OnBa/Škoda LRka OnBa/Škoda LRka

komentáře | popis | fotky | onba | 05.03.14 21:27 | 103x v oblíbených
Je tu zima a je to bomba!



Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.





Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...



V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).

Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.

Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.

Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...

Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.

Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa





Podvozek:

- tlumiče od p.Kurky

- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená

- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů





Brzdy:



- přední kotouče a destičky Ferodo sériové

- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita

- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)





Motor:



Ve výstavbě na sezonu 2014...











Slina live 2013 by GoPro

OnBa/Škoda LRka - komentáře:

22:43:19
11.09.2011
onba
Tak kdy tě už konečně pobiju?2
21:54:09
11.09.2011
Pavell
-> onba: tak hlavně že to dopadlo takhle dobře.
21:24:37
09.09.2011
onba
Lehce máčklá bočnice a pomačkané čelo, vyskočený nárazník. Bylo to v celkem velké rychlosti a hodinama do škarpy.3
20:09:36
09.09.2011
Pavell
-> onba: no pěkný,,,je mi jasný při čem se to mohlo stát.Poškození asi žádný ne?
20:03:04
09.09.2011
tomas120GLS
-> onba: ou 9 neprijemne8
20:15:48
08.09.2011
onba
To chce. Právě jsme se vrátili z velice krátké vyjížky - Foto na odbočce na Vlkovice z Varský.9
zvětšit OnBa/Škoda LRka - obrázek od onba vložen 08.09.2011 20:15:48
13:44:12
08.09.2011
Pavell
-> onba: tak už je na cestě origo sání. 2 tak pak se svezem.4 chce tu už sníh co?3
12:18:08
05.09.2011
onba
Ahoj, já jsem z Mariánských Lázní, kamarád s červeným Rapidem také, Pavel se 120 je z Plané a ještě Dan staví Rapida a také je z M.L. a potom znám Petra ze Sokolova....6
11:18:29
05.09.2011
Kilián
Zdravím.koukám že máš karlovarskou značku.já jsem z Ostrova a mám tu i jednu ze svých škodovek.moc lidí z karlovarska tu na virtu není.jinak to auto máš moc hezký1
10:10:31
03.09.2011
onba
Naživo je to už horší, ale z dálky s černejma brejlema to má lak jak leon1
22:00:55
02.09.2011
Pavell
-> onba: no pěkně si jí vyfešákoval4
22:39:01
01.09.2011
onba
Sedadlo upevněno, pásy též. Podlaha bez IPY v základu, natírat se bude až po navaření patek rámu... Už jenom dodělat přední kola a budu spokojen... rám odkládám na jindy.
23:20:29
30.08.2011
onba
No tak sundat, zavařit a nebo sehnat jiný. Já bych zítra rád udělal sedačku a jsem taky pojízdnej...
20:33:00
30.08.2011
Pavell
-> onba: to víš že to bude nakonec hezký. Na barvu to nejezdí4 já jsem se škodovkou nejel už 3 tejdny. Asi ji brzo vytáhnu prohnat, jen bych potřeboval nějak vyřešit to sání jak mi tam prolíná palivo. 7
21:07:52
28.08.2011
onba
Tak je to hnusný, ale co se dá dělat. Už s tím končím. Až to vyschne, tak to vemu tempem a trochu to dolícuju. Ale řekl byc, že je to lepší, než předtím.1
13:21:29
28.08.2011
onba
Tak jsem právě nasranej, už mám skoro celou škodovku v pěkné podobě, ale ty zasraný blatníky nejdou nastříkat. Vždy se tam ukáže mastnota. Buzerantský auto kelly.10
12:40:58
27.08.2011
Pavell
-> onba: jojo,,je t známej team, o větší škoda!
18:14:31
25.08.2011
onba
Hovno, tento web dobře znám i videa.10
18:21:42
19.08.2011
onba
2
Extreme Tyres