skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Je tu zima a je to bomba!
Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.
Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...
V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).
Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.
Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.
Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...
Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.
Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky
- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená
- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů
Brzdy:
- přední kotouče a destičky Ferodo sériové
- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)
Motor:
Ve výstavbě na sezonu 2014...
Mám Škodovku rád, jsme na sebe zvyklí a chtěl bych jí zůstat věrný.
Toto auto si naplno užívám a chci ho mít dál...
V Prosinci 2010 jsem se rozhodl rozšířit naše působení Škoda v Mariánských Lázních o další snowkáru. Jelikož jsem byl vždy fandou značky Škoda a vlastnil dříve Škodu 100 po dědovi, tak to byla jediná volba. Přemýšlel jsem zda nekoupit nějaké bmw, ale to na zimu není dobré, kvůli uložení motoru ve předu a nic jiného levného se zadním náhonem nebylo. Finanční rozpočet byl tenkrát velmi nízký a proto jsem si domů přivezl na padrť zkorodovanou Škodu 136 L. Byl jsem z ní nadšený a hned po přivezení domů jsem se rozhodl pro vyvaření apod. Ušlápl jsem prahy, vepředu byla nabouraná, nemělo to interiér a tak mé natěšení postupně opadalo. Opadlo to do fáze, kdy jsem si zajel půjčit velkou flexu, domů pro sekyru a šla do šrotu... Chvíli jsem váhal, zda to má ještě cenu dál něco vymýšlet s vozy Škoda a jestli nestačí pouze jezdit s klukama. Nakonec to nestačilo a já si vyhlédl na internetu toto auto za 12 000,-. Auto bylo emko z roku 1989, 125 l, takže mokré poloosy, dvoupístové brzdy, motor 120ka apod. Bylo vyvařené a tak různě olakované a tak jsme vyrazili s plaťákem do Slaného se na to podívat. Kamarád pána ukecal na pouhých 5 tisíc a nakonec auto bylo koupeno, navíc již v bojových "LR" barvách od jednoho starého pána smylem pro rally :-).
Emko jsem si chtěl nechat pouze na zimu a nešlo mi vůbec o vzhled. Moje kritéria byla, aby nebyla zrezlá, nějak jsem vyřešil ekodaň a fungovalo to aspoň trochu na sněhu. Po přivezení domů šla hned na přepis přes ZTP a do kopců na smyky. Tam dostávala záhul v podobě plného plynu, neustálých nehod do závějí a apod. Trochu se seštelovala a rozjezdila, že jezdila stejně jak Favorit. Skončila zima a já se rozhodoval, co s vozem dál. Vůbec se mi auto nechtělo dávat pryč, ale nevěděl jsem jak to udělat. Nakonec jsem si trochu vyřešil finanční situaci a nechal jí doma, odjezdil s ní i léto 2011 k vodě, smyky na šterku a začal plánovat, co dále udělat za úpravu, aby mi auto dostačovalo.
Došlo k vyškubání vytřku, odstranění Ipy a podvozkového gumoasfaltu, jiné sedačky, příčňák apod. Prostě jako začínal snad každý mlaďas. A navíc mi doma ležel kompletní motor ze 136, tak bylo jasno. Motor se kompletně rozebral, vyměnilo, co bylo potřeba a do jisté míry motor slušně fungoval. S motorem přišla nová spojka s přítlačákem Sachs, čištění, vaření a natírání podvozku a různé barvičkaření motoru. Motor jsem přes léto rozchodil a šel vyzkoušet. Byl jsem z toho unešený, jak je možný bezproblému přetočit sériový motor do Pal znáčku na tachometru (víme jak to funguje), jezdit na trojku smykem a nahánět na sprintech a slalomech silnější auta. Dále koupil lepší vačku, svody 4 do 1ho, upravoval kanály, sací svody, ventily a blbosti okolo. S motorem jsem byl spokojený, ale co bylo horší, tak byl zbytek. Zadní kola byla od smyku v hrozivé sbíhavosti různě zohýbané podélná ramena, tlumič vyteklý, brzdy na padrť, sedačky nepohodlný na to sportovnější ježdění, volant klouzal a tak dále. Nevěděl jsem co s tím a přišel další osudový okamžik tohoto vozu. Byl to okamžik, do kterého jezdila bez jakýkoliv velkých oprav a nikdy mě nikde nenechala. Občas něco upadlo, něco se nabouralo, ale vždy jsem dojel. Protože mi do teď věrně sloužila, tak jsem začal s úpravou a hlavně opravou celého vozu, zainvestování peněz, času a nervů.
Začalo shánění věcí. Nejprve jsem sehnal zdravou vlečenou nápravu, výztuhy na nápravu, kompletní podvozek, věci okolo auta, jako byli světla Wessem, krytky, sedačky Sparco, sportovní volant a nábu Luisi, tovární rám... Když bylo nascháněno, tak se začala skládat. Hrozně dlouho jsem tam dával vlečenou nápravu komplet po repasy a dodělávané kotouče z Favorita. Pořád mi tam něco nesedělo, ale nakonec se to povedlo a byla tam. Vlečená náprava s předními kotouči Favorit a 4-pístkové brzdiče. Hadice v pancéři a hydraulická ručka ze Speedpra. Geometrie se udělala laiserem. Tam jsem měl obavy, že to nepůjde a nakonec mi to kamarád v pořádku bez komplikací udělal v Autospektru. Vepředu se trochu zrepasovala náprava, dodali také 4-písty, vrtané kotouče Ferodo, převrtané náboje, pancéřové hadice a nové pružiny a tlumiče. Vůz teď pevně stál na zemi, celkem to fungovalo, jelo a brzdilo. Přišlo vevaření rámu a předělávání interiéru. To byla taky hrozná práce, hlavně odstraňování izolace a vymýšlení hovadinek. To se ale vskutku povedlo a vůz byl, je a bude připraven jezdit...
Ačkoliv to zvenku vypadá jako obyčejná škodovka za 5 korun, tak to již není pravda a je to průměrně nalazené auto doma v garáži, které jsem si postavil sám. Pomohlo mi pár lidí z Mariánských Lázní. Zbytek jsem si postavil bez pomoci a hrozně jsem se naučil nových věcí, potkal spoustu přátel a našel nový koníček. Těmto lidem, co mi pomohli moc děkuji a doufám, že se i nadále uvidíme. Auto je neustále v provozu a nyní si užívá zimní radovánky, na které bylo vždy stavěno.
Další fázi byla vylétlá ojnice z motoru, kdy jsem si uvědomil, že lepení starých věcí nemá cenu a musí se vše dělat pořádně. Nyní mi dodělává motor pan Bažata, tak jsem zvědav, jak to všechno dopadne a jestli to někde na závodě nerozbiju. Ahoj OnBa
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky
- přední a zadní náprava vyztužená podle LA přílohy - zadní vlečená
- větší stabilizátor, podvázané ramena, upravené pružiny, kompletně z nových dílů, použití podložek a upravených nábojů
Brzdy:
- přední kotouče a destičky Ferodo sériové
- vzadu kotoučové brzdy - přední kotouče z Favorita
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené, 4 x 4 4pístek Škoda:-)
Motor:
Ve výstavbě na sezonu 2014...
OnBa/Škoda LRka - komentáře:
19:32:37
16.03.2012
16.03.2012
Pavell
-> onba: já se pustil pomalu do odstaňování koroze, už dávam vnitřek do černý matný barvy..jinak je auto celkově v hroznym stavu, vidim to na poslední rok života, příští rok končí STK a to bude asi konečná. Ty ses do ní pustl pořádně, kde si vyštrachal tu bílou? hoď fotku
17:14:17
13.03.2012
13.03.2012
onba
Tak už mám vše potřebné k brzdám a dám jí tam asi za 14 dní s letňáky. Vlečku mám také od dana a pouze jí doladím, složím poloosy, vyrobím držáky kotoučů, ale to už je na delší dobu. A jestli to tento týden klapne s přepisem, tak mám nové bílé mko doma zadarmo. Je pěkná, ale originál. Buď si jí veme Míra a nebo se budu rozmýšlet jestli přeskládám tu mojí a dám jí do lr barev nebo jí rozeberu.
21:30:59
11.03.2012
11.03.2012
Pavell
-> onba: aha,říkal jsem si, že jsi se dlouho neozval, máš u něj ode mě přední 4P brzdič. Já moc nejezdim, doděláváme byt.
10:00:14
11.03.2012
11.03.2012
onba
Ahoj, vůbec nic. Ten kluk se zadní nápravou s kotouči se mi neozval, na předek pořád nemám od dana unašeče a teď jsem byl 14 dní v rakousku, takže jsem neudělal nic. Ale jezdím pořád, i když mi trojka jde přes zuby.
20:21:05
04.03.2012
04.03.2012
Pavell
-> onba: tak co převodovka? opraveno? co novýho? čéče, já zjistil, že to mam pěkně schnilý, tak nějak kompletně
13:15:42
29.01.2012
29.01.2012
onba
Druhá věc je, že já jsem to tam dával kvůli soli, aby nelítala na ty spoje a ty v zimě nejezdíš.
20:16:08
28.01.2012
28.01.2012
Pavell
-> bibendum30: aha,tak to jo
13:47:30
27.01.2012
27.01.2012
bibendum30
-> Pavell: Já mám svody našopovaný hliníkem,a je klid i bez pásky Ten odkaz byly svody někoho jiného tady z virtu
21:01:30
26.01.2012
26.01.2012
onba
Mám to natřený 2 krát vypalovací barvou, poté obalené páskou Termotec a pásku napuštěnou tak 3 dc vypalovací barvy, která to zatahla a je vodě odpuzivá. Bylo mi to předtím řečeno, že to zrezne pokud se páska nenapustí barvou a nebude motat za mokra, aby přilnula a poté se musí nechat pořádně vyschnout. Až bude světlo, tak to vyfotím na autě a dám to sem.
16:39:57
26.01.2012
26.01.2012
Pavell
-> bibendum30: to jsi musel mít natřený špatnou barvou, jinak se ti tohle nemůže kvuli termopásce stát
00:50:58
26.01.2012
26.01.2012
bibendum30
-> onba: Nechci ti kazit radost..ale tu termo pásku radši sundej,nebo dopadneš díky ní takhle img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../6454_2011-12
-12_23-54-32_67.jpg
15:18:49
23.01.2012
23.01.2012
onba
nadšený
15:05:30
23.01.2012
23.01.2012
m8rinek
-> onba: Cože jsi?
21:53:54
20.01.2012
20.01.2012
onba
Svody koupeny, jsem z nich hrozně natčenej.
13:10:19
13.01.2012
13.01.2012
onba
Nový tlumič výfuku zakoupen. Teď řeším svody pod příčku, už mám vybráno, co koupím.
14:08:12
19.12.2011
19.12.2011
onba
Ďakujem
10:11:56
19.12.2011
19.12.2011
skoda flotila
Pekný kusok...
12:59:19
07.12.2011
07.12.2011
Pavell
-> onba: když se nebudeš chvilku ukazovat na silnici, daj ti pak pokoj, když nebudeš jezdit po městě tak jak si jezdil..Auto je až moc nápadný, dal bych pryč aspoň ty pruhy z oken ..prostě ať to nebije do očí. Přece nebudu zas jezdit sám.
Já tady u nás taky jezdim"normálně" ;...Oni si lidi pak moc všímaj a rádi upozorňujou orgány na nějaký floutky ve škodovkách jako jsme mi..
Já tady u nás taky jezdim"normálně" ;...Oni si lidi pak moc všímaj a rádi upozorňujou orgány na nějaký floutky ve škodovkách jako jsme mi..
16:36:22
05.12.2011
05.12.2011
onba
Navíc bez jediného automobilu - až na neosvětlené policajty. Mimo obec, jen mezi loukami.
16:34:54
05.12.2011
05.12.2011
onba
Tunere, bylo na hlavní, v přehledné křižovatce směrem k dálnici a tachometr mi tam ukazoval ten pal znáček, tak proto píšu okolo 180.