OnBa/Škoda LRka OnBa/Škoda LRka

komentáře | popis | fotky | onba | 05.03.14 21:27 | 103x v oblíbených
Je tu zima a je to bomba!



Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.





Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...



V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).

Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.

Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.

Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...

Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.

Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa





Podvozek:

- tlumiče od p.Kurky

- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená

- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů





Brzdy:



- přední kotouče a destičky Ferodo sériové

- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita

- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)





Motor:



Ve výstavbě na sezonu 2014...











Slina live 2013 by GoPro

OnBa/Škoda LRka - komentáře:

20:21:20
14.03.2013
onba
Jo, já taky mával. Jel si v Boře v Chodovce...
19:26:07
08.03.2013
J. Ch.
Potkal jsem te vcera? Jsem videl Leona, tak jsem mavnul :)
08:25:29
04.03.2013
onba
Tak stojí před dílnou, není sníh. 8
15:52:33
12.02.2013
Jan Kubíček
super fotky ........ ja letoš žadný ježdění s kodakem 8
14:33:00
12.02.2013
Matysek007
Fotka číslo 16 paráda 2 32
13:16:01
12.02.2013
105LR
pekné auto a aj fotečky 4
11:10:16
12.02.2013
skoda flotila
klobuk dole šefe pekná kara ja sa tiež trochu snažím viac a viac vylepšovat na mojej skodovke :-) držim palce :-)
12:24:36
10.02.2013
Pavell
musime něco nafotit ještě ted v zimě, chci mit taky památku. Vypadá to fakt parádně. Jak by tam vypadal ten muj šrot?3
09:14:39
10.02.2013
onba
Filip říkal, že není problém. My jezdíme a on se učí s foťákem. Ještě jsem s ním domluvený, že dám nějaký fota na šterku ve smyku.... Jinak hustý jak to na tich fotkách nevypadá jako mrdka, která to ve skutečnosti je.3
09:09:02
10.02.2013
J. Ch.
Hodne pekny fotky! 4 to pak domluv na leto a nafotime letni auta 1
21:33:15
09.02.2013
onba
Postupně přidám fotky, změním galerii.
20:57:21
07.02.2013
Pavell
ještě že jela kolem Praga V3S3

už jsi zjistil škody?
20:44:34
07.02.2013
kraska98
Je to winter kar jak se patří 3
20:22:27
31.01.2013
Kurier Grobar
-> onba: ale dávaš jej zabrať, to nie ako ja 1
08:20:09
31.01.2013
Pavell
-> onba: zvuk má brutální, musíme natočit nějaký rychlejší průjeydy, ale zatim to vypadá že nebude na čem. Jinak škoda že to mam snížený stářím a bordelem v kufru. 3
23:19:57
30.01.2013
onba
Moc krát děkuji. Průjezdy umím i lepší, ale hrozně se mi líbí ten její zvuk... Je to dobrej stroj!1
22:18:21
30.01.2013
Matysek007
Pěkný video , zvuk , i průjezdy 47
15:56:50
30.01.2013
Pavell
no vidíš, parádní video4
11:23:38
31.12.2012
ŠKODA 120 GLS
-> onba: sníh není, ale na šotolině je to taky slušnej HARD 3
08:56:36
29.10.2012
onba
Jojo, je po technický, ale na rozleštění nedošlo. Je zaparkovaná a umeji jí až se udělá lepší počasí. Jinak mojí jsem nastartoval a rozjel se.
Extreme Tyres