skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
21:15:44
22.03.2011
22.03.2011
capuccino
Krásná škoda že jich nejezdí více.... Fandím..
07:09:36
22.03.2011
22.03.2011
xtuner
Děkuju klucí, do auta měla jít už dnes, ale nesehnal jsem nízké matičky M12x1,5 tak musím čekat až přijdou.... a pak mi chybí ještě stabilizátor... ale do 14dní by mohla být na kolech
21:59:09
21.03.2011
21.03.2011
Eidy
-> xtuner: Tak šup s tím do auta a testovat.
16:00:16
21.03.2011
21.03.2011
hany
paráda a ta barvička... to vždycky slintám
15:44:41
21.03.2011
21.03.2011
Stuart324 - zrušená registrace - zrušená registrace
velmi krasna
00:20:56
14.03.2011
14.03.2011
Kurier Grobar
paneboze MASAKER
07:44:57
11.03.2011
11.03.2011
wambobby
(google translation)
skvělý nápad s zadním panelu přidat S100 výbava, mé rychlé umožňuje příliš mnoho deště přes víko.
skvělý nápad s zadním panelu přidat S100 výbava, mé rychlé umožňuje příliš mnoho deště přes víko.
07:43:12
11.03.2011
11.03.2011
wambobby
great idea with the rear panel to add the s100 trim, my rapid lets too much rain through the lid.
18:12:23
10.03.2011
10.03.2011
xtuner
-> Tommyk: tak to nevim, netroufám si říkat co je nejlepší, protože o svařování vím celkem prd... ale svěřil jsem to zkušenému svářeči a kováři v jedné osobě, tak snad věděl co dělá
18:08:01
10.03.2011
10.03.2011
Tommyk
-> xtuner: no to právě nevim, ono je to zrádný... já bych to radši bodoval... a ve výsledku by tam byla taky "housenka"
17:23:10
10.03.2011
10.03.2011
T
-> xtuner: : jasný, to byla jen připomínka, myslím, že Tvoje auto taky moc sněhu nezažije, tak je to fuk a barva taky dobrá jinak máš to pěkný
15:45:45
10.03.2011
10.03.2011
xtuner
-> Tommyk: Výztuhy jsou vařené po celé délce, ale postupně, aby se při tom svařování ramena nezkroutila...
-> T: Jj rozumim ale tady u nás v okolí dělají jen zinkochromát a ten moc neodolává nějakému poškrábání atp...
-> T: Jj rozumim ale tady u nás v okolí dělají jen zinkochromát a ten moc neodolává nějakému poškrábání atp...
09:49:19
10.03.2011
10.03.2011
T
-> xtuner: : právě kvůli odření
20:35:23
09.03.2011
09.03.2011
Tommyk
-> xtuner: ty výztuhy jsou vařený? ne bodovaný?
20:14:59
09.03.2011
09.03.2011
xtuner
-> marecko: díky moc...
-> T: díky, na tomhle dávám přednost té černé barvě, ale vždy to při montáži odřu, tak to nalakuju až teď...
-> Petrson: děkuju, je pravda, že je o něco větší, než je zapotřebí ale trochu by to mělo fungovat i jako výztuha...
-> T: díky, na tomhle dávám přednost té černé barvě, ale vždy to při montáži odřu, tak to nalakuju až teď...
-> Petrson: děkuju, je pravda, že je o něco větší, než je zapotřebí ale trochu by to mělo fungovat i jako výztuha...
17:00:23
09.03.2011
09.03.2011
Petrson
-> xtuner: Pěkný, modrá je dobrá :), jen mi přijde, že máš ten plech na doraz nák velikej.
16:54:57
09.03.2011
09.03.2011
T
-> xtuner: : hezké jen ty kozlíky bych nelakoval,ale dal do pozinku
00:28:18
09.03.2011
09.03.2011
marecko
peknucká a pekne urobená paci sa mi vyzerá skvelo waw uz je v oblubeních
11:45:46
24.02.2011
24.02.2011
xtuner
Děkuji za kladné ohlasy...
-> Eidy: díky, taky nemůžu zůstávat pozadu, když to teď tak letí
-> Eidy: díky, taky nemůžu zůstávat pozadu, když to teď tak letí
23:17:12
22.02.2011
22.02.2011
Eidy
-> xtuner: Koukám, že za chvíli to tu bude vypadat, že škodovky měly zavřený ramena už z fabriky
Pěkný, pěkný.
Pěkný, pěkný.