skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
21:00:27
12.02.2011
12.02.2011
Chester škoda 120
parada pekna prace
07:17:48
05.02.2011
05.02.2011
Rapidak36 - zrušená registrace
Krásný auto, gratuluju a at ti vydrží :-)
vidim že koukáš na simpsonovi co ? MOE = Vočko :-D
vidim že koukáš na simpsonovi co ? MOE = Vočko :-D
20:32:52
04.02.2011
04.02.2011
MajoLR
Krásna práca!!! Nádhera...
20:32:15
04.02.2011
04.02.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: NZ a když v tom shonu nezapomenu, tak pošlu.
19:50:19
04.02.2011
04.02.2011
xtuner
-> palinho86: Děkuju...
19:49:42
04.02.2011
04.02.2011
xtuner
-> Tuner#2: Díky moc, to jsi mě potěšil, delší dobu jsem tu nebyl, tak reaguju až teď.... Jestli můžeš, napiš SZ až to odešleš...
17:57:37
29.01.2011
29.01.2011
palinho86
velmi pekna praca .......klobuk dole
13:39:47
24.01.2011
24.01.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Mám pro Tebe dobrou zprávu. Jak sis objednal ty pružiny a byli jen v červené (měl jsem jeden pár navíc) tak byl u mě včera Přemek: skoda-virt.cz/cz/.../3135
-lutec-rapid a místo 2 žlutých a 2 červených si po nastínění situace vzal 4 červené, protože mu to bylo barevně jedno a Tobě se myslím víc hodí žluté. Takže čekej várku žlutých až se k tomu dostanu
11:55:36
17.12.2010
17.12.2010
xtuner
-> T: Tak taky držím palce ať se daří, to já si dávám rezervu na doskládání až tak na duben
11:52:54
17.12.2010
17.12.2010
xtuner
-> suri: ,-> Tuner#2: Něco na tom bude, asi je to tedy opravdu zbytečné to pasovat až dolů, tak vám budu věřit no
19:46:50
16.12.2010
16.12.2010
MOLSO
-> xtuner: ja to mam taky tak
19:40:39
16.12.2010
16.12.2010
T
-> xtuner: : držim palce, asi mě tohloe všechno taky čeká letos ještě
17:08:52
16.12.2010
16.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 16.12.10 16:47:48: Přesně jako suri. Bez toho je to špatné, rovný plech se prohne a tohle ho dostatečně zpevní a nemusíš jak psal suri pasovat nějaké téčko a vařit a barvit následne spodek ramena. Ono spousta lidí namítne, že to pasování může být na hrubo, že to svár zaleje, ale mě se to nelíbilo, tohle jde i krásně natřít a nezničíš barvu na celém rameni.
16:51:04
16.12.2010
16.12.2010
suri
-> xtuner: načo? toto je priečne dané a neprehne sa to nikdy tak ako sa to neprehne ak to budeš dávať až dole - spasovávať a zbytočne prehrievať rameno
16:47:48
16.12.2010
16.12.2010
xtuner
-> Tuner#2: Našel jsem tuhle tvoji fotku, ale nechápu proč nemáš to "T" na tom polocháči až na spodek toho ramena aby to bylo navařené jak z vrchu, tak i spodu...
16:41:23
16.12.2010
16.12.2010
xtuner
-> Tuner#2: Jo, vše je v plánu, nemohl by jsi mi poslat nějakou foto nebo odkaz, kde je vidět detailněji, jak je to dělané, abych se měl čeho chytit....
13:52:21
15.12.2010
15.12.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: A rovnou bych předěll i dorazy jako mám já.
13:09:52
01.12.2010
01.12.2010
Eidy
-> xtuner: S takovymhle podvozkem je ale větší sranda. Já bych si někdy chtěl půjčit sériovou škodovku na pár koleček a užít si těch šílenejch driftů, kdy máš na všechno moře času, protože hrana není hrana ale vlastně fotbalový hřiště.
08:30:28
01.12.2010
01.12.2010
xtuner
-> WOOFER23 - zrušená registrace: Děkuju...
-> Eidy: S podvozkem moc spokojený nejsem, jak už jsem psal... Ale také nemůžu od téměř sériového podvozku jenom se zkrácenýma pružinama čekat nějaké zázraky. Tak nějak mě to zase motivovalo začít pracovat na vlečce a udělat pár dalších změn. No a v neposlední řadě se s tim taky naučit trochu jezdit . Jinak zážitek ze svezení parádní, byla to zábava . Snad budu mít příště víc času a nebudu muset zmizet tak brzy...
-> Eidy: S podvozkem moc spokojený nejsem, jak už jsem psal... Ale také nemůžu od téměř sériového podvozku jenom se zkrácenýma pružinama čekat nějaké zázraky. Tak nějak mě to zase motivovalo začít pracovat na vlečce a udělat pár dalších změn. No a v neposlední řadě se s tim taky naučit trochu jezdit . Jinak zážitek ze svezení parádní, byla to zábava . Snad budu mít příště víc času a nebudu muset zmizet tak brzy...