-> T:
1. nevim jaký máš přepáčko, ale není od věci přidat vratnou pružinu, případně menší volnobžku.
2. Je to množství benzinu neunosný? Je to uplně normální stav, karbec máš na druhý straně od svodů a do elektriky to nekape, neřešit... Jinak to může bejt i rozházená hladina...
3. odvzdušnit topení, vodu dolejvat za pravozu a jen tak, aby byly zatopený lamely, ne víc...
4. Držák motoru máš s dírou? Jinak dát těsnění mezi nohu tak mezi blok...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
tak máme za sebou prvních 10 minut před garáží
ale s tím i nějaké otázky...
1) chytá parádně, po chvilce jsme stahnul sytič a krásně šlape, ale nějak moc otáček zůstává...stahnu to jedině, když držim klapky ručně....no moc se mi do karbecu sahat nechce
2) to tečení benzínu jak jsem psal při tom špatnym startování zůstává i teď....motor běží a stejně mi kape občas od toho carbonovýho udělátka na ty filtry...na zem...repsektive na palivovej filtr a kabely okolo
3) vodu jsem lil podle knížky,ale nějak se mi to nezdá....hladina je vidět v chladiči,ale při tom jsem tam nalil jen asi 6 L a podle knížky to má být skoro 7 a ještě mam k tomu topení vpředu....a kohout topení otevřený je
4) je spíš otázka na Eidyho.....kape mi olej u tý nohy větráku, jak je odvětrání klikovky a to znatelně....na to, že motor běžel jen asi 10 minut...mezi držákem a blokem asi nemam nic sice,ale mezi nohou a držákem je silikon...

ale s tím i nějaké otázky...

1) chytá parádně, po chvilce jsme stahnul sytič a krásně šlape, ale nějak moc otáček zůstává...stahnu to jedině, když držim klapky ručně....no moc se mi do karbecu sahat nechce
2) to tečení benzínu jak jsem psal při tom špatnym startování zůstává i teď....motor běží a stejně mi kape občas od toho carbonovýho udělátka na ty filtry...na zem...repsektive na palivovej filtr a kabely okolo

3) vodu jsem lil podle knížky,ale nějak se mi to nezdá....hladina je vidět v chladiči,ale při tom jsem tam nalil jen asi 6 L a podle knížky to má být skoro 7 a ještě mam k tomu topení vpředu....a kohout topení otevřený je
4) je spíš otázka na Eidyho.....kape mi olej u tý nohy větráku, jak je odvětrání klikovky a to znatelně....na to, že motor běžel jen asi 10 minut...mezi držákem a blokem asi nemam nic sice,ale mezi nohou a držákem je silikon...
-> Eidy: ok, ale vzpěr je děj provázející tlakový působení sil. www.mitcalc.com/doc/.../b
uckling_1.gif
D) docela hezky simuluje tuhle situaci...
D) docela hezky simuluje tuhle situaci...
-> m8rinek: No, tlak a vzpěr jsou poněkud rozdílné věci.
-> Eidy: však píšu tah a tlak, později jsem to teda vypustil, jinak souhlas...
-> m8rinek: Ano, jenže tady nepůsobí jen tah ale i vzpěr a ten bude u jakýhokoliv profilu vyždycky lepší než u plocháče.
-> m8rinek: : OK, projedu domácí sklad 

-> T: já bych dal ocel...
-> m8rinek: : no já píšu, že jsem jezdil bez toho...takže nemám originál....tak buď tohle a nebo měděná trubka....a nebo možná najdu železnou trubku no...co vyhrává? 

-> Eidy: Ale pevnst v tahu je proti původní 0:). Teda pokud to nebude nějakej super dural, nebo něco lepšího:).
-> T: dej tam co tam bylo ;), musí li to být, tak do toho vyrob pár děr, ale úspora váhy bude stejně nic ;).
E: oni tam jsou síly docela velký, při prudký akceleraci a tak. Měl jsem nohu vyřízlou a zavařenou a při prudkym rozjezdu a houpnutí se to přerazilo... Nepodceňoval bych to...
-> T: dej tam co tam bylo ;), musí li to být, tak do toho vyrob pár děr, ale úspora váhy bude stejně nic ;).
E: oni tam jsou síly docela velký, při prudký akceleraci a tak. Měl jsem nohu vyřízlou a zavařenou a při prudkym rozjezdu a houpnutí se to přerazilo... Nepodceňoval bych to...
-> m8rinek: , -> Eidy: : pak mam teda ještě v záloze měděnou trubku z topení...může být?
-> Eidy: : nálepku...radši nic, než nálepku carbonu
-> Jarinko: : OK, kdyžtak se zastav v Mostě na dny otevřených dveří
děkuju

-> Eidy: : nálepku...radši nic, než nálepku carbonu


-> Jarinko: : OK, kdyžtak se zastav v Mostě na dny otevřených dveří

-> T: Co se týká té vzpěry - když tam dáš tenkostěnnou hliníkovou trubku, tak bude lehčí a pevnější než tohle.
A gratuluju k roztočení motoru. Holt si na zapalování budeš muset dát jen karbonovou nálepku
A gratuluju k roztočení motoru. Holt si na zapalování budeš muset dát jen karbonovou nálepku

-> T: Tak za odmenu ma povozíš, keď pôjdeš náhodou okolo...
-> T: plocháč není trubka, taky jsi jezdil s obyč motorem, jen řikám, že to rádo praská, ale klidně tam nech co tam máš ;)
-> radekp: : no sklouzl bych se, neříkám, že ne
-> m8rinek: : nojo drobnost,ale koho by to napadlo, že
no to nevím,ale do teď jsem to jezdil bez jakékoliv vzpěry,myslíš, že takový kus železa by to neudržel?


-> m8rinek: : nojo drobnost,ale koho by to napadlo, že


no to nevím,ale do teď jsem to jezdil bez jakékoliv vzpěry,myslíš, že takový kus železa by to neudržel?

-> T: no paráda, teď šup to projet

-> T: láláá :))). Njn nešťourej do věcí, který fungujou :))). Tak konečně... Jen taková drobnost, myslíš, že ta vzpěra u vodní pumpy bude mít takovej účinek na tah a tlak oproti trubce? Přecijen ty nohy rády praskaj...
-> Jarinko: : podle fotky je to myslím patrné.....ty bys zasloužil metál
taková pí...ina....díky všem zůčastněným

taková pí...ina....díky všem zůčastněným

-> T: -> T: Teď to máš zapojený dobře. Ale dej tam klasickou cívku a odpoj ten otáčkoměr. Ten mě sice nikdy nezlobil, ale ten karbon by mohl. A jaký víčko máš na rozdělovači? Původní nebo nový?