-> havlik: : no to máš vlastně pravdu, že o tom každej mluví,ale taky o nikom nevim, ale zrovna Ty jsi dával odkaz tady někde myslim na upravení fábiácký kliky...nojo ale na výkon v podobě Eidyho to je pomalu 2 x tolik, co mam teď a co s tim budu dělat?
edit : a hlavně to bych pak nemohl zase něco kutit na autě, to je nuda to postavit najednou ne?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
10:21:03
24.02.2011
24.02.2011
T
-> Eidy: : dobře, tak jakej máš Ty návrh...momentálně teď si přidat jen pár koníků pro naučení se s novym motorem za pár peněz a pak něco už jako máš třeba Ty...tam už počítám s větší investicí...a bavíme se pořád o 5-ti kanálu
10:19:19
24.02.2011
24.02.2011
havlik
-> T: fabii do 130 snad zatim pravě neudělal nikdo:) všichni o tom mluví ale nikdy to nejezdí teda aspon co já vim.
Každopádně jsou to vyhozený prachy dělat motor ted a za 14dní až tě ten přidanej výkon přestane bavit dělat motor další to to rovnou udělej pořádně a najednou. Jinak asi souhlas s Eidym:)
Každopádně jsou to vyhozený prachy dělat motor ted a za 14dní až tě ten přidanej výkon přestane bavit dělat motor další to to rovnou udělej pořádně a najednou. Jinak asi souhlas s Eidym:)
09:59:27
24.02.2011
24.02.2011
T
-> havlik: : prostě tam 8 kanál nepatří a nechci ho tam, kdyby jo, tak už tam mam nějakej motor,ale 8 kanál prostě ne těžko se to obhajuje
a proč harakiri? to se snad dneska dělá bez problému fabie do 130 ne? a abych pravdu řekl, tak mam strach trošku upravit rovnou fabii a dostat se pomalu na jednou takovy vykon a takhle si pridam par koniku a odjezdim si neco zase a pak si necham postavit ostrjsi motor :-)
a proč harakiri? to se snad dneska dělá bez problému fabie do 130 ne? a abych pravdu řekl, tak mam strach trošku upravit rovnou fabii a dostat se pomalu na jednou takovy vykon a takhle si pridam par koniku a odjezdim si neco zase a pak si necham postavit ostrjsi motor :-)
09:57:58
24.02.2011
24.02.2011
Eidy
-> T: říkáš, že na svodech a vačce se šetřit nebude a pak řekneše, že tam dáš třeba eRkovou. To si protiřečí.
Soustružit Fabiáckou kliku a upravovat to všechno do 130 bloku, abys to nakonec zaklopil litinou je nesmysl. Drahej nesmysl. Pochopil bych to, kdybys stavěl věrnou vzhledovou repliku s co největším výkonem, ale to není tenhle případ.
Já mám litinu, uvařil jsem jí několikrát, sama hlava už je svařovaná, na okruhu jí nakládám a drží.
Přijde mi prostě absurdní kombinace 1,4 a 5ti kanálu. SKoro bych řekl zvrhlost.
Soustružit Fabiáckou kliku a upravovat to všechno do 130 bloku, abys to nakonec zaklopil litinou je nesmysl. Drahej nesmysl. Pochopil bych to, kdybys stavěl věrnou vzhledovou repliku s co největším výkonem, ale to není tenhle případ.
Já mám litinu, uvařil jsem jí několikrát, sama hlava už je svařovaná, na okruhu jí nakládám a drží.
Přijde mi prostě absurdní kombinace 1,4 a 5ti kanálu. SKoro bych řekl zvrhlost.
09:32:55
24.02.2011
24.02.2011
havlik
-> T: čoveče proč vlastně to děláš? kvůli policajtům u silnice? kolikrát tě zastavili za tu dobu co jezdíš ? a pokud ano kolikrát chtěli vidět motor? já bych tam prásknul upravenou fábii a jen na STK přehodil motor za původní než dělal takovýhle harakiri vzhledem k tomu že to stejně nemáš na denní ježdění pro rohlíky ani na veterána...
09:29:38
24.02.2011
24.02.2011
T
-> Eidy: : a co doporučuješ za 5-ti kanál? když každej straší s praskáním hlav u 130, tak bych ji nerad upravil za milion peněz a pak mi praskla...jaká jiná varianta? zatím co jsem tak kde vyčetl a poptával,tak vyjde nějak cenově podobně fabie jako upravení 130 třeba s tim, že tady je zse jiný obsah a ještě více možností, nebo ne?
jinak vačku jsem myslel třeba jen erkovou, kdyby byla a ta se pak dá stejně prodat a pořídit pak už vačku na ten daný motor :-)
jinak vačku jsem myslel třeba jen erkovou, kdyby byla a ta se pak dá stejně prodat a pořídit pak už vačku na ten daný motor :-)
09:15:19
24.02.2011
24.02.2011
Eidy
-> T: Ty chceš cpát Fabku pod litinovou hlavu? To mi přijde jako zbytečný, ale to je tvoje věc. A když si hlavu doma jen tak pošolícháš, tak nemá cenu cpát tam buhvíjakou vačku a svody. Ale svody aspoň použiješ, jenže vačka, která ti pojede na polechtaný hlavě bude k ničemu na dobře upravený hlavě.
07:30:53
24.02.2011
24.02.2011
T
-> m8rinek: : no změřim když stihnu dneska, když nwe tak po víkendu,ale jde mi o to,jestli to je vůbec 130
-> m8rinek: ,-> vhml: , -> Eidy: : ptam se právě co vše v domácích podmínkách, protože mi nejde o maximální výkon, ale dlouhá chvíle by tu byla a nějaký ty koně to potřebuje, takže tak....a na úpravu spalováku se moc necítím, takže bych to viděl na slícování a snížení o kolik? a pak lze něco s ventilovýma pružinama? a ventily lze něco dělat? jde mi o to na tom ušetřit, protože už je rozhodnuto co bude s motorem : teď se udělá hlava za co nejméně peněz, přidam k tomu vačku a svody a zase se naučim s timhle jezdit a postupem času bych rád do 130 tu fabii, takže kromě hlavy vše použiju...proto na hlavě šetřit chci, ale vačku klidně můžete taky doporučit a sody taky, na těch se šetřit nebude.
-> m8rinek: ,-> vhml: , -> Eidy: : ptam se právě co vše v domácích podmínkách, protože mi nejde o maximální výkon, ale dlouhá chvíle by tu byla a nějaký ty koně to potřebuje, takže tak....a na úpravu spalováku se moc necítím, takže bych to viděl na slícování a snížení o kolik? a pak lze něco s ventilovýma pružinama? a ventily lze něco dělat? jde mi o to na tom ušetřit, protože už je rozhodnuto co bude s motorem : teď se udělá hlava za co nejméně peněz, přidam k tomu vačku a svody a zase se naučim s timhle jezdit a postupem času bych rád do 130 tu fabii, takže kromě hlavy vše použiju...proto na hlavě šetřit chci, ale vačku klidně můžete taky doporučit a sody taky, na těch se šetřit nebude.
22:49:30
23.02.2011
23.02.2011
Eidy
-> havlik, vhml: Aha. Nicméně to bylo myšleno spíš jako příklad. Pokud to nechce na závodění a nehoní koně, tak jak jsem řekl, směle do toho.
20:30:25
23.02.2011
23.02.2011
vhml
Ale já bych do toho šel svépomocí, na závody to stejně není. Takže vzduchová fortuna, 2válcovej kompresor a hurá
20:22:24
23.02.2011
23.02.2011
havlik
-> vhml: sak ja si myslim:)
20:21:56
23.02.2011
23.02.2011
vhml
-> havlik: Zenkl nám dělal hliník asi za 7.
Na 5k je jeden z nejlepších Fiedler.
Na 5k je jeden z nejlepších Fiedler.
20:19:55
23.02.2011
23.02.2011
havlik
-> Eidy: tak jako u čepka hlava za 20tis nevim nevim
18:20:06
23.02.2011
23.02.2011
Eidy
-> T: Za mě osobně: V domácích podmínkách bych už hlavu neupravoval. Dneska už jsou znalosti motořářů dál než na LA a doma z tý hlavy vydlabeš tak 15 koní při nejlepším. Jestli máš dlouhou chvíli a chceš si udělat vše sám a nečekáš zázraky tak směle do toho. Pokud ti jde o výkon, našetři nějakou kačku a dej to někomu, kdo to sjede na mašině. Resp. si třeba udělej již zmíněné věci, ale úpravy spalováku, ventilů a doladění tvojí práce nech na profíkovi.
Záleží na tom, co chceš. Jestli si hrát a přidat pár koní, pak je to ok. Jestli ti jde o výkon, udělej to subdodavatelsky. Dej hlavu Čepkovi nebo Geminimu a pojede to daleko líp.
To je můj názor.
Záleží na tom, co chceš. Jestli si hrát a přidat pár koní, pak je to ok. Jestli ti jde o výkon, udělej to subdodavatelsky. Dej hlavu Čepkovi nebo Geminimu a pojede to daleko líp.
To je můj názor.
16:37:46
23.02.2011
23.02.2011
vhml
-> T: rozhodne upravit alespon dle LA, tudiz trochu obrat nalitek voditek, zvetsit kanaly ( ja daval saci 30,5mm) vydlabnout spalovak kolem saciho ventilu, obrat prechod na ventilech. Nasledne snizit na kompresi aspon 10,5. S 10,8 jezdim v zime na N95 bez problemu s detonacema.
16:34:19
23.02.2011
23.02.2011
jok3r
-> T: umejt ji?
16:33:16
23.02.2011
23.02.2011
m8rinek
-> T: foto spalováku a pak asi bude větší průměr ventilů oproti 110/120LS.
Jinak doma zvětšit kanály, zmenšit nálitky vodítek, případně upravit spalovák, ale chce to pořádnou brusku. Do spalováku bych se asi nepouštěl. Jinak co a jak je napsáno u Davese, nebo v dokumentaci 130L/A.
Jinak doma zvětšit kanály, zmenšit nálitky vodítek, případně upravit spalovák, ale chce to pořádnou brusku. Do spalováku bych se asi nepouštěl. Jinak co a jak je napsáno u Davese, nebo v dokumentaci 130L/A.
16:29:35
23.02.2011
23.02.2011
T
tak jsem si něco zase pořídil je ještě nějaký způsob, jak poznat, že to je opravdu 130? myslim kromě slepice? Petr už tu není, tak doufám, že ho zastoupí nějací následnovníci
a když už by to byla ta správná hlava, tak co všechno sjem schopen s ní udělat s domácích podmínkách? snižovat na závěr a ne doma samozřejmě a slícování bude, kanály zvětšit asi ne. ještě něco jsem schopen udělat?
a když už by to byla ta správná hlava, tak co všechno sjem schopen s ní udělat s domácích podmínkách? snižovat na závěr a ne doma samozřejmě a slícování bude, kanály zvětšit asi ne. ještě něco jsem schopen udělat?
10:14:45
18.02.2011
18.02.2011
T
-> Minik03: : tak to máš za chvilku hotovo držim palce