skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
10:27:41
14.01.2008
14.01.2008
Scary
THE BEST OF ERKO FROM THE CZECH REPUBLIC
07:01:41
28.12.2007
28.12.2007
David V6
-> davers: moc pěkná práce
20:11:40
27.12.2007
27.12.2007
tunerlada
nej erko co je na skoda scene!!!chválím..čistá práce!!!
14:33:20
27.10.2007
27.10.2007
Missicka
-> davers; No nemáš zač! ´Pochválím, když to stojí za to. Snad se někde potkáme příští sezónu..
10:54:37
27.10.2007
27.10.2007
davers
Missicka:Ahoj jsem z Č.Budějovic.Přesně jak píše Tuner#2 letos jsem toho objezdil docela dost.Každopádně je škoda,že jsme se někde nepotkali.Tvoje auto vypadá taky skvěle a díky moc za chválu.
16:51:48
26.10.2007
26.10.2007
Missicka
-> Tuner#2; Fakt? Tak teda nevím, kde jsem se dívala. A nebo jsem tam třeba nebyla. Letos mi szazy moc nevycházely..
15:36:12
26.10.2007
26.10.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Missicka: Vždyť byl David letos snad všude kde se dalo a vyhrál ve Škoda scene v Tuning cupu: www.tuningcup.cz/soutezic
i/.../skoda-oldies-scene
14:16:22
26.10.2007
26.10.2007
Missicka
Ahoj! Ty seš teda pěkně tajný.. Odkud jsi? Ještě jsem tě neviděla nikde na srazu, ale slepá nejsem.. Máš to moc pěkné!
17:32:43
19.10.2007
19.10.2007
Hoblík - zrušená registrace
moc hezká práce
18:22:40
06.10.2007
06.10.2007
davers
Podložky vyřešený byly,tím,že tam původně měly být kola ARC s takovým ET,že podložky vůbec nebyly třeba,ale když se tam dali tak ten límec byl až moc veliký a tady se hrálo hlavně na parádu tak vyhrály RSL i s podložkama.Jo a jinak díky moc
18:12:22
06.10.2007
06.10.2007
Milan 136
-> davers: Krásný auto, ale ty podložky vzadu, to je masakr
Řešil bych to jinak
Řešil bych to jinak
13:56:35
05.10.2007
05.10.2007
Pan Kutil
-> davers: ahoj, smekám velikou poklonu a gratuluji k umístění v top10 TC 07! ...špičková práce!!!
18:34:23
21.09.2007
21.09.2007
phase
-> davers: fakt krásný auto
16:48:48
02.09.2007
02.09.2007
davers
Kadyl110:Ahoj ty rozměry jsou 81x32.5 a mělo by to být z TDI.Dej vědět jak si na tom.
10:27:02
29.08.2007
29.08.2007
Kadyl110
Ahoj Davide,prosimtě jaký rozměry má ten tvuj chladiš stoho Pasata mě dneska dorazil a vubec my tam nepasuje. Je to z Tdi? Dík Michal
16:22:39
28.08.2007
28.08.2007
Izzy Power - zrušená registrace
Dik , to erko no nadhera radost pohledět
!!!!
!!!!
14:45:20
28.08.2007
28.08.2007
davers
Spodek a podběhy jsou opískovaný,kvalitní základová barva na mosty(made in USA,80%hliníku),přelakova
telné body Wurth a nakonec bílá barva,ale bohužel nevim co je to zač,dostal jsem jí od známého,když to zaschne tak je to úplně pružný a gumový materiál.
14:02:50
28.08.2007
28.08.2007
Izzy Power - zrušená registrace
Prosim tě čim jsi střikal ten spodek a podběhy??
Bodym????
Bodym????
00:05:20
27.08.2007
27.08.2007
andre
jj...šak odtud mám ten nápad..od nemcu...tam se videl kopu takto obutích golfu s hodne výkonejma motory....tak asi se to dá
16:58:34
26.08.2007
26.08.2007
davers
andre:Jestli to je stopro bezpečný ti neřeknu,já s tim moc nejezdim,ale když už to vytahnu na silnici tak to je dobrý.Němci to takhle mají na polech a golfech tak to je asi v poho.