Teď jen čekám až zaschne barva na upravených místech, pak je potřeba vyrobit takový 2 speciální kousky železa na vymezení a můžou jít na auto. Vzal jsem rovnou těla se závitem, abych mohl případně přejít na stavitelný podvozek.
Už se moc těším na první svezení, abych to vyzkoušel.
No a nakonec jsem si objednal do garáže stylové hodiny.
Dlouho jsem se rozmýšlel a řešil to s pár lidmi a nakonec jsme si řekli své ano a na to konto mi pan Křístek vyrobil pár kusů železa. Musím říct, že moje obava z většího průměru proti sérii byla zcela oprávněná. Vzadu celkem ok, ale u předních mi bylo nejdřív dost smutno. Musel jsem dělat pár úprav na autě. Totiž mechanici. Samozřejmě. Ale už tam pasujou . Teď jen čekám až zaschne barva na upravených místech, pak je potřeba vyrobit takový 2 speciální kousky železa na vymezení a můžou jít na auto. Vzal jsem rovnou těla se závitem, abych mohl případně přejít na stavitelný podvozek.
Už se moc těším na první svezení, abych to vyzkoušel.
No a nakonec jsem si objednal do garáže stylové hodiny.
10:32:39
26.01.2016
26.01.2016
T
-> Eidy: aha, no mě to funguje,ale jestli bylo málo tvrdidla,tak to asi tomu nepomohlo, to je fakt :-/ kouknu na to příště osobně, jak to vypadá, fotky jsou na prd
08:28:46
26.01.2016
26.01.2016
Eidy
-> T: Myslíš lesk? Jako zkoušel jsem to leštit podle Tvého způsobu a nijak jsem to nevylepšil. Dost jsem uvažoval opět nad lakováním, ale nakonec jsem to nechal tak. Ale můžu si za to sám. Do poslední vrstvy jsem dal málo tvrdidla a dlouho to tvrdlo, takže možná proto. Při kolmým pohledu to není ono. Pod velkým úhlem je to hezký.