OnBa/Škoda LRka OnBa/Škoda LRka

komentáře | popis | fotky | onba | 05.03.14 21:27 | 103x v oblíbených
Je tu zima a je to bomba!



Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.





Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...



V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).

Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.

Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.

Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...

Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.

Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa





Podvozek:

- tlumiče od p.Kurky

- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená

- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů





Brzdy:



- přední kotouče a destičky Ferodo sériové

- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita

- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)





Motor:



Ve výstavbě na sezonu 2014...











Slina live 2013 by GoPro

OnBa/Škoda LRka - komentáře:

09:26:56
05.11.2011
onba
Tak jsem byl na klacký a trochu pojezdil po m.l. Teď jsem se rozhodl konečně přezout na zimáky a podívat se na zadní brzdy. A to jsem neměl dělat.3 3 Prasklá gumička na prasátku, a utržená pakna na pravé straně. Druhou jsem ještě nerozebral, tak jsem si u táty vzal nové gumičky do prasátek, pružiny a serepatičky, vyměním i ty gufera a možná ty ložiska a děda mi večer dá kvalitní pakny. Tak to bude zase brzdit jak o život3 A potom musím doladit motor, asi mi saje falešnej vzduch pod karbíkem, taky tam asi dám na zimu origo sání a udělám konečně ten bezpodtlak. Nemáš náhodou tu sundavací část na airbox filtru?
22:25:04
04.11.2011
Pavell
-> onba: kam na driffty?já jsem v práci.zase!8
19:04:31
01.11.2011
onba
O víkendu půjdu na drifty, jestli se neposere přezouvání a přípravy na zimu.
19:55:42
30.10.2011
onba
Nemám tam dát 16 z leona2 ?
15:08:07
30.10.2011
Pavell
ty zimáky co tam mam ted jsou děsný plaváčci. Ve předu mam 145/80...3 vzadu 155/70...už to chce sníh.

Dej tam převařáky
10:45:45
28.10.2011
onba
Já jsem taky rád, když takhle jezdíme. A gumy musím přezout, ale ještě nevím na co.
12:55:26
24.10.2011
Pavell
jezdit s tebou je o gumy.3 pěkná projíždka až na to moje mazání,snad to nezanechalo nějaký následky..Už jsem na zimních kolech
18:07:46
19.10.2011
onba
Já tam taky musím něco nazout.1 A nevím jaký tam mám dát kola. 3 Jinak míra to už minulý týden prodal.
17:54:06
19.10.2011
Pavell
-> onba: ty jsi palič gum. Já ted sehnal nějaký na zimu tak mi to přezouvá a ty musim šetřit..chtělo by to už sníh4
07:33:28
11.10.2011
onba
Tak já si užívám pořád, ale sám. Letos jsem zničil gum3 3 3
07:42:51
06.10.2011
Pavell
-> onba: je to letos špatný. Prostě neni čas. V zimě si užiješ, neboj.4
17:41:17
02.10.2011
onba
my
17:40:59
02.10.2011
onba
Jak tak na to koukám, tak rok se pomalu blíží ke konci a mi byli jednou. Přemýšlím nad tím, jestli má ta škodovka cenu.
19:27:38
22.09.2011
onba
Co dnešní sobotu? Já, ty, míra jen tak na pokec.
18:45:08
21.09.2011
Pavell
-> onba: jojo potkal, myslel jsem, že si mě nepoznal. Už jezdim s novym sáním, a hned jsem to málem nechutně zbořil, děsně mi skáče předek, teda spíš se houpe, asi tlumiče by to chtěloj iiný. Mi uskočil předek v houpavý zatáčce a šel jsem do stráně a nějak přes smyk jsem z toho prdelí bokem vyjel,,no lepilo mi jako jindy ne9 3
11:00:55
21.09.2011
onba
Vždyť si mě v neděli potkal u plané...
11:00:15
21.09.2011
onba
Ne, nakonec jezdím Seatem, protože se ve škodovce nechci zabít. Každý Pátek do Neděle budu doma, takže paráda na drifty.... Čas si musíš udělat, když mám konečně škodovku, tak všichni se na to vyserete.
08:41:32
21.09.2011
Pavell
-> onba: takže je po zimních akcích?na víkendy budeš jezdit domu ne?Já stejnak v zimě nebudu mít tolik času jako loni.No uvidíme..
15:33:34
16.09.2011
onba
Jak to tak vypadá, tak teď už bude jezdit jenom v Plzni a v Mar. Lázních se ukáže až v zimě. Jdu na školu do Plzně a podle bydlení uprostřed sídliště se bude muset přizpůsobit vozidlo. Leona bych tam mít nemohl. Takže buď pojedu Leonem do Plzně a domluvím si nějaké parkování a po městě pohyb bude ve škodovce a nebo pojedu vlakem a pohyb bude zase ve škodovce.8
upraveno 1x, naposled 16.09.2011 15:34:37
07:37:03
12.09.2011
Pavell
-> onba: vždyt už jsi mě pobil minule...3 až bude sání tak se ukážu
Extreme Tyres