xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

09:07:03
31.03.2007
xtuner
-> CERHY: po menších úpravách jo,měl jsem tam to stříbrný jak jsem kupoval na doksech a musel jsem tu gumu zevnitř trošku opižlat a pak to tam vlezlo,je to dělaný spíš na menší průměr ale jde to.Mno kdyby jsi měl náhodou cestu do Mostu o víkendu tak se zastav a můžeme to zkusit...
22:48:52
30.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:no hodilo by se to.A sedí to i na origynál výko???
11:50:17
30.03.2007
xtuner
-> CERHY: Jo jasný,taky jsem ho chtěl hlavně kvůli tomu libovému zvuku1 Jinak ten filtřík jsem kupoval v Teplicích za 120,- jestli chceš můžu ti ho tam taky koupit.
21:48:56
29.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:jo ještě dotaz,ten odfukovej filtr si sehnal v mostě nebo kde??Docela bych ho potřeboval4
21:46:56
29.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Startr už tam mám namontovanej z tý béžový.Mě na to nejvíc štve jak sem si ho natřel a teď je v pyli.Už začínam šetři na 1Kw-má krásnej svuk5 Však víš o čem mluvim1
20:42:39
24.03.2007
xtuner
-> CERHY: díky,taky si myslím
19:59:04
24.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->Xtuner:S těma barevnejma světlama v zadu to vypadá o hodně líp něž s těma vyblitejma bílíma4
11:42:47
23.03.2007
xtuner
-> FORM: diky, vzhledově to vypadá docela pěkně ale prakticky nic moc protože mi tam cáká olej do toho filtříku,ještě to budu muset pořešit...
11:38:23
23.03.2007
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:55:09
22.03.2007
FORM - zlomená ojnice
pěkně jsi vyřešil to odvzdušnění
14:28:20
09.03.2007
xtuner
-> CERHY: Jo,to by bylo fajn tak se pak ozvy.
13:46:44
09.03.2007
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
20:04:27
07.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Tak až budu mít čas tak se stavim můžem ho rovnou namontovat4
18:43:29
06.03.2007
xtuner
-> CERHY: najeto s pružinama mám už tak sto kilometrů a auto sedí v zatáčkách o moc líp a odklon kola byl dobrej,seřizoval mi jenom sbíhavost,mno a bovden plynu by se hodil,strunu ani moc nepotřebuju...
21:09:10
05.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:tak kolik už si s tima pružinama najezdil kilometrů???4 A co ty odklony šli udělat perfektně nebo jen tak na hrubo???Jo mám bovden plynovýho lanka,nebo spíš struny jestli ho chceš???1
22:06:23
20.02.2007
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Když budeš mít zítra cestu Litvínovem tak se zastav pro ten kus lemování, možná zkusím zítra udělat ty pružiny, nebo to alespoň připravím
15:43:59
20.02.2007
xtuner
-> xbax: -> FORM: díky klucí,taky už se nemůžu dočkat řidičáku...
21:25:13
19.02.2007
FORM - zlomená ojnice
taky se mi napřed nezdála ta chlupatá palubka, ale v reálu je to docela fajnové
21:21:17
19.02.2007
xbax
-> xtuner: tak jsem videl interier na vlastni oci a zmenil jsem nazor.Sice to chce jeste doladit ale vypada to i s tim volantem v realu fakt dobre. 5 Jenom at uz mas papiry a muzem se projet.4
21:18:23
19.02.2007
xbax
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
Extreme Tyres