skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: v kliduu
-> afro100: : jen se ujišťuju,aby mě jednou nepředběhlo kolo




-> T: moc to riešiš ... 

-> jerrom: : aha
takže na 2p jedině Ds2500 jinak nic lepšího už neni, pak už jen 4p? 


-> T: jsou to série a jen provrtané a při brždění je to dost hlučné a žere to desky.
-> afro100: : a délka taky? jsou jen takhle zároveň matky se šroubama
ikdyž tady by to nemělo bát namáháno do stran ne?

-> T 22.03.11 19:04:32: stačí, origo tiež tak je ..
jo a koupil jsem krátký šrouby asi, tak jsem to dal úplně bez podložek a jen na pérovky, to snad stačí nebo ne? 

a na zadek tohle s prasátkama 22mm? :-)
jinak tady mam něco pro áčkaře
jsem snižoval konečně podle Eidyho

jinak tady mam něco pro áčkaře



-> Eidy: : a v čem je problém s motorem teda?
někde koupit samotný motor? nebo komponenty? a můžu se zeptat ještě kdo ho má mít na starosti ten motor?
-> Tuner#2: : a proč né děrované? neí to dělané, tak že to pasije k sobě? nebo jsou děrované jen série a nic víc, jen vrtané?
jinak to co říkáš Ty za sestavu, což je myslím i Tvoje sestava, to už je o level jinde a asi top do toho výkonu třeba 90 koní?
a ty lehké vím, že nepoznám a jsou mi k prdu na moje ježdění, to já jen tak kdyby náhodou


-> Tuner#2: : a proč né děrované? neí to dělané, tak že to pasije k sobě? nebo jsou děrované jen série a nic víc, jen vrtané?
jinak to co říkáš Ty za sestavu, což je myslím i Tvoje sestava, to už je o level jinde a asi top do toho výkonu třeba 90 koní?
a ty lehké vím, že nepoznám a jsou mi k prdu na moje ježdění, to já jen tak kdyby náhodou


-> T: Co se týče brzd, tak bych si odpustil ty vrtaný kotouče a dal jen lepší desky což je výhoda 2P že stojí litr, zatímco D2500 na 4P je raketa... To je první cesta kterou se vydat. Druhá cesta chlaďáky od Kašpara, 4P s rozpěrkama a desky ATE a bude to brzdit taky moooc dobře a nebude se vlnit kotouč. Myslím si, že řešit lehké brzdiče, kde je úspora 1 - 1,5kg na brzdiči tak to na neodpružené hmotě nepoznáš. Daleko víc je poznat rotační hmota s narůstajícím průměrem, takže kolo, potažmo váha gumy tam už třeba 2kg na kole poznáš...
Tak není žádný tajemství, že pokukuju po přeplňování. No a tím směrem to pořád nějak směřuju. Doma by se našlo něco málo dílů resp. příslušenství na takovej motor a teď zbývá to nejdůležitější a sice motor samotný. Na ten nemám ještě nic. Zatím. Ale snad se to začne hejbat.
-> T: Koukám, že destičky zlevnily. To je príma.
Já bych řekl, že za studena je to jako série 2p a za tepla lepší než série 4p.
A ty kotouče jsou taky ty co mám.
Já bych řekl, že za studena je to jako série 2p a za tepla lepší než série 4p.
A ty kotouče jsou taky ty co mám.
-> Eidy: žádná SZ o motoru, já chci taky vědět co chystáš :-d
-> Eidy: : takže už za studena se Tvoje přední brzdy chovají třeba jako 2p série a po zahřátí jako 4p....blbý přirovnání,ale jen pro moji představu se ptam....
a Ty máš asi něco takového + děrovaný kootuč, co je tam dole na obrázku ? speedpro.cz/ferodo-racing -2500-zavodni-desticky-sko da-100120-p-1967.html
a prozradíš víc o motoru? klidně sz
a Ty máš asi něco takového + děrovaný kootuč, co je tam dole na obrázku ? speedpro.cz/ferodo-racing -2500-zavodni-desticky-sko da-100120-p-1967.html
a prozradíš víc o motoru? klidně sz

-> T: Nemusí se to ohřívat. Za tepla to brzdí líp než za studena, ale líp ve smyslu oproti sérii. Třeba na spotřebáku se brzdy přehřívají rychle a pak vadnou. To u Kóči nehrozí.
Něco kolem motoru se domlouvá a snad se to i rozjede. Uvidíme.
Něco kolem motoru se domlouvá a snad se to i rozjede. Uvidíme.
-> Eidy: : jojo napadlo mě co máš ty,ale jestli se nepletu tak je třeba to trošku ohřát nebo ne? to zase já bych rád plný rozsah co nejdříve, že to je i na běžnější použití, jinak už stavíš motor? asi se mi moc líbila vidina Tvého motoru 
-> vhml: : no dneska jdu do krámu, tak se na to zeptám shcválně
jestli jeto sehnatelný zboží


-> vhml: : no dneska jdu do krámu, tak se na to zeptám shcválně



a dozadu 22mm prasatka
-> T: V brzdách je za málo peněz docela muziky jedině v samotnejch destičkách. Ze svý zkušenosti ti doporučím dobrý a hlavně suchý pakny dozadu, kvalitní kotouče vepředu a kvalitní destičky a i s 2p naděláš parádu. Vím, o čem mluvím.
Jinak cokoliv lepšího a lehkýho je minimálně za 10000 jen třmeny + desky, k tomu přidej držáky a kotouče a jsi na slušný sumičce.

-> havlik: : jo tohle auto sjem zkoumal každý den, než jsem začal s erkem, známe moc dobře
a nešpekuluju, jen 205 sehnat z GTI a pak ještě jeden pár a skládat to je hezký,ale nepřijde mi to moc reálný a tak se ptam ještě na jiný varianty
ikdyž kromě 4p s chlaďákama moc možností v rozumné cenové relaci nebude co? 
-> afro100: ,-> castrol: : OK zkusím



-> afro100: ,-> castrol: : OK zkusím
