
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> Fifa: , -> m8rinek: : děkuji, asi koupím pro začátek od každého jeden druh a uvidim jak to jde 

-> Fifa: zajímavé, kamenama to jde dobře, alespoň neuděláš co nechceš...
Těma brusama to vůbec neubejvá. Zkoušel jsem frézu na litinovej svod výfuku a jde to krásně. Kamenama zabrousit po fréze a dohladit lameláčkem..
-> Fifa: na litinu žádný frézky.
-> T: tohle www.brusivojimi.com/brusn a-teliska ideálně poslední tvar a kulička
na finiš tohle www.brusivojimi.com/lamel ove-kotouce/stopkove-20-10 0mm zrnitost tak 80
-> T: tohle www.brusivojimi.com/brusn a-teliska ideálně poslední tvar a kulička
na finiš tohle www.brusivojimi.com/lamel ove-kotouce/stopkove-20-10 0mm zrnitost tak 80
-> T: Tady si můžeš vybírat podle libosti. Cenovky fréz jsou ovšem libové. Ale zase vydrží opravdu hodně a jsou kvalitní
-> m8rinek: , -> vhml: : ale alespoň něco víte o motoru než já
ale jdu do toho :-) hlava je to navíc,takže v nejhoršim ji vyhodim
jinak nářadí by bylo nebo seženu,ale spíš mi ukažte co na ty brusky nasadit 



-> vhml: malá je nesmysl. Já měl velkou makitu asi za 7, teď mam snad protoola a nestěžuju si :)))
-> m8rinek: já to dělal vzduchem. Kompresor mám, fortunu jsem si pujcil. Mám elektrickou malou a ta si na to neskrtala
-> vhml: nemusíš mít vzduchovou, stačí nějaká makita co umí 30 000rpm na 6mm dřík
tady jsem našel docela levnou variantu www.namir.cz/prima-bruska -makita-906-377
tady jsem našel docela levnou variantu www.namir.cz/prima-bruska -makita-906-377
Já mám taky ručičky dozadu, takže není čeho se moc bát...
Chce to jenom vzduchovou fortunu, pořádnej kompresor a dost času.
Chce to jenom vzduchovou fortunu, pořádnej kompresor a dost času.
-> T: zvládl jsem to i já, jestli Ti to stačí jako důkaz :D
-> Eidy: : no tak s tim hlavně už moc nejezdi
-> m8rinek: : chtěl jsem vědět opravdu věci, co zvládnu, to že to všechno dokázal Daves nebo vhml, to neznamená , že to celý zvkádne jelito jako já




-> m8rinek: : chtěl jsem vědět opravdu věci, co zvládnu, to že to všechno dokázal Daves nebo vhml, to neznamená , že to celý zvkádne jelito jako já


-> T: však co jde udělat víš, jak to udělat je v dokumentaci. Jen to chce respirátor, lyžařský brejle, klapky a pořádnou brusku
-> T: Při nájezdu 500km ročně je velká šance, že bude v kondici



-> vhml: : OK,tohle zní dobře co píšeš a jestli jsi ochotnej " stát mi za zadkem " tak se do toho pustim a něco málo by se z toho dalo vyždímat a to mi bude stačit pro začátek :-)
-> fido06: : on motor sám o sobě jsem měl celý rozebraný a co šlo se vyměnilo,jen jsem prostě v té době nedělal žádné úpravy
takže teď se bude teda hrát s tou hlavou a s Kreibichem jsem asi i počítal, že kamarádovo táta u něj dlouho dělal, tak se zkusím s nim domluvit...
-> m8rinek: : tenhle odkaz znám a všechno jsem už pročetl tisíckrát,ale tady jsem se spíš ptal na osobní zkušenosti,co jsem schopen udělat já v domácích podmínkách a jako amatér
-> Eidy: : jak jsem psal, pustím se do toho sám s pomocí kohokoliv kdo bude ochoten mi radit a až se stim svezu, tak uvidíme, když bude Tvůj motor ještě v té době v kondici, tak klidně sáhnu po něm
-> fido06: : on motor sám o sobě jsem měl celý rozebraný a co šlo se vyměnilo,jen jsem prostě v té době nedělal žádné úpravy

-> m8rinek: : tenhle odkaz znám a všechno jsem už pročetl tisíckrát,ale tady jsem se spíš ptal na osobní zkušenosti,co jsem schopen udělat já v domácích podmínkách a jako amatér

-> Eidy: : jak jsem psal, pustím se do toho sám s pomocí kohokoliv kdo bude ochoten mi radit a až se stim svezu, tak uvidíme, když bude Tvůj motor ještě v té době v kondici, tak klidně sáhnu po něm

-> vhml: mělo by to snížit pulzace v kanálech a zlepšit proudění nasávané směsi.
-> fido06: tohle byl taky motor od schwejka. Ael nedokážu si vysvětlit v čem je to lepší
-> vhml: schwejk tuhle úpravu dělal....Vláďa Dubský měl takhle od něj udělanou 130hlavu a chválil to

Nedávno mi zaujmula myšlenka s falešným 8kanálem. Kdysi se to prý dělalo, ale bylo to zakázany, do saciho kanalu se vlozil plech, kterej to rozdelil napul, ale saci potrubi zustavalo stejny...
-> T: Když se vezme litina z gruntu, dá se ze 130 vydyndat přes 100 koní jako nic. Já mám těch cca 90k, ale hlava by snesla ještě hodně úprav. Tahle je odfláknutá. Čili 105-110k se dá relativně v pohodě vytáhnout na weber. Když pod tu samou hlavu dáš 1,4, přidáš možná 5k. Víc podle mě ne. A když uvážím cenovou náročnost úpravy bloku a kliky, je to fakt nesmysl. Chceš dát za 5 koní cca 15kKč? (Fab komponenty + strojní úpravy).
Pokud chceš co nejvíc koní a ze sentimentu zachovat litinu a nezáleží ti na penězích, pak je to jediné řešení. Ale za 15kKč si dovedu představit daleko snazší a početnější stádo koníků.
Teď si pošolichej 130, chvíli s tím pojezdi a já ti pak nechám můj motor. Chci si postavit něco lepšího.
Pokud chceš co nejvíc koní a ze sentimentu zachovat litinu a nezáleží ti na penězích, pak je to jediné řešení. Ale za 15kKč si dovedu představit daleko snazší a početnější stádo koníků.
Teď si pošolichej 130, chvíli s tím pojezdi a já ti pak nechám můj motor. Chci si postavit něco lepšího.
