OnBa/Škoda LRka OnBa/Škoda LRka

komentáře | popis | fotky | onba | 05.03.14 21:27 | 103x v oblíbených
Je tu zima a je to bomba!



Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.





Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...



V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).

Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.

Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.

Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...

Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.

Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa





Podvozek:

- tlumiče od p.Kurky

- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená

- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů





Brzdy:



- přední kotouče a destičky Ferodo sériové

- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita

- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)





Motor:



Ve výstavbě na sezonu 2014...











Slina live 2013 by GoPro

OnBa/Škoda LRka - komentáře:

11:47:42
05.03.2011
havlik
-> onba: jaký díly na vlečku jsou nesehnatelný? a v čem je dražší udržba?
11:00:03
05.03.2011
onba
Viděl jsem třeba na rally šumava LR a to mělo červený volant, a vypadalo to dobře. Tento je v odstínu té spodní modré, co je pod obvodu.... Jinak vlečnou nápravu to nemá, je to obyčejná 120 na lítání. Má to kyvadlovou nápravu. Na normální ježdění mi vlečka přijde zbytečně dráhá na provoz a na 120 mám nové díly od táty z mototechny, které má na skladě. Na 130 apod. byli problémy sehnat díly už tenkrát, sehnat se dá všechno, ale musíš vědět na koho se obrátit. Jinak 4 pístky, rapiďáckou přístrojovku, impury, a samý debility mám v garáži.
13:05:20
04.03.2011
Luky
-> onba: já vim, robim srandu 4

Jen že ten modrej by mě přišel moc strakatej a radši bych tam dal něco klasičtějšího, když má auto klasický look, ale je to samozřejmě na tobě
12:49:27
04.03.2011
Hydron
To auto má vlečku?
10:44:09
04.03.2011
onba
O barvě to snad neni, mají v nabídce černý, červený a modrý. Tvarově je úplně stejný. Je to nějaká italská značka a je to volant za 1000 Kč, tak uvidím co vydrží. Důležitější mi teď přijde postavit pořádný motor a investovat 3 500 Kč do OMP se mi fakt nechce.
09:56:19
04.03.2011
Luky
-> onba: modrý ti taky sedět v ruce nebude, kup spíš černý nebo hliníkově leštěný 6
09:41:15
04.03.2011
onba
Volant potřebuji prodat a potom mám už vyhlídlý v Rallybazaru nový až tento prodám. Modrý s broušenou kůží a lehce vystouplý od středu, aby mi seděl dobře do ruky.
09:35:34
04.03.2011
MATTESS
Zajímavé, ale ten volant se dost tluče se závodním lookem auta
09:25:51
04.03.2011
bibendum30
Tak tohle auto budu sledovat,jelikož mě zajímá co z toho přetvoříš6
06:57:56
04.03.2011
onba
Bohužel zatím nic nemám, ale jakmile napadne ještě nějakej snížek, tak jí vytahnu a nafotím. Bohužel tam mám vzadu teď feliciácký disky a vepředu z pickupa, takže to mám vepředu širší. Vypadá to hrozně, ale roztrhal jsem gumy tím výkonem2
10:21:08
03.03.2011
kozel 130 GL
-> onba: tak hlavně nějaký ty fota, taky sem se na ní byl párkrát podívat4
14:48:38
24.02.2011
onba
Jo, michal.1
08:41:51
24.02.2011
Pavell
Prostořeký kamarád3 myslíš toho s tou hubou nevymáchanou? 3 škodárnu jsi koupil fakt dobrou, válečný barvy jsou nejvíc.4
07:56:16
24.02.2011
onba
Ano, kupoval jsem jí ve Slaném. Byla tam za 15 tisíc hrozně dlouho, potom jí slevil na deset a já tam vyrazil. Motor běžel pěkně, kvalty šli krásně, brzdy nový, vyvařená a navíc ve válečnej barvách, tak jsem ho ukecával, když si z toho sundá ty kola a že to nemá zaplacenou ekodaň - výsledná cena, díky mému prostořekému kamarádovi Michalovi, 5 tisíc.1 Předtím jsem měl 136, která po říznutí flexou neměla žádnou plechařinu.
zvětšit OnBa/Škoda LRka - obrázek od onba vložen 24.02.2011 07:56:16
19:29:49
23.02.2011
bibendum30
-> johaning: Taky jsem jí měl kdysi v hledáčku1
18:48:37
23.02.2011
johaning
-> bibendum30: byla dlouho na prodej,a vydel sem ji tam stat
18:40:47
23.02.2011
bibendum30
-> johaning: Taky bych tipmul že je to ona6
17:16:52
23.02.2011
johaning
To vypada na tu skudku z autobazaru ze Slaneho ze?
15:08:28
23.02.2011
onda
onba-že je to ta s sauta.cz?pěkná,jinak vítej.4
14:09:49
23.02.2011
Pavell
Světýlka sou krásný4
Extreme Tyres