skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
18:07:55
30.11.2010
30.11.2010
Eidy
Ještě dotaz. Je nějaký výrobce lepších kroužků, po kterém bych se měl shánět?
17:56:27
30.11.2010
30.11.2010
Eidy
Takže informace pro všechny zainteresované. Právě jsem změřil tlaky na teplém motoru a výsledek je zajímavý. Ačkoliv jsem si myslel, že tlaky se mají měřit na teplém motoru z důvodů níže uvedených, zjistil jsem, že na mém motoru je to úplně jedno. Na teplém jsem naměřil úplně, ale úplně to samé jako na studeném. To za prvé.
Za druhé jsem zkusil do prvního válce stříknout trochu oleje a rázem jsem místo 11 měl 13. Čili je to jasný, čili jsou to kroužky. Čili přes vánoce motor ven a překroužkovat. Aspoň se mrknu na ložiska. Motor už má za sebou 3 sezóny (děsivých 3000km ).
Za druhé jsem zkusil do prvního válce stříknout trochu oleje a rázem jsem místo 11 měl 13. Čili je to jasný, čili jsou to kroužky. Čili přes vánoce motor ven a překroužkovat. Aspoň se mrknu na ložiska. Motor už má za sebou 3 sezóny (děsivých 3000km ).
12:32:38
30.11.2010
30.11.2010
stevotuner
-> Eidy: www.motometer.net/downloa
ds/.../IVEKA_1000_3_Kompre
ssionsdruckschreiber.pdf
zdravim Eidyho tu mam link na meracie zariadenie z ktorim som si meral tlaky vo valcoch tlaky sa maju merat na zahriatom motore a z vytocenymi svieckami pretocit motor naprazno bez sviecok a tak napojit merac tlaku. zoslapnut plynovy pedal naplno a starterom pretocit motorom 12 krat a to zopakujes na kazdom. preco musi byt teply? to som sa pytal aj ja? odpoved som dostal ze motor ti pracuje v prvadzkovej teplote a v tedy ti ma najlepsie tesnit preto sa to mera za tepla. vo svojej karte budem mat graf ake mam tlaky ja chod mrknut
zdravim Eidyho tu mam link na meracie zariadenie z ktorim som si meral tlaky vo valcoch tlaky sa maju merat na zahriatom motore a z vytocenymi svieckami pretocit motor naprazno bez sviecok a tak napojit merac tlaku. zoslapnut plynovy pedal naplno a starterom pretocit motorom 12 krat a to zopakujes na kazdom. preco musi byt teply? to som sa pytal aj ja? odpoved som dostal ze motor ti pracuje v prvadzkovej teplote a v tedy ti ma najlepsie tesnit preto sa to mera za tepla. vo svojej karte budem mat graf ake mam tlaky ja chod mrknut
10:02:45
30.11.2010
30.11.2010
TTomas
-> m8rinek: Taky to delame na studenym, jen na chvilicku nastartovat at se to promaze.
22:19:39
29.11.2010
29.11.2010
m8rinek
-> Pavel P..: já měřil vždy na studenym, nějaký zajetý pravidlo, proto se taky ptám ;).
22:16:08
29.11.2010
29.11.2010
Pavel P..
-> m8rinek: jakej má smysl měřit na studenym? motor se většinou provozuje zahřátej, takže tlaky potřebuješ znát na zahřátym.... je to psaný i v návodu ke kompresmetru
22:13:01
29.11.2010
29.11.2010
m8rinek
-> Eidy: jakej má smysl měřit na záhřátym motoru? Já to znám jenom tahle kotamuda.humlak.cz/navody
_manualy/.../mereni.htm
22:10:05
29.11.2010
29.11.2010
vhml
-> Eidy: nech se překvapit :-) Ale spíš ne :-(
22:06:15
29.11.2010
29.11.2010
Eidy
-> johaning: Tak ve středu. Zítra jsem na služebce a u doktora.
Teď bych ocenil radu od zlušených motorářů. Změřil jsem tlaky na svým motoru. Nejdřív na teplým a byl jsem zoufalej. Bylo to kolem osmi. Všechny skoro stejně, ale málo. Dneska jsem to zkusil ješte na studeným s pomocí měřáku od PavlaP. První zjištění bylo, že měřák od kamaráda je úplně k ničemu. Za druhý mám na studeným 11, 13, 13,5 a 11. Ještě to zkusím na teplým, jestli se to nesrovná. To udělám každopádně, ale teď večer jsem to nechtěl ohřívat bez tlumiče (kvůli sousedům). A moje otázka tedy předběžně je: může se na teplým motoru srovnat komprese o 2 resp. o 2,5?
Teď bych ocenil radu od zlušených motorářů. Změřil jsem tlaky na svým motoru. Nejdřív na teplým a byl jsem zoufalej. Bylo to kolem osmi. Všechny skoro stejně, ale málo. Dneska jsem to zkusil ješte na studeným s pomocí měřáku od PavlaP. První zjištění bylo, že měřák od kamaráda je úplně k ničemu. Za druhý mám na studeným 11, 13, 13,5 a 11. Ještě to zkusím na teplým, jestli se to nesrovná. To udělám každopádně, ale teď večer jsem to nechtěl ohřívat bez tlumiče (kvůli sousedům). A moje otázka tedy předběžně je: může se na teplým motoru srovnat komprese o 2 resp. o 2,5?
15:43:16
29.11.2010
29.11.2010
johaning
-> Eidy: čautě.tak barva se vyřizuje tak pak dám hnedle vědět,a také bych tě poprosil o foto na email v plným,díky ti
14:04:56
29.11.2010
29.11.2010
Eidy
-> Radek Retro eLeSo: Díky. Máš to na mailu.
13:00:02
29.11.2010
29.11.2010
Radek Retro eLeSo
pecka fotka ještě luxusnějšího auta
můžu pls v plnym na mejla?díky Radek
můžu pls v plnym na mejla?díky Radek
12:52:34
29.11.2010
29.11.2010
Eidy
Nahrál jsem fotku s bůčkem ještě jednou ve fullresu.
16:55:43
26.11.2010
26.11.2010
jarda.u1
-> Eidy 26.11.10 10:34:10: díky za vysvětlení
13:03:20
26.11.2010
26.11.2010
Eidy
-> TTomas: No jako do kila že to není. Ale došlo mi, že kecám. Mohlo by to bejt i do kilí kastle.
11:14:03
26.11.2010
26.11.2010
TTomas
-> Eidy: Myslis tu vodni pumpu nebo 2 dilne sani pres hlavu?
11:09:25
26.11.2010
26.11.2010
Eidy
-> TTomas: Pokud by to byle nějaká stavba tak ano, ale továrně se to nedělalo, tedy pokud vím. A možná máš pravdu s tím Lukasem.
11:02:51
26.11.2010
26.11.2010
TTomas
-> Eidy: Pripadne 1145 nebo 1172:) Takze to muze byt i do kila. Pokud se nepletu, tak ten levotocivej byl Lukas Kazdopadne moc pekna strojovna.
10:58:37
26.11.2010
26.11.2010
Eidy
-> Luky.: litinovej osmikanál, příruba na 2 webery přes hlavu, ventildekl, chlazení zvenku do palice, suchej karter a škodovácká příčka = 130RS
10:44:49
26.11.2010
26.11.2010
afro100
-> Luky.: žeby RS :)