skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Je tu zima a je to bomba!
Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.
Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...
V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).
Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.
Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.
Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...
Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.
Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky
- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená
- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů
Brzdy:
- přední kotouče a destičky Ferodo sériové
- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)
Motor:
Ve výstavbě na sezonu 2014...
Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.
Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...
V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).
Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.
Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.
Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...
Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.
Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky
- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená
- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů
Brzdy:
- přední kotouče a destičky Ferodo sériové
- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)
Motor:
Ve výstavbě na sezonu 2014...
OnBa/Škoda LRka - komentáře:
08:47:32
05.12.2011
05.12.2011
Pavell
-> onba: No Ondro.....to je v prdeli já ti říkal nejezdi tak rychle. Auto je profláklý, budou tě stavět pokaždý když se objevíš na silnici. Tak jsem zase zustal sám se škodovkou
23:24:36
04.12.2011
04.12.2011
Michal N 283 - zrušená registrace
-> onba: Tak 180 po daždi s takým krásnym autom je fakt o hubu,to by som si netrúfol.Ale keby si jazdil predpisovo,tak by si auto ani nevšimli,netreba to preháňať a robiť si problémy,hold to je môj názor
23:12:18
04.12.2011
04.12.2011
onba
Tak právě jsem ukončil jízdy se Škodovkou. Ujel jsem včera policii, když jsem kolem hlídky na trojúhelníku u Autospektra prolítl okolo 180 na dešti. Vyrazili za mnou s majáky a já jim ujel přes Chotěnov, serpentýnky u Pístova, Vlkovice a myší dírou a schoval auto u Kostela v Ušovicích. Teď mě sebrali u baráku, co to mělo včera vypadat a protože nestihli nastavit radar na noční režim v dešti, páni z Chebu od dopravky, tak nemají žádný záznam. Vychutnali si můj vůz, dali mi 2 tisíce a pokud mě chytí znovu bez sedaček, se skořepinou, 3 bodem, se světly, výfukem, pruhy na oknech, zadním spoilerem, volantem, gumami s nízkým profilem, tak mi seberou techničák, k tomu moje známá rychlá jízda se smyky, které jsou na záznamu po celým městě a je prý jen otázkou času než mě seberou papíry. Auto nechám zřejmě v Ušovicích až napadne sníh a bude se jezdit jen na Vlkovice.... A to chtěli ještě vidět motor, svítil na brzdy a díval se pod auto, protože mu neni jasný, jak jsem jim ujel se 125, ale to jsem mu nedovolil. Je to v prdeli.
13:37:08
30.11.2011
30.11.2011
Pavell
-> onba: jojo,tyhle stránky znam, dávná minulost
10:35:42
23.11.2011
23.11.2011
onba
21:04:36
20.11.2011
20.11.2011
onba
Já takto jezdím pořád. A až tam bude ta patnácka, tak to bude jiný kafe.
16:57:08
20.11.2011
20.11.2011
Pavell
-> onba: jede ti to parádně, jen bych tu maximálku moc nepokoušel, neni to na to stavěný. Je to starej střep bez náznaku bezpečnosti Tak bacha na to.
14:13:45
17.11.2011
17.11.2011
onba
21:27:15
16.11.2011
16.11.2011
onba
Přesně tak, když se mi povede sehnat peníze na příští rok, tak přes zimu dám do auta vlečku, kotouče dozadu a 4písky. Potom převodovku ze stovky s předělaným diferákem a pavlík mi postaví motor 1.5. Dneska s tím přišel a docela mě nadchnul.
18:37:49
16.11.2011
16.11.2011
Pavell
to já se většinou srnce ani nestačim podívat do očí, ty jsi ale romantik jen sklo lítá....dělam si srandu. To víš, začíná zima budou na silnici častěji. Kamera?super.Většinou ty onboardy stojí za nic, taky jsem to dřív zkoušeli. Ale jezdili jsme většinou ve tmě takže o ničem, Škoda že už nejsme banda jak dřív. Všichni škodovky zavrhli, ale je s nima největší zábava
22:27:15
15.11.2011
15.11.2011
onba
jojo, mám jí rád. Hodím na youtube videjko z jízdy rovně, testoval jsem kameru, takže můžeme točit onboard, vypadá to docela pěkně. A prdel byla, když jsem dneska vylítl s mírou na klackou a zpět jel pomalu na kochačku. Vyjedeme na dvojku do toho lesa, zapnu dálkový a přede mnou 3 srnky, kterým to klouzalo a nemohli utéct a najednou míra vykřik, podíval jsem se doleva a tak 30 cm od mého okýnka se mi do očí dívala srnka, byl to tak zasraně hnusnej pocit, že jsem se málem posral. Dal tam dvojku, plnej mezi srnkama a pryč. Promiň, že jsem sprostej, ale bylo to docela hodně emotivní a furt o tom přemýšlím, jak se na mě to zvíře dívalo.
22:12:48
15.11.2011
15.11.2011
Pavell
-> onba: fakt? na kladský jo?mě dneska zase pošlo kolo.ty se o to staráš ...taky bych už zadrifftil na sněhu....
19:32:16
14.11.2011
14.11.2011
onba
Pozdě, Meteory jsou nazuty, auto naleštěno, vyčištěno a částečně připraveno na zimní hrátky. Ještě znova odvzdušit brzdy, bezpodtlakovej rozdělovač a zítra nastříkám tlumex a vyvoskuju ještě práhy. Už jsem jezdil na sněhu, heč
21:52:21
13.11.2011
13.11.2011
Pavell
tak tam dej obyč plechy jako mam já. Meteorů je škoda do sněhu...
19:28:47
13.11.2011
13.11.2011
bibendum30
-> onba: Převařáky zahoď rovnou...je to ta největší šílenost co tě mohla napadnout ve spojení s LR stylingem auta
19:19:18
13.11.2011
13.11.2011
onba
Tak je to v prdeli, ty převařáky jsou křivý jak prase a musím tam na zimu dát asi ty meteory. Jinak se někde roztřísknu a nebo aspoň zničím kola.
18:11:18
10.11.2011
10.11.2011
onba
Prostě jsem stál za ním, chtěl uhnout autu s vlekem, tak bezhlavě začal couvat a já stál za ním s novým Husabergem.
13:42:57
10.11.2011
10.11.2011
Pavell
-> onba: fakt? jak se to stalo? a jakou motorku?? to je vocas
17:36:07
08.11.2011
08.11.2011
onba
o hrázkým mi ani nemluv, na křižovatce začal couvat a přejel mi motorku, teď se s ním dohaduji o penězích.
19:42:52
07.11.2011
07.11.2011
Pavell
mam jen jeden komplet filtrbox a ten si tam dam na zimu...zajeď k hrádskýmu..to víš, se zadníma brzdama jsou pořád potíže, radši nerozebírat