skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> kubo980: jazdil som bez nej pol roka a teplota bola o cca 5st. vyssie, inak ziadny problem ...
Tu gumu medzi chladičom a vetrakom tam stale nemaš ako na foto??
-> T: někde máš chybu, není důvod to neuchladit. Zkusil jsi jinej chladič, jestli tenhle není zarostlej? Zkus dát kapsičku na boční nádech a jezdit s otevřenou kapotou...
tak auto dneska poprvé najelo delší trasu od vyndání termostatu ( cca 150 km ) a musim říct, že to je o 100% lepší, než s ním, takže to asi budu považovat za úspěch ikdyž jsem stejně auto šetřil,ale stejně bych tam rád nějakou zálohu,abych věděl, že se o sebe auto postará samo a ne, že budu muset pořád sledovat teplotu 

-> afro100: : no, ale v kazdym pripade soudim, ze to asi za dalsi pokus s pumpou stoji...jinak 130 mam,ale všechno bylo přeskládáno okolo ze 120LS a i to nevim z čeho bylo,já vybral z hromady dílů ty nejlepši a zrepásnul je,takže to jistýá neni,co tam je za pumpu....
-> T: no to by si ju musel dať dole, ale zas ja som jazdil na erčom motore velké lopatky aj malé a nejaký rozdiel som videl akurát v tom, že keď sa auto hnalo napr do kopca na trojku vo vyšších, tak sa to skoro varilo, s malými to nerobí. Ale zas keď som šiel na voľnobeh tak to rýchlejšie chladlo ... ale je pravda aj že som koľkokrát mal vodu na 70° ... čo je málo :/
Ďalej čo viem, je rozdiel aj v remeniciach, keď je ten motor proste točiaci tak najlepšia veľká remenica a malé lopatky ... aspoň u mňa.
Nedá sa to ale paušalizovať, každému funguje čosi iné ...
E. tak ma napadá, že 130 mali ale veľké lopatky, takže by tam asi mali správne byť.
Ďalej čo viem, je rozdiel aj v remeniciach, keď je ten motor proste točiaci tak najlepšia veľká remenica a malé lopatky ... aspoň u mňa.
Nedá sa to ale paušalizovať, každému funguje čosi iné ...
E. tak ma napadá, že 130 mali ale veľké lopatky, takže by tam asi mali správne byť.
-> afro100: : napadla mě pumpa.....jak poznám rozdíl mezi velkýma a malýma lopatkama? jen , když to sundam co?
-> T: to teleso v podstate chladič je ... u Teba by som to ale tipoval na nejaký iný problém, pretože nie je možné, aby to vrtuľa neuchladila a robilo to stále nejaké problémy ...
-> afro100: : jasně,ale já to myslel že použiju těleso jako vodní chladič...neříkám, že je to můj nápad,ale že mě napadlo to udělat na zkoušku :-)
-> T: vymyslas vymyslene, da sa pouzit aj to, ale vacsinou sa do povodneho obalu kurenia dava teleso z fava+ ventil
www.skoda110r.cz/article. php?id=1177
www.skoda110r.cz/article. php?id=1177
tak už sjem to bohužel nestihl a zítra vyrážím s původnim chlazenim do Plzně,ale podle toho jak přijedu, tak mam zatím nápad tento.....tělíško z topení 120 místo původního topení erkovýho použít jako pomocný chladič paralelně k chladiči půvopdnímu.....názory?
-> Karlos (WIO46): : to neva 

-> T: Jo... tak teď Tě nechápu už vůbec.

-> jarda.u1: : jojo
-> Karlos (WIO46): : myslim, ty co jsem původně koupil a pak vyměnil, ne originál výrobu....to netuším :-)

-> Karlos (WIO46): : myslim, ty co jsem původně koupil a pak vyměnil, ne originál výrobu....to netuším :-)
-> T: Zajímavé.
-> T: to je na odpojovac bakterie?
-> Karlos (WIO46): : no první byl kónus a ten byl na prd...tyhle už mají kulovou, tak jako matky,co jsem z toho sundal...
-> T: Nejsou to ty druhovýrobní, co maj spíš kulovou, než kónusovou dosedací plochu?
