skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
18:39:45
02.03.2011
02.03.2011
m8rinek
-> T: ventil poleštit, nezasere se tak rychle a navíc neuděláš prostor prasklinám (potrhanej povrch raději praská), upnout do stojanovky a proužkem smirku na plátně vyleštit (začít 100). Nehrábnout do dosedačky
18:32:32
02.03.2011
02.03.2011
Eidy
-> T: U ventilu jde taky o hmotnost stejně jako u všeho.
16:38:04
02.03.2011
02.03.2011
T
-> vhml: : no jasný, takže jen ten radius si necham stočit u soustružníka? a dál teda na ventilu neubírat nikde nic? tam vlastně váha není důležitá, jako třeba u ojnic atd?.....
a leštění jediný důvod co jsem se dočetl, tak právě, že jak bude zrcadlově vyleštěný, že se tam nebude nic tak brzo usazovat no....
jinak kromě internetu čerpam hlavně z knížky "sportovní úpravy škoda od Bořivoje Plška" jestli víš.....
a leštění jediný důvod co jsem se dočetl, tak právě, že jak bude zrcadlově vyleštěný, že se tam nebude nic tak brzo usazovat no....
jinak kromě internetu čerpam hlavně z knížky "sportovní úpravy škoda od Bořivoje Plška" jestli víš.....
16:18:42
02.03.2011
02.03.2011
vhml
-> T: hranu dosedací plochy ponechej a ubírej to od ní k dříku.
Příznivcem leštění nejsem. Stejně se to za chvíli zase zasere pokud nejsou kroužky i vodítka ve 100% stavu
Příznivcem leštění nejsem. Stejně se to za chvíli zase zasere pokud nejsou kroužky i vodítka ve 100% stavu
16:11:09
02.03.2011
02.03.2011
T
-> vhml: : jasný, já jen že mluvil m8rinek o jiných větších atd .....
jinak má se ubrat i ta největší plocha toho ventilu? ten talířek? pročítám to a nejsem z toho moudrej a jak s leštěním? viděl jsem jich mraky leštěných a viděl jsem i nápisy neleštit
jinak má se ubrat i ta největší plocha toho ventilu? ten talířek? pročítám to a nejsem z toho moudrej a jak s leštěním? viděl jsem jich mraky leštěných a viděl jsem i nápisy neleštit
15:50:31
02.03.2011
02.03.2011
vhml
-> T: ono s nima taky nic lepšího nevymyslíš
13:23:35
02.03.2011
02.03.2011
T
-> m8rinek: : tak ventily jsou jak jsi psal...29/34 a jediný co s nima chci dělat je toto....
20:52:06
01.03.2011
01.03.2011
m8rinek
-> 105: pro větší ventil musíš profrézovat i prostor nad ventilem, to chce, aby to dělal někdo kdo ví co dělá;). Stejně tak sedla pro nový ventily (i kdyby byly jen natvarovaný v litině).
20:47:51
01.03.2011
01.03.2011
105
-> m8rinek: u litiny vlastne sedla nejsou ze? .. takze prakticky pri montazi ventilu bych to projel frezou na vetsi prumer..+ dodrzet uhly aby tesnil.. a nebo to dat tomu cloveku co dela hlavy a udelat tvrzeny sedla
17:28:33
28.02.2011
28.02.2011
T
-> m8rinek: : no to už asi nee...ostré hrany udělam a slícuju sací a výfuk a podle toho jak to půjde, možná zvětšim kanály a dost, ventily upravit hrany, pro lepsí průtoky a pak snížit hlavu....a možná spalováky lehce, to se uvidí....fakt úpravy "zadarmo" ....a stejně, teď jsem nemocnej, tak až se do toho pustim, takbudu informovat, jak to jde a co by se dalo ještě dělat
16:28:03
28.02.2011
28.02.2011
m8rinek
-> T: velikost kanálů mi nic neřekne, to nemam poměřený...
Dej větší ventily, teda pokud nemá š130 ventily jako Fa(zmátl jsi mě těma rozměrama), resp možná má 34/29 což je pro nějakou rozumnou vačku dostačující.. Samo se musej zvětšit sedla, ale to u litiny není problém, pak případně vsadit tvrdý sedla na výfuk. Vše umí někdo kdo se repasí hlav zabejvá.
Ventily ideálně Fe Mpi (případně ještě větší na sání), ale obnáší to vložení jinejch vodítek.
Kanály zvětšit jen lehce na nějakejch 30-31, skoro bych jen obral stěny ať jsou hladké (ne lesklé) a vytvořil ostrou hranu.
Dej větší ventily, teda pokud nemá š130 ventily jako Fa(zmátl jsi mě těma rozměrama), resp možná má 34/29 což je pro nějakou rozumnou vačku dostačující.. Samo se musej zvětšit sedla, ale to u litiny není problém, pak případně vsadit tvrdý sedla na výfuk. Vše umí někdo kdo se repasí hlav zabejvá.
Ventily ideálně Fe Mpi (případně ještě větší na sání), ale obnáší to vložení jinejch vodítek.
Kanály zvětšit jen lehce na nějakejch 30-31, skoro bych jen obral stěny ať jsou hladké (ne lesklé) a vytvořil ostrou hranu.
12:26:08
28.02.2011
28.02.2011
T
-> m8rinek: : né ventily,ale kanály a když ale dam jiný ventily, tak musim upravit sedla ventilů ne? mně šlo o ten radius, díky většímu průtoku vzduchu a odtoku výfuku, čerpám z netu,ale hlavně z knížly L/A
-> 105: : myslíš jen ty radiusy?
-> 105: : myslíš jen ty radiusy?
08:37:24
28.02.2011
28.02.2011
105
-> T: jj soustruznikovy , taky me to delal.. leč sem to este nevyzkousel :)
jinak existuje plno ventilu co se da upravit do hlavy..lada, bmw , daihatsu... problem je ze sedlama a kdo je tam udela , vyfrezuje+zalisuje...
jinak existuje plno ventilu co se da upravit do hlavy..lada, bmw , daihatsu... problem je ze sedlama a kdo je tam udela , vyfrezuje+zalisuje...
21:31:08
27.02.2011
27.02.2011
m8rinek
-> T: to jsou malý ventily, to vyhoď a dej třeba z brambořita (34/30), jinak mi to přijde i na š130 motor málo. Má to vybrání pro bombírovanej píst?
18:46:39
27.02.2011
27.02.2011
T
ještě k tý hlavě, když už jsem konečně doma.....sací 29 mm a výfuk 26 mm je to tedy 130 hlava? podle čeho se ještě ujistim? ale ventily jsou stejný jako ze staré hlavy, když jsem dával nové, tak snad jo :-/ a ubrání ventilů na rádius R8 tam je myslim...to je soustružníkovi předpokládám?
09:50:43
27.02.2011
27.02.2011
T
-> Fifa: , -> m8rinek: : děkuji, asi koupím pro začátek od každého jeden druh a uvidim jak to jde
00:35:07
27.02.2011
27.02.2011
m8rinek
-> Fifa: zajímavé, kamenama to jde dobře, alespoň neuděláš co nechceš...
19:30:10
26.02.2011
26.02.2011
Fifa
Těma brusama to vůbec neubejvá. Zkoušel jsem frézu na litinovej svod výfuku a jde to krásně. Kamenama zabrousit po fréze a dohladit lameláčkem..
18:22:02
26.02.2011
26.02.2011
m8rinek
-> Fifa: na litinu žádný frézky.
-> T: tohle www.brusivojimi.com/brusn a-teliska ideálně poslední tvar a kulička
na finiš tohle www.brusivojimi.com/lamel ove-kotouce/stopkove-20-10 0mm zrnitost tak 80
-> T: tohle www.brusivojimi.com/brusn a-teliska ideálně poslední tvar a kulička
na finiš tohle www.brusivojimi.com/lamel ove-kotouce/stopkove-20-10 0mm zrnitost tak 80
18:04:26
26.02.2011
26.02.2011
Fifa
-> T: Tady si můžeš vybírat podle libosti. Cenovky fréz jsou ovšem libové. Ale zase vydrží opravdu hodně a jsou kvalitní