skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
08:37:20
19.06.2013
19.06.2013
Vrba
-> Tuner#2: Pětka chybí no,to se nedá nic dělat. Delší SP by šel nejspíš vyrobit,ale ta prevodovka by pak byla cenově uplně někde jinde :/ Na takove hobby ježdění to je asi bezpředmětné.
08:31:01
19.06.2013
19.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 19.06.13 07:28:02: Neříkám že ne. Tady dost chybí ta pětka a nebo by musel být ještě delší SP
07:28:02
19.06.2013
19.06.2013
Vrba
-> Tuner#2: Nj,jenže kdyby jsi to bral takto,tak bys potřeboval na každou trat jinou převodovku. Nejde obsáhnout všechno do ideálu na 4q převodovce. Jak už jsem psal-vždycky je to kompromis.Všechno je víceméně stavěné dle požadavků toho,kdo s tím potom bude jezdit. Přesně tak to bylo i v tomto případě.
20:43:25
18.06.2013
18.06.2013
m8rinek
-> Vrba: U tohohle konkrétního auta, by to chtělo všechny kvalty o 1/3 delší :))), nebo navazující 5ku ;).
20:05:30
18.06.2013
18.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 18.06.13 19:53:58: Tak zrovna max. speed bude v Mostě problém, když už na jaře to jelo dost dlouhej kus v omezovači, každopádně návaznost 3/4 je ku prospěchu věci.
19:53:58
18.06.2013
18.06.2013
Vrba
-> m8rinek: Právě proto,že to je 4q,tak musíš najít kompromis. Myslím,že u tohoto konkrétního auta bude dostatečná maximálka i s krátkou 4. Přínos v návaznosti 3 a 4 je nespochybnitelnej a rozdíl a maximálkách zanedbatelnej.
19:21:21
18.06.2013
18.06.2013
m8rinek
-> vhml: Jenže dlouhá 1 neznamená pištivá 1 :)).
18:31:36
18.06.2013
18.06.2013
vhml
Nad dlouhou jednotkou jsem přemýšlel, ale pro moje použití ve stovce by neměla valného významu. Max boží zvuk při provozu :-)
Ale ta krátká čtyřka je skvělá věc, jsem z toho přechodu 3-4 fakt nadšenej. Zatímco dřív se po přerazení už nic moc nedělo a chvíli se to rozkoukávalo, teď to směle pádí dál.
Ale ta krátká čtyřka je skvělá věc, jsem z toho přechodu 3-4 fakt nadšenej. Zatímco dřív se po přerazení už nic moc nedělo a chvíli se to rozkoukávalo, teď to směle pádí dál.
17:12:43
18.06.2013
18.06.2013
m8rinek
-> Vrba: Nooo s kratší 4kou z 5q je maximálka i s dlouhym SP pořád o řád níž...
Jednoduchý počty v mym případě při 6000rpm s
4° 0,96 SP4,22 = 156kmph
4° 1,08 SP3,9 = 150kmph
Pro sport je to určitě výhoda (pak už stačí jen dlouhá 1 a low cost sportovní převodovka je na světě), ale já cestovní 4° zachoval a mam tam při těchhle otáčkách 170kmph, nicméně jsem to dělal spíš kvůli tomu, abych jel kilem při relativně zkousnutelnejch 3500rpm :))). Zas*anej 4q :))).
Jednoduchý počty v mym případě při 6000rpm s
4° 0,96 SP4,22 = 156kmph
4° 1,08 SP3,9 = 150kmph
Pro sport je to určitě výhoda (pak už stačí jen dlouhá 1 a low cost sportovní převodovka je na světě), ale já cestovní 4° zachoval a mam tam při těchhle otáčkách 170kmph, nicméně jsem to dělal spíš kvůli tomu, abych jel kilem při relativně zkousnutelnejch 3500rpm :))). Zas*anej 4q :))).
12:58:29
18.06.2013
18.06.2013
vhml
-> Eidy: a co tam nakonec máš? Sériovej 3,9 s upálenou pětkou jako já?
To funguje velice hezky :-)
To funguje velice hezky :-)
12:53:08
18.06.2013
18.06.2013
Vrba
-> Eidy: V postatě to je jak píšeš. Delší SP Ti dožene maximálku zkrácené,ale hezky navazující 4ky. V těch maximálních otáčkách bude ale znát delší SP i na ostatních rychlostech.
23:47:42
17.06.2013
17.06.2013
m8rinek
-> Eidy: Co se týče delšího SP, tak to asi změna je... ale neznatelná :D.
23:31:39
17.06.2013
17.06.2013
Eidy
Dneska jsem si vyzvednul přeskládánou převodoku od Vrby. Takovej custom. SP 3,9 ale ve 4°. Tak uvidíme, co to udělá. Ale předpokládám, že jediný co poznám, bude menší skok mezi 3 a 4, jinak to Alfičce bude šumák. Když se teď rozjede hezky na dvojku...
20:51:33
14.06.2013
14.06.2013
vhml
-> m8rinek: jedna věc je výpočet, druhá pak jistá standartizace...
Stejně by to chtělo velkej dvoutakt. Já zas po době jezdil trochu rychlejším trabantem a ta bezprostřednost motoru je lepší než všechny 4T dohromady.
Stejně by to chtělo velkej dvoutakt. Já zas po době jezdil trochu rychlejším trabantem a ta bezprostřednost motoru je lepší než všechny 4T dohromady.
11:10:59
14.06.2013
14.06.2013
U-Geen
-> Eidy: ja vim :) k italskejm vozum mam sympatie, i kdyz mi zadnej jeste rukama neprosel :) coz mi pripomina ze bych sem moh nahrat fotky ze srazu italskych vozu :)
11:06:28
14.06.2013
14.06.2013
Eidy
-> U-Geen: Tak víš jak, chlastat a tancovat. Ale zas do toho dávaj emoce oproti němcům třeba. Ten motor je návykovej jak se točí a jak je dravej.
10:56:10
14.06.2013
14.06.2013
m8rinek
-> U-Geen: Řekl bych, že to maj víc spočítaný, než soudruzi ze Škodovky :))).
10:54:33
14.06.2013
14.06.2013
U-Geen
-> Eidy: aha... otazka je jestli vedeli co delaj, nebo jestli u toho tradicne sledovali finale fotbalu :)
09:47:19
14.06.2013
14.06.2013
Eidy
-> U-Geen: Ten šestihran je totiž originální M7 a imbus je průchozí M6. Soudruzi tam dali šestkrát M7 přímo do bloku, zbytek je M6 průchozí. Se na tom vůbec vyřádili soudruzi. Vodní pumpa je chycená dvakrát M7 a asi osmkrát M6. Štefty na výfuk jsou komplet M8, štefty na sací přírubu jsou M8 do hlavy a M8x1 na přírubu atd.
09:27:20
14.06.2013
14.06.2013
U-Geen
-> Eidy: a co ten jeden imbus a jeden sestihran na vane? no? :-)