xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

07:21:45
30.01.2019
-> xtuner 14.01.19 01:54:24: pak máš mít čas na auto 40 ale tohle je taky pěkný 4
05:38:54
30.01.2019
xtuner
-> MVM 23.01.19 18:44:20: Jo, mám podezření na dvě věci...



Varianta první je s jakou vůlí byl proveden výbrus? (nepřeměřoval jsem - věřil jsem jim - chyba!). Protože jak píšeš, na trhu je hromada nekvalitních pístů, které jsou vyrobeny ze slitiny hliníku, která ma daleko větší tepelnou roztažnost než ty původní. Tomu se přizpůsobili i brusiči a dělají při výbrusu daleko větší vůle aby se tyto "šmejdské" písty po ohřátí nekousaly. Já sehnal písty od pána co prodává díly na Jawy od nepaměti a měl schované na můj výbrus ještě origo prvovýrobní. To ovšem nemusel vědět brusič a možná mi tam udělal vůle jak na ty šmejdy a problém je na světě.



Varianta dvě je labyrint - středové uložení na klikovce, tam jsem nesmyslně šetřil, protože mi prostě přišlo, že vůli v karterech nemá.... Ale protože je to ten uprostřed vyfrézovaný, tak když si to sedne přesně tam kde to bylo, tak tam ta vůle může klidně být. Řešení by bylo jednoduché, koupím ten plný a je po problému až na to, že to budu muset znovu půlit, když to bude tímto 8
18:44:20
23.01.2019
MVM
-> xtuner 23.01.19 18:34:55: Dávej bacha na kvalitní písty a lidi co Ti dělají výbrus. Dost brzy ze ozývají pístní čepy a poklepávají. (Sám asi víš jak se krásně dávají volně ložený jehličky a boční prstýnky na pístní čepy 3 ) Já jsem taky motor dvakrát rozebíral - protože jsem se snažil zajíždět na syntetiku od Husqarny. Potom mi doporučli buď minerální 2T SAE 40 Denicol, a nebo tenkrát jsem potom jezdil na minerální Castrol TT. Když najdu fotku - tak ji dám do svý karty k autu do komentářů - ale tenkrát ještě nebyly digi fotky 2
18:34:55
23.01.2019
xtuner
-> MVM: Děkuji, já jsem toho zatím s ní moc nenajezdi,l protože 900km po Go motoru začala za tepla dost klepat, tak mě čeká znovu motor 10



-> Eidy: Jo, krom lakování já sám 1 byla to zábava na loňské zimní večery, více z průběhu stavby zde: www.motorkari.cz/motorka? mid=116237
21:08:38
22.01.2019
Eidy
-> xtuner: To jsi postavil? Každopádně je to krasavice.
18:22:47
22.01.2019
MVM
-> xtuner 14.01.19 01:54:24: Krásná .. Přesně tato zrenovovanou 634 jsem měl 1998. Projezdil jsem na ni s klukama celou ČR i výety do Tater,Poprad atd. Neskutečný vzpomínky do posledínho šroubku,metalíza a chromy .. Au až mi skoro ukápla slza. 151 157
01:54:24
14.01.2019
xtuner
-> T 19.12.18 14:55:24: Určitě to neznamená konec s autama. Jenom to je teď takové dočasné období útlumu 6 No a pak se musím přiznat k takovému malému meziprojektu - viz foto 2
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 14.01.2019 01:54:24
06:38:38
20.12.2018
Vojťas
-> T: vzdycky kdyz nekdo mluvi o praci s tchanem tak si rikam jaky ma stesti, ze urcite nema toho co ja, kterej se ve vysledku plete a zdrzuje 3 ze je lepsi to delat sam... 1



Sorry za offtopic
21:27:06
19.12.2018
-> radekp: nevím,jestli ja můžu někoho motivovat 4 3



-> Tuner#2: proto se to snažím dohnat v zimě, co půjde 8 40



-> Antony: zatím jedu vše sám s občasnou pomocí tchána 8 4
19:28:23
19.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 19.12.18 19:20:56: Já kromě desky, krovu a betonových podlah komplet jen s tátou.
19:20:56
19.12.2018
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.12.18 18:13:48: ono taky záleží, co všechno na stavbě děláš svépomocí. My jsme jeli samy celou hrubou, na obou budovách, podlahy, část omítek a toho času mimo moc není. 4
18:13:48
19.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.12.18 14:55:24: Já myslím že vůbec ne. Sice jsem to tehdy na rok zapichnul, ale o to více jsem se do toho pak obul. Jestli chcete, seance může být u mě v garáži, já to mám jako terapii po týdnu v práci. 1
upraveno 1x, naposled 19.12.2018 18:14:58
15:08:39
19.12.2018
radekp
-> T: jestli povedeš motivační řeč, tak se hlásím na seanci1
14:55:24
19.12.2018
-> xtuner: u mě čáp přiletěl a barák je rozestavěný, to znamená konec s autama ?40
14:17:22
19.12.2018
xtuner
-> T 07.11.18 19:47:59: -> Tuner#2 - zrušená registrace 07.11.18 19:49:16: Bohužel je to tak a příští rok to asi nebude jiný. Letos práce na baráku a příští rok přiletí čáp 1
19:49:16
07.11.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 07.11.18 19:47:59: Že jo, ani do Mostu to nejezdí 1
19:47:59
07.11.2018
tady je to nějaký bez činnosti 8 40
19:38:47
29.09.2015
Deacon
-> xtuner: Správný. Jaro taky plánuji od pátku 4
19:14:31
29.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 29.09.15 19:12:47: Jaro bejvá skvělé včetně orienťáku 4
19:12:47
29.09.2015
xtuner
-> Tuner#2: Tak trochu mě mrzí, že jsem s většinou lidí ani moc nestihl pokec a vůbec to celé bylo takové hektické. Jeli jsme s Fandou podívat se na ty Rz na Koráb ale to jsme moc netušili, jak je to daleko a mysleli jsme, že tam chvilku budem očumovat a pak se vrátíme zpět. Jenomže to bylo cca 35km naším směrem domů a pak už se nám nechtělo vracet do kempu, když už tam vlastně krom vyhlášení neměl být žádný program. Každopádně na jaře bych tam chtěl dorazit už v pátek večer a trochu víc si to užít, když už tam člověk váží takovou cestu....
Extreme Tyres