-> davers: Na fotky na odkaze se raději podívej až budeš dobře sedět: skoda-virt.cz/cz/.../9230
5-carat-tuning-2008
Sice vylepšil motor, ale zbytek hrůza.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
23:13:07
30.08.2008
30.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
20:20:25
31.07.2008
31.07.2008
davers
Času na ježdění po srazech už není tolik a chtěl jsem se naplno zas chvíli věnovat druhému koníčku a to jsou motorky
14:16:57
20.07.2008
20.07.2008
škodík - zrušená registrace
proč včšchni prodáváte tak hezký škodovky?
17:08:47
25.02.2008
25.02.2008
davers
vojticee:Zrcátko jsem koupil náhodou na autoburze už asi před šesti lety takže s tím ti nepomůžu.Jinak díky moc a jsem rád,že se auto líbilo.
22:49:21
24.02.2008
24.02.2008
vojticee
jo a jeste jestli muzu mit dotaz...kde si prosim te sehnal to zrcatko?predem dik za odpoved..
22:06:49
24.02.2008
24.02.2008
vojticee
moc pekny Davide...Fandil jsem ti hodne v tuning cupu a myslim ze muzes byt hrdej na to co si postavil...Radost pohledet...skoda ze eresko odjizdi na Slovensko ale na druhou stranu super jestli se pustis do neceho podobnyho..drzim palce...
15:40:28
11.02.2008
11.02.2008
davers
mb136gl:Mladší než bylo erko to rozhodně nebude
18:05:44
09.02.2008
09.02.2008
mb136gl
krasna, krajsiu som nevidel, dufam, ze sa ten slovak o nu postara, si fakt macher a mas super styl som zvedavy co chystas, nepovedal by si aspon ci to bude eMko, rapid, favo, felda, alebo rubem vedla? Somozrejme chapem, ak nechces prezradit, vela stastia..
15:05:17
06.02.2008
06.02.2008
davers
Myslím,že do dobrých rukou šla určitě.Koupil to chlápek ze Slovenska z Topolčan.Na srazy asi bude jezdit,ale žádný dálky.Spíš tak pro radost to má.
12:43:08
05.02.2008
05.02.2008
Zdenek z Lovo
-> davers: V pohodě chápu.A co nový majitel co s vozítkem zamýšlí?Bude jezdit na srazy nebo využívat pro svojí potřebu?
10:58:36
05.02.2008
05.02.2008
andre
-> davers: čauko...teraz čítam že si to predal ...škoda toho...aspon sa to dostalo do dobrých rúk?
13:29:35
03.02.2008
03.02.2008
davers
Zdenek z Lovo:Přesnou cenu bych nerad zveřejňoval,ale jak už jsem psal na 110r.cz dá se říct,že by za to byla slušná octavie tdi.
08:14:55
31.01.2008
31.01.2008
Zdenek z Lovo
-> davers: A za kolik šla škodovenka do světa Jestli to není tajné.
15:17:41
29.01.2008
29.01.2008
davers
Majkl:To si piš,že to bude okřídlený šíp. když to teda vyjde
15:11:09
29.01.2008
29.01.2008
Majkl
-> davers: a bude to s okridlenym sipem ve znaku?
ten pocit prazdne garaze si dokazu predstavit..
ten pocit prazdne garaze si dokazu predstavit..
15:10:07
29.01.2008
29.01.2008
MATTESS
-> davers: extrém to být nemusí, jde o zpracování a to bylo super. Takže se těším na další projekt.
15:04:04
29.01.2008
29.01.2008
davers
Na slzy nedošlo,ale každopádně to byl divný pocit,když jsem potom chodil do garáže a tam najednou prázdno.Další projekt by byl zatim tak v hlavě,ale pokud se mi podaří to auto sehnat tak do toho určitě jdu.Ale nečekej už nějaký extrém.
14:52:23
29.01.2008
29.01.2008
Majkl
-> davers: a zamacknul si slzu? co bude jako dalsi projekt?
14:50:54
29.01.2008
29.01.2008
davers
Jojo už v listopadu odcestovalo.
14:19:25
29.01.2008
29.01.2008
Majkl
-> davers: tak co uz je prodany?