T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 412x v oblíbených
PODVOZEK :

->Přední náprava

- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )

- předělaný doraz + miska dorazu na rovno

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm

- tvrdé uložení ramen od Pemita

- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž

- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2

- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"

- tlumiče HP

- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice

- odlehčené náboje + štefty vlečka

- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita

- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku



-> Převodovka

- 5Q se SP 4,22

- startér felicie

- tvrdé silenbloky

- carbonová krytka spojkového válečku

- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení



-> Zadní náprava

- ramena Molčan

- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN

- tlumiče HP

- sbíhavost cca 1mm

- odklony - 1° 55´

- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice

- dlouhé štefty



kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva

- Nankang AR-1 175/50, R5

- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu



INTERIÉR :

dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč

zadní sedačky pryč

přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení

čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )

palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama

trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,

shift light

natahal jsem novou elektriku



EXTERIÉR :

přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )

nárazníky - lamino v barvě auta

zadní blatníky - lamino

přední blatníky - lamino

přední lízátko - vlastní výroba podle originálu

zadní haubna - lamino

zadní čelo - lamino

přední haubna - lamino RS

barva - černá metalíza black panter

kromě předního okna všude makrolon

zrcátka - carbon





MOTOR :



- blok 781.

- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4

- odlehčený setrvák

- duralové řemenice

- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny

- vačka 282/282

- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery

- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC

138 HP, 164 Nm



váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D



Most 13.4.2022

Most 29.5.2024




nej čas - 2:12,89 - sucho









jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D

- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

10:21:03
24.02.2011
-> Eidy: : dobře, tak jakej máš Ty návrh...momentálně teď si přidat jen pár koníků pro naučení se s novym motorem za pár peněz a pak něco už jako máš třeba Ty...tam už počítám s větší investicí...a bavíme se pořád o 5-ti kanálu
10:19:19
24.02.2011
havlik
-> T: fabii do 130 snad zatim pravě neudělal nikdo:) všichni o tom mluví ale nikdy to nejezdí teda aspon co já vim.

Každopádně jsou to vyhozený prachy dělat motor ted a za 14dní až tě ten přidanej výkon přestane bavit dělat motor další to to rovnou udělej pořádně a najednou. Jinak asi souhlas s Eidym:)
upraveno 1x, naposled 24.02.2011 10:20:40
09:59:27
24.02.2011
-> havlik: : prostě tam 8 kanál nepatří a nechci ho tam, kdyby jo, tak už tam mam nějakej motor,ale 8 kanál prostě ne 8 těžko se to obhajuje 3

a proč harakiri? to se snad dneska dělá bez problému fabie do 130 ne? a abych pravdu řekl, tak mam strach trošku upravit rovnou fabii a dostat se pomalu na jednou takovy vykon a takhle si pridam par koniku a odjezdim si neco zase a pak si necham postavit ostrjsi motor :-)
09:57:58
24.02.2011
Eidy
-> T: říkáš, že na svodech a vačce se šetřit nebude a pak řekneše, že tam dáš třeba eRkovou. To si protiřečí.

Soustružit Fabiáckou kliku a upravovat to všechno do 130 bloku, abys to nakonec zaklopil litinou je nesmysl. Drahej nesmysl. Pochopil bych to, kdybys stavěl věrnou vzhledovou repliku s co největším výkonem, ale to není tenhle případ.

Já mám litinu, uvařil jsem jí několikrát, sama hlava už je svařovaná, na okruhu jí nakládám a drží.

Přijde mi prostě absurdní kombinace 1,4 a 5ti kanálu. SKoro bych řekl zvrhlost.
09:32:55
24.02.2011
havlik
-> T: čoveče proč vlastně to děláš? kvůli policajtům u silnice? kolikrát tě zastavili za tu dobu co jezdíš ? a pokud ano kolikrát chtěli vidět motor? já bych tam prásknul upravenou fábii a jen na STK přehodil motor za původní než dělal takovýhle harakiri vzhledem k tomu že to stejně nemáš na denní ježdění pro rohlíky ani na veterána...
09:29:38
24.02.2011
-> Eidy: : a co doporučuješ za 5-ti kanál? když každej straší s praskáním hlav u 130, tak bych ji nerad upravil za milion peněz a pak mi praskla...jaká jiná varianta? zatím co jsem tak kde vyčetl a poptával,tak vyjde nějak cenově podobně fabie jako upravení 130 třeba s tim, že tady je zse jiný obsah a ještě více možností, nebo ne?



jinak vačku jsem myslel třeba jen erkovou, kdyby byla a ta se pak dá stejně prodat a pořídit pak už vačku na ten daný motor :-)
09:15:19
24.02.2011
Eidy
-> T: Ty chceš cpát Fabku pod litinovou hlavu? To mi přijde jako zbytečný, ale to je tvoje věc. A když si hlavu doma jen tak pošolícháš, tak nemá cenu cpát tam buhvíjakou vačku a svody. Ale svody aspoň použiješ, jenže vačka, která ti pojede na polechtaný hlavě bude k ničemu na dobře upravený hlavě.
07:30:53
24.02.2011
-> m8rinek: : no změřim když stihnu dneska, když nwe tak po víkendu,ale jde mi o to,jestli to je vůbec 130 3



-> m8rinek: ,-> vhml: , -> Eidy: : ptam se právě co vše v domácích podmínkách, protože mi nejde o maximální výkon, ale dlouhá chvíle by tu byla a nějaký ty koně to potřebuje, takže tak....a na úpravu spalováku se moc necítím, takže bych to viděl na slícování a snížení o kolik? a pak lze něco s ventilovýma pružinama? a ventily lze něco dělat? jde mi o to na tom ušetřit, protože už je rozhodnuto co bude s motorem : teď se udělá hlava za co nejméně peněz, přidam k tomu vačku a svody a zase se naučim s timhle jezdit a postupem času bych rád do 130 tu fabii, takže kromě hlavy vše použiju...proto na hlavě šetřit chci, ale vačku klidně můžete taky doporučit a sody taky, na těch se šetřit nebude.
22:49:30
23.02.2011
Eidy
-> havlik, vhml: Aha. Nicméně to bylo myšleno spíš jako příklad. Pokud to nechce na závodění a nehoní koně, tak jak jsem řekl, směle do toho. 4
20:30:25
23.02.2011
vhml
Ale já bych do toho šel svépomocí, na závody to stejně není. Takže vzduchová fortuna, 2válcovej kompresor a hurá
20:22:24
23.02.2011
havlik
-> vhml: sak ja si myslim:)
20:21:56
23.02.2011
vhml
-> havlik: Zenkl nám dělal hliník asi za 7.



Na 5k je jeden z nejlepších Fiedler.
20:19:55
23.02.2011
havlik
-> Eidy: tak jako u čepka hlava za 20tis nevim nevim
18:20:06
23.02.2011
Eidy
-> T: Za mě osobně: V domácích podmínkách bych už hlavu neupravoval. Dneska už jsou znalosti motořářů dál než na LA a doma z tý hlavy vydlabeš tak 15 koní při nejlepším. Jestli máš dlouhou chvíli a chceš si udělat vše sám a nečekáš zázraky tak směle do toho. Pokud ti jde o výkon, našetři nějakou kačku a dej to někomu, kdo to sjede na mašině. Resp. si třeba udělej již zmíněné věci, ale úpravy spalováku, ventilů a doladění tvojí práce nech na profíkovi.

Záleží na tom, co chceš. Jestli si hrát a přidat pár koní, pak je to ok. Jestli ti jde o výkon, udělej to subdodavatelsky. Dej hlavu Čepkovi nebo Geminimu a pojede to daleko líp.

To je můj názor.
16:37:46
23.02.2011
vhml
-> T: rozhodne upravit alespon dle LA, tudiz trochu obrat nalitek voditek, zvetsit kanaly ( ja daval saci 30,5mm) vydlabnout spalovak kolem saciho ventilu, obrat prechod na ventilech. Nasledne snizit na kompresi aspon 10,5. S 10,8 jezdim v zime na N95 bez problemu s detonacema.
upraveno 1x, naposled 23.02.2011 16:38:17
16:34:19
23.02.2011
jok3r
-> T: umejt ji?1
16:33:16
23.02.2011
m8rinek
-> T: foto spalováku a pak asi bude větší průměr ventilů oproti 110/120LS.



Jinak doma zvětšit kanály, zmenšit nálitky vodítek, případně upravit spalovák, ale chce to pořádnou brusku. Do spalováku bych se asi nepouštěl. Jinak co a jak je napsáno u Davese, nebo v dokumentaci 130L/A.
16:29:35
23.02.2011
tak jsem si něco zase pořídil 3 je ještě nějaký způsob, jak poznat, že to je opravdu 130? myslim kromě slepice? Petr už tu není, tak doufám, že ho zastoupí nějací následnovníci 4



a když už by to byla ta správná hlava, tak co všechno sjem schopen s ní udělat s domácích podmínkách? snižovat na závěr a ne doma samozřejmě a slícování bude, kanály zvětšit asi ne. ještě něco jsem schopen udělat?
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 23.02.2011 16:29:35
10:14:45
18.02.2011
-> Minik03: : tak to máš za chvilku hotovo 4 držim palce 40
16:00:02
17.02.2011
Minik03
-> T: Teď už v klidu jsem, nejhorší bylo zjištění, že ramena která mám jsou na vyhození, protože z nich nedostanu ani uložení náprav aní excentr. Naštěstí jsem měl jiná pěkná, takže je jen vyztužím a přehodím dorazy. Přožinu jsem řezal tak aby byla volná dlélka byla o 10mm kratší, vyšlo to na něcí víc než půlku závitu
Extreme Tyres