skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: ach jo, kdyby vše nebylo tady skoda.daves.cz/Uprava_mot
oru_-_Navrhy_a_upravy_pro_
soutezni_vozy
-> T: a ještě jedna věc tu nebyla zmíněna, před vlastní úpravou hlavy by to chtělo zkontrolovat spodek (tj kliku, šály, písty, kroužky, válce) v momentě kdy to nebude v pořádku a ty na to dáš upravenou hlavu se zvětšeným kompresním poměrem, tím zvýšíš tlaky na spodek a ten to nevydrží

-> T: co se týče vačky doporučuji vačku od Kreibicha, ideální pro Tebe bude ta 280' (s tím se člověk i trochu sveze), loňská cena byla u Kreibicha 2500kč. Jinak snížení hlavy se odvíjí od použité vačky. Výrobce by Ti měl říci jaký je ideální kompresní poměr. Jinak ostatní věci souhlas s vhml...

-> T: cpát fabii pod litinu je strašně peněz a málo muziky.
Úpravy spalováku a zvětšování kanálu se neboj. Ta litina se obrábí snadno, ale s odporem, takže se ti nestane že bys to někam přepísk. Třeba na spalovák si udělej z tvrdýho papíru šablonku podle L/A výkresu a překresli fixem na hlavu, případně si sám vymysli tvar. Jde jenom o to abys neměl hranu spalováku kolmo k ventilu, ale aby ta hrana byla šikmo. Kanály taky zvětši, je to práce ale má to význam. Aspoň na těch 30-31mm sací. L/A měli asi 32, ale na jiný otáčky, kolik má sériová hlava si nepamatuju.Ventily ober na přechodu dřík-talíř, opět je to nakresleno v L/A. S pružinama netřeba nic vymejšlet. Vačku dej aspoň 280 ať se trochu svezeš. Mám tovární 280, dole se to nechová nijak zle, dá se s tím brouzdat na 2000 po meste, ve 4000 ohňostroj radosti, ale hodně tomu pomohlo i Polmo, v Sedru jsem nikdy výkon najít neuměl. Případně se ptej, dělal jsem si celej 5k motor sám doma, a teď s tou vačkou a polmem si troufám tvrdit, že docela úspěšně.
Úpravy spalováku a zvětšování kanálu se neboj. Ta litina se obrábí snadno, ale s odporem, takže se ti nestane že bys to někam přepísk. Třeba na spalovák si udělej z tvrdýho papíru šablonku podle L/A výkresu a překresli fixem na hlavu, případně si sám vymysli tvar. Jde jenom o to abys neměl hranu spalováku kolmo k ventilu, ale aby ta hrana byla šikmo. Kanály taky zvětši, je to práce ale má to význam. Aspoň na těch 30-31mm sací. L/A měli asi 32, ale na jiný otáčky, kolik má sériová hlava si nepamatuju.Ventily ober na přechodu dřík-talíř, opět je to nakresleno v L/A. S pružinama netřeba nic vymejšlet. Vačku dej aspoň 280 ať se trochu svezeš. Mám tovární 280, dole se to nechová nijak zle, dá se s tím brouzdat na 2000 po meste, ve 4000 ohňostroj radosti, ale hodně tomu pomohlo i Polmo, v Sedru jsem nikdy výkon najít neuměl. Případně se ptej, dělal jsem si celej 5k motor sám doma, a teď s tou vačkou a polmem si troufám tvrdit, že docela úspěšně.
-> T: tak si dáš cihlu pod pedál a budeš jezdit jen na půl .-) odkaz na upravu kliky sice jo ale protože ta klika se musí upravit jak do fáčkovýho tak feldího bloku..
-> havlik: : no to máš vlastně pravdu, že o tom každej mluví,ale taky o nikom nevim, ale zrovna Ty jsi dával odkaz tady někde myslim na upravení fábiácký kliky...nojo ale na výkon v podobě Eidyho to je pomalu 2 x tolik, co mam teď a co s tim budu dělat? 
edit : a hlavně to bych pak nemohl zase něco kutit na autě, to je nuda to postavit najednou ne?

edit : a hlavně to bych pak nemohl zase něco kutit na autě, to je nuda to postavit najednou ne?

-> Eidy: : dobře, tak jakej máš Ty návrh...momentálně teď si přidat jen pár koníků pro naučení se s novym motorem za pár peněz a pak něco už jako máš třeba Ty...tam už počítám s větší investicí...a bavíme se pořád o 5-ti kanálu
-> T: fabii do 130 snad zatim pravě neudělal nikdo:) všichni o tom mluví ale nikdy to nejezdí teda aspon co já vim.
Každopádně jsou to vyhozený prachy dělat motor ted a za 14dní až tě ten přidanej výkon přestane bavit dělat motor další to to rovnou udělej pořádně a najednou. Jinak asi souhlas s Eidym:)
Každopádně jsou to vyhozený prachy dělat motor ted a za 14dní až tě ten přidanej výkon přestane bavit dělat motor další to to rovnou udělej pořádně a najednou. Jinak asi souhlas s Eidym:)
-> havlik: : prostě tam 8 kanál nepatří a nechci ho tam, kdyby jo, tak už tam mam nějakej motor,ale 8 kanál prostě ne
těžko se to obhajuje
a proč harakiri? to se snad dneska dělá bez problému fabie do 130 ne? a abych pravdu řekl, tak mam strach trošku upravit rovnou fabii a dostat se pomalu na jednou takovy vykon a takhle si pridam par koniku a odjezdim si neco zase a pak si necham postavit ostrjsi motor :-)


a proč harakiri? to se snad dneska dělá bez problému fabie do 130 ne? a abych pravdu řekl, tak mam strach trošku upravit rovnou fabii a dostat se pomalu na jednou takovy vykon a takhle si pridam par koniku a odjezdim si neco zase a pak si necham postavit ostrjsi motor :-)
-> T: říkáš, že na svodech a vačce se šetřit nebude a pak řekneše, že tam dáš třeba eRkovou. To si protiřečí.
Soustružit Fabiáckou kliku a upravovat to všechno do 130 bloku, abys to nakonec zaklopil litinou je nesmysl. Drahej nesmysl. Pochopil bych to, kdybys stavěl věrnou vzhledovou repliku s co největším výkonem, ale to není tenhle případ.
Já mám litinu, uvařil jsem jí několikrát, sama hlava už je svařovaná, na okruhu jí nakládám a drží.
Přijde mi prostě absurdní kombinace 1,4 a 5ti kanálu. SKoro bych řekl zvrhlost.
Soustružit Fabiáckou kliku a upravovat to všechno do 130 bloku, abys to nakonec zaklopil litinou je nesmysl. Drahej nesmysl. Pochopil bych to, kdybys stavěl věrnou vzhledovou repliku s co největším výkonem, ale to není tenhle případ.
Já mám litinu, uvařil jsem jí několikrát, sama hlava už je svařovaná, na okruhu jí nakládám a drží.
Přijde mi prostě absurdní kombinace 1,4 a 5ti kanálu. SKoro bych řekl zvrhlost.
-> T: čoveče proč vlastně to děláš? kvůli policajtům u silnice? kolikrát tě zastavili za tu dobu co jezdíš ? a pokud ano kolikrát chtěli vidět motor? já bych tam prásknul upravenou fábii a jen na STK přehodil motor za původní než dělal takovýhle harakiri vzhledem k tomu že to stejně nemáš na denní ježdění pro rohlíky ani na veterána...
-> Eidy: : a co doporučuješ za 5-ti kanál? když každej straší s praskáním hlav u 130, tak bych ji nerad upravil za milion peněz a pak mi praskla...jaká jiná varianta? zatím co jsem tak kde vyčetl a poptával,tak vyjde nějak cenově podobně fabie jako upravení 130 třeba s tim, že tady je zse jiný obsah a ještě více možností, nebo ne?
jinak vačku jsem myslel třeba jen erkovou, kdyby byla a ta se pak dá stejně prodat a pořídit pak už vačku na ten daný motor :-)
jinak vačku jsem myslel třeba jen erkovou, kdyby byla a ta se pak dá stejně prodat a pořídit pak už vačku na ten daný motor :-)
-> T: Ty chceš cpát Fabku pod litinovou hlavu? To mi přijde jako zbytečný, ale to je tvoje věc. A když si hlavu doma jen tak pošolícháš, tak nemá cenu cpát tam buhvíjakou vačku a svody. Ale svody aspoň použiješ, jenže vačka, která ti pojede na polechtaný hlavě bude k ničemu na dobře upravený hlavě.
-> m8rinek: : no změřim když stihnu dneska, když nwe tak po víkendu,ale jde mi o to,jestli to je vůbec 130
-> m8rinek: ,-> vhml: , -> Eidy: : ptam se právě co vše v domácích podmínkách, protože mi nejde o maximální výkon, ale dlouhá chvíle by tu byla a nějaký ty koně to potřebuje, takže tak....a na úpravu spalováku se moc necítím, takže bych to viděl na slícování a snížení o kolik? a pak lze něco s ventilovýma pružinama? a ventily lze něco dělat? jde mi o to na tom ušetřit, protože už je rozhodnuto co bude s motorem : teď se udělá hlava za co nejméně peněz, přidam k tomu vačku a svody a zase se naučim s timhle jezdit a postupem času bych rád do 130 tu fabii, takže kromě hlavy vše použiju...proto na hlavě šetřit chci, ale vačku klidně můžete taky doporučit a sody taky, na těch se šetřit nebude.

-> m8rinek: ,-> vhml: , -> Eidy: : ptam se právě co vše v domácích podmínkách, protože mi nejde o maximální výkon, ale dlouhá chvíle by tu byla a nějaký ty koně to potřebuje, takže tak....a na úpravu spalováku se moc necítím, takže bych to viděl na slícování a snížení o kolik? a pak lze něco s ventilovýma pružinama? a ventily lze něco dělat? jde mi o to na tom ušetřit, protože už je rozhodnuto co bude s motorem : teď se udělá hlava za co nejméně peněz, přidam k tomu vačku a svody a zase se naučim s timhle jezdit a postupem času bych rád do 130 tu fabii, takže kromě hlavy vše použiju...proto na hlavě šetřit chci, ale vačku klidně můžete taky doporučit a sody taky, na těch se šetřit nebude.
-> havlik, vhml: Aha. Nicméně to bylo myšleno spíš jako příklad. Pokud to nechce na závodění a nehoní koně, tak jak jsem řekl, směle do toho. 

Ale já bych do toho šel svépomocí, na závody to stejně není. Takže vzduchová fortuna, 2válcovej kompresor a hurá
-> vhml: sak ja si myslim:)
-> havlik: Zenkl nám dělal hliník asi za 7.
Na 5k je jeden z nejlepších Fiedler.
Na 5k je jeden z nejlepších Fiedler.
-> Eidy: tak jako u čepka hlava za 20tis nevim nevim
-> T: Za mě osobně: V domácích podmínkách bych už hlavu neupravoval. Dneska už jsou znalosti motořářů dál než na LA a doma z tý hlavy vydlabeš tak 15 koní při nejlepším. Jestli máš dlouhou chvíli a chceš si udělat vše sám a nečekáš zázraky tak směle do toho. Pokud ti jde o výkon, našetři nějakou kačku a dej to někomu, kdo to sjede na mašině. Resp. si třeba udělej již zmíněné věci, ale úpravy spalováku, ventilů a doladění tvojí práce nech na profíkovi.
Záleží na tom, co chceš. Jestli si hrát a přidat pár koní, pak je to ok. Jestli ti jde o výkon, udělej to subdodavatelsky. Dej hlavu Čepkovi nebo Geminimu a pojede to daleko líp.
To je můj názor.
Záleží na tom, co chceš. Jestli si hrát a přidat pár koní, pak je to ok. Jestli ti jde o výkon, udělej to subdodavatelsky. Dej hlavu Čepkovi nebo Geminimu a pojede to daleko líp.
To je můj názor.