skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
16:26:30
29.11.2010
29.11.2010
Eidy
-> xtuner: Koukám n fotky z Mostu a moc pěkný. Vypadá to moc hezky. Auto máš celý pěkný. No a jak jsi byl spokojenej s podvozkem? Jak sis zajezdil? Bylo to sranda ne?
17:40:51
27.11.2010
27.11.2010
WOOFER23 - zrušená registrace
Velmi pekna skodovka.strasne sa mi paci
22:30:46
13.11.2010
13.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 13.11.10 19:23:06: Tak taky díky za pochvalu, mě se ty kola líbí proti předchozím mnohem víc stejně tak jako Tvoje ATS proti Apollo.
19:23:06
13.11.2010
13.11.2010
xtuner
-> Tuner#2: Fotky jsou povedné celkem všechny, na to, že jsem jel jenom dvě jízdy, mám fotek celkem dost. Jinak moc děkuji za chválu, ale co se týče vyladění jízdních vlastností, tedy hlavně podvozku, tak tam mám ještě hodně velké rezervy a mám tvé auto jako takový vzor. Jinak tvoje auto jsem viděl na živo poprvé na nových kolech až v Mostě a musím říct, že i když jsem si původně myslel, že jsou takové moc moderní a nepadnou k ní, tak je tomu pravý opak a vypadá to opravdu parádně a k tomu ty pneu...., prostě to nemá chybu a i já jsem se pokochal při pohledu na tvé auto...
08:23:22
13.11.2010
13.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Ta od xenona se povedla. Moc pěkný pokoukání na Tvoje auto.
07:47:00
13.11.2010
13.11.2010
xtuner
-> Tuner#2: Nějak poslední dobou vůbec nestíhám, práce potom jsem makal na spotřebáku a na pc jsem se vůbec nedostal. Jinak díky moc, proberu to a něco sem dám...
22:07:34
12.11.2010
12.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Jak to, že tu nemáš foto z okruhu od xenona04? Ta je moooc luxusní.
Jinak tady ty moje, respektive MATTESSovo
www.ulozto.cz/6538731/xtu ner-zip
Jinak tady ty moje, respektive MATTESSovo
www.ulozto.cz/6538731/xtu ner-zip
16:08:55
09.11.2010
09.11.2010
xtuner
-> radekp: Moc dobře ne, dvakrát mi ukázala kdo tu velí a točil jsem se , ale pořád jsem toho názoru, že kdo si na to zvykne a umí s tím, tak se vyblbne, ale to můj případ není tak asi přes zimu už konečně přesedlám na vlečku...
-> T: Děkuju, taky jsem po tvém erku pokukoval, a musím také chválit.
-> T: Děkuju, taky jsem po tvém erku pokukoval, a musím také chválit.
23:04:33
04.11.2010
04.11.2010
stika87 - Maschinenführer
-> radekp: moc dobre ne
18:12:08
03.11.2010
03.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 03.11.10 18:06:33: Super a neříkám, žes sliboval to jsem se špatně vyjádřil, ale že jsi o tom mluvil... Držím palce a jsem zvědav na změny.
18:09:25
03.11.2010
03.11.2010
T
-> xtuner: : okukoval jsem to v Mostě a máš to moc pěkne decentně udělaný
18:06:33
03.11.2010
03.11.2010
radekp
-> Tuner#2: Nevzpomínám si, že bych sliboval...jako moc rád bych jel! Můj názor je poslední dobou takový: vím kde má auto slabiny a přes zimu na tom máknu, změny se už připravují, auto je už odstavené...Ale ve čtvrtek a pátek jsme si s přítelkyní dovolovali na horách, takže jsme si taky užili. Moc rád bych si zajezdil příští rok na podzim, jaro asi nestíhám.
16:34:58
02.11.2010
02.11.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 02.11.10 16:11:29: Teď jsem si uvědomil, že jsi sliboval, ale nedorazil :-))
16:11:29
02.11.2010
02.11.2010
radekp
-> xtuner: Jak fungovala kyvka na okruhu?
20:20:39
08.09.2010
08.09.2010
Placko
-> xtuner: takže chybyčka kráási opravenáá nadhera
15:33:37
08.09.2010
08.09.2010
Petkar1
-> xtuner: Krásné eMko:) Podobné jsem chtěl udělat z toho svýho. Jinak ohledně Apoll - dal bych je do bílého komaxitu - k té modré se bílý kola fakt hodí
16:45:24
06.09.2010
06.09.2010
xtuner
-> Dakos: Děkuju, neříkám, že s apollama je definitivně konec, chtěl jsem mít jenom více sad kol a nějakou změnu, jinak apolla jsou pečlivě uschované v garáži....
19:42:48
05.09.2010
05.09.2010
Dakos
Já bych spíš zastával ty apolla. Ale fakt pěkný auto.
06:53:48
21.08.2010
21.08.2010
xtuner
-> TheronBB_130LR: Moc děkuju...