Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

06:19:52
06.08.2008
havlik
-> Eidy: hele pane v pátek budu mít volno za minulou sobotu tak pokud se nic neposere tak bych mohl dorazit nějak během dne budeš mít čas?
22:48:28
05.08.2008
Eidy
Právě mě napadlo řešení. Zatím pomůže Tuner, ale v hlavě už se líhne mnohem lepší řešení. 4
22:40:54
05.08.2008
Eidy
Tak jsem změřil rozchody a výsledkem je 1450mm vpředu a 1370mm vzadu. Vzadu by to ještě sneslo. Sakryš, měl jsem vzadu natlouct rovnou dlouhý štefty.8
23:02:05
04.08.2008
havlik
-> Eidy: taky dobře8
23:01:15
04.08.2008
Eidy
-> gabo00000: jj, budou

-> havlik: Hele v pohodě. Teď toho mám stejně dost. Dělám od rána do večera. Dnes jsem měl první jídlo až v osm večer.
22:50:34
04.08.2008
havlik
-> Eidy: mazec:)) jinak bohužel mi nevychází vůbec čas za tebou dojet zkusim to eště ošéfovat o víkendu, jinak už nevim mě asi trefí8
22:49:51
04.08.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Eidy: super..uz sa tesim na fotku6
22:47:24
04.08.2008
Eidy
Tak Kóča už stojí zase na svých. Vzadu vychází áčka cca 3° jako vepředu. Je to moc hezký. Akorát je blbý, že najednou by to vzadu sneslo podložky. Mám dost místa nahoře do blatníku. Ale to spravím opačným postupem vytahování blatníků 1 Zítra doladím geometrii, zatím máme rozbíhavost 10mm. Systém uchycení příčky převodovky ukážu.
08:49:45
01.08.2008
Zazaa
-> Eidy: tak se pak podel o reseni ? mam v garazi kamosovo Rko a taky me zbyly jen 2 diry a jeste k nim neni nic moc pristup :-/
23:56:00
31.07.2008
Eidy
-> havlik: v pohodě

-> Tuner#2: aby si někdo nemyslel, že jsme dva malíři pokojů 3

-> Zazaa, Tuner#2: Hmm, tak dneska jsem nabodoval vnitřn držáky ramen a ty vodorovný díry jsem napůl zakryl, takže tudy cesta nevede. Sice to tak nemělo vyjít, ale jinak to nešlo. 8 Je to na obou stranách stejně. Už jsem vymejšlel vrchní držák nebo příčku napevno, ale s tátou jsme pak vymysleli jak to udělat aby byla na šrouby. Bude to trochu vaření navíc, ale půjde to.
19:56:05
30.07.2008
havlik
-> Eidy: hele rád bych za tebou dorazil akorát poslední dobou furt smrdim v práci do 6ti a dýl v pondělí sem tam byl do půl 9 a pak už nemam ani chuť eště někam jet tak snad příští tejden bude nějak volněji o víkendu to asi taky neklapne to jdu nejspíš oba dva dny do práce takže by pak teoreticky mohlo být volno přes tejden eště dam vědět ju4
19:52:23
30.07.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Ty jo a to ještě vychází vůči držákům v podlaze? To už musí bejt úplně mimo ne? JOKE. Jinak zadek už je dole, až to projedu, tak nafotím moje štafle 1
16:43:25
30.07.2008
Zazaa
-> Eidy: takze spajz bude jen na tech 2 vodorovnejch sroubech ? me prave v tom kamosovo Rku taky zustali jen tyhle 2 , ale furt premejslim jestli ty 2 stacej ....
16:39:48
30.07.2008
Eidy
-> Zazaa: Origo zkrácená příčka na vnitřních šroubech. Ty vnější svislé šrouby jsou v domečcích, který jsem odsekal. Vnitřní jdou vodorovně do stěny a ty zůstanou.
13:40:48
30.07.2008
Zazaa
-> Eidy: jak budes uchycovat prevodovku ? zezhora do podlahy za sedackama a nebo tam budes nejak ladit zase dolu pricku ?
22:59:29
29.07.2008
Eidy
Dnes jsem odsekal držáky na původní příčku převodovky. Zítra to dočistím a zkusmo osadím novými držáky ramen a pak budu jen koušet, měřit, zkoušet a měřit a v sobotu to přivařím napořád. V neděli by to mohlo stát na kolech a v týdnu by to mohlo jezdit.



Ještě jsem zapoměl zmínit, že na přední nápravě jsem zvětšil záklon o další stupeň. Teď mám tedy větší o 3° oproti sérii. 5



A taky jsem dnes zapoměl na narozky přítulkyně. Achich ouvej. To bude zítra žehlení. 8
15:16:31
26.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
Příspěvek smazal moderátor - petr s
15:16:29
26.07.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Eidy: to tu vie vela lud rozpravat o spotrebakoch:D ja som tiez vcera poskladal vcetko som naladil krasne mi to slapalo a pak kdyz sem ujel asi 4km ze jde von za kamaratmi sa mi roztrhol rozvodovy remen...takze môzem dufat ze ekd v pondelok dam hore novy tak nebudem pocut ziadne chrastanie albo ci to vôbec nastartujem8
13:57:54
26.07.2008
Eidy
-> venni: díky



Musím se s vámi podělit o zkušenost při výměně ložisek na spotřebním passatu. Zadní ložiska už byla trochu slyšet a proto jsem se je chystal vyměnit. Ovšem nakonec vše proběhlo o něco dřív a mnohem hůř než jsem si představoval. Ve čtvrtek ráno cestou do práce se několikrát ozvaly zezadu velmi nepříjemné zvuky. Měl jsem skoro infarkt. S bobkama jsem dojel do práce a odpoledne zpátky. Musel jsem to udělat hned. Po sundání kola na mě vypadla poklička náboje a vzápětí nějaký slabý kroužek. Po chvíli jsem zjistil, že slabý kroužek je zbyteček klece. Ostatní materiál zmizel. V ložisku chyběly asi 3 kuželíky a celej buben se kvrdlal nehorázným způsobem. To mě polil pot, protože co by se stalo kdyby... Radši nemyslet. Sundal jsem matku z čepu a chystal jsem se stáhnout buben. A tady začlo jít do tuhého. Buben ne a ne dolů. Vnitřní kroužek ložiska nešel stáhnout z hřídele. Zkoušel jsem všechno možné i nemožné. Stahovák si s tím nevěděl rady ani za použití narychlo vyrobeného přípravku. Kladivo, stahovák, kladivo stahovák, nadávky, kladivo, nadávky, stahovák, nic. Posledním řešením bylo vzít flexu a rozkrájet buben jako narozeninový dort. Naštěstí mě ještě napadlo svařit ložisko a pomocí páky ho celé protočit na hřídeli a tím ho dostat dolů. Ani po třetím svaření si nedalo říct. Všechny svary vždycky popraskaly. Náhodou se však v jednom místě vyloupnul kousek vnitřního kroužky a dokázal jsem vytahat všechny kuželíky ven a pak s velkou slávou dostat dbuben dolů. Vnitřní kroužek jsem pak flexou rozpůlil a zjistil, že ty ošklivé zvuky znamenaly, že se protočil na hřídeli, čímž se prakticky přivařil. Zahladit hřídel, přelisovat ložiska už pak šlo v pohodě. Ještě jsem zjistil, že vnější kroužek ložiska byl prasklý. S tímhle kolem jsem se sr** asi 5 hodin. Druhé kolo bylo za 40 minut. A to je konec.
Extreme Tyres