čert / Škoda 105L 1.4 čert / Škoda 105L 1.4

komentáře | popis | fotky | čert | 11.06.20 06:50 | 156x v oblíbených
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.



Karoserie:

-nový lak - modrá dynamik (4590)

-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy

-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL

-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)

-kryty klik z FAV

-4-očko + maska

-prodloužení střechy s brzdovým světlem

-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT

-podvozek ošetřen HB BODY 932

-dutiny HB BODY 900

-bílé kryty předních a bočních blinkrů

-zadní světla červenobílé

-ostřikovače FAB

-motorek stěračů z FEL

-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače

-střešní okno

-elektrické otvíraní předního a zadního kufru

-plynové vzpěry na předním a zadním kufru

-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost

-čelní sklo s modrým pruhem

-centrální zamykání

-alarm

-vzpěra mezi předními tlumiči

-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií

-přední plastové podběhy





Podvozek:

-Přední náprava:

- vyztužená dle L/A

- stabilizátor průměr 18mm

- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru

- L/A pružiny délka (délka 260mm)

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- kotouče s vnitřním chlazením

- náboje s roztečí 4x100 a 4x108

- strmější hřebenové řízení 2,8 ot

- ošetřeno HB BODY 932



-Zadní náprava:

- vyztužená dle L/A

- zesílené úchyty šikmých ramen

- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- brzdové válečky 22mm

- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben

- ošetřeno HB BODY 932



-brzdový posilovač z FEL

-HBV 22 mm

-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14





Motor:

-blok 781.136

-klika, vložky, písty, ojnice FAB

-vačka motorexcel 265/257

-hlava FAB

- zvětšené kanály 28mm

- úprava sedel ventilu

- úprava spalovacího prostoru

- snížena na kompresní poměr 10,6

-převařené saní FAV, slícované s hlavou

-expanzní nádržka OCT

-hliníková olejová vana

-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40

-přertyskovaný karburátor LEKR

-zapojené vyhřívání sání

-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen

-odlehčený setrvák FEL 1.3

-přítlačnák FEL 1.6

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-přítlačný talíř SACHS

-bezkontaktní rozdělovač pro 136X

-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20

-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí

-alternátor 70A

-rychloběžný startér FEL

-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně

-uložení motoru na silentblocích FAV



Převodovka:

- 5q - stálý převod 4,22

- I 3,80 série 5°

- II 2,12 série 5°

- III 1,41 série 5°

- IV 0,96 série 4°

- V 0,74 sixta

-tvrdý silentblok převodovky

-převodový olej Castrol 75W/90

-železný kloub řazení

-úprava těsnění hokejky

-úprava těsnění náhonu rychloměru



Interiér:

-ošetřeno HB BODY 910 + lak

-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)

-lucasy z FEL

-cyklovač stěračů FEL

-ovládaní topení z FAV

- přerušovač blikačů FEL

-loketní opěrka

-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)

-vzadu boční stropní světla z OCT

-stropní madla FEL

-přední a zadní sedačky FEL

-přední a zadní pásy FEL

-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)

-zámek řadící páky ( čertlock :-) )

-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))

-upravené teplovody topení

- přístrojový štít

- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce

- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)

- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)

- modré podsvícení

- nerezové obroučky (phexsys)

- LEDky místo žárovek

- zabudováno cyklotacho

- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)

- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně

- kontrolka parkovací brzdy

čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:

13:11:43
21.10.2011
čert
-> Marcius: já to říkám taky, že tam nemám nic jiného co by nebylo v dnešních autech :-D
upraveno 2x, naposled 21.10.2011 16:59:10
13:07:59
21.10.2011
čert
-> minno: čau, je to tak jak píše Nwkt. Ofuky jsem udělal tahle, protože kdybych je dal dál tak by se vzduch zarážel o držák sedačky a kdybych to dal až za držák sedačky tak by to bylo vidět:) Koukal jsem se do feldy a ta má ofuky pro zadní sedačky podobně:)

K silenttům z FEL: nejvetší přínos vidím v tom že se neprověšujou jako ty sériové.

Jinak jsou měkčí než origo, což může být pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda. Uvažuju ale o tom že místo sériovejch FEL dám tvrdší FEL.
upraveno 2x, naposled 21.10.2011 13:08:50
12:19:25
21.10.2011
minno
-> Nwkt: no veď práve preto sa pýtam, či to nie je vyvedené moc vpredu.
12:18:07
21.10.2011
Nwkt
-> minno: Aby to foukalo na nohy těm vzadu
12:16:07
21.10.2011
minno
-> čert: ahoj, až teraz som si všimol že máš vyvedené ofuky vzduchu zo stredového tunela pod predné sedačky. Na čo je to dobré? Nebolo by lepšie tie výduchy mať posunuté viac dozadu?

A ešte sa chcem spýtať na spokojnosť s Fe silentblokmi na držiakoch motora. V čom vidíš najväčší prínos / zmenu oproti origo silentom?
08:36:53
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> čert: krásnej příklad, jak se dá ze škodovky udělat normální auto 4 2
22:40:10
20.10.2011
Arnold
-> čert: rad pochvalim peknou praci takze za malo 4
22:37:14
20.10.2011
čert
-> Arnold: díky
14:00:54
15.10.2011
Arnold
-> čert: jo tak ty jsi si s tim pekne vyhral moc pekny vychytavky 4 hlavne ty budiky jsou luxus 4
upraveno 1x, naposled 15.10.2011 14:04:09
13:51:35
15.10.2011
čert
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: 1
07:44:15
12.10.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> čert: felda v hranatý kastly, ty vychytávky jsou moc pěkný2
15:00:58
11.10.2011
čert
-> Ultim: díky, když mě to baví 4
20:42:32
06.10.2011
Ultim
-> čert: To jsou ale tech. vychytavky 9 Dost dobre...
12:45:36
03.09.2011
čert
-> Norton: Díky :)
12:45:02
03.09.2011
čert
-> havlik: já myslím že 4q kulisy to měli všechny takhle až do konce výroby. Alespoň ty co jsem měl v ruce měli šroub.

Pro tuto "úpravu" jsem se právě inspiroval u 4q kulisy.
14:59:12
01.09.2011
Norton
-> čert: je to pecka ides medzi oblubene :O)
14:54:21
01.09.2011
havlik
hele tedka sem vyndal dve kulisy z ruznejch aut konktretne 1000MB rv 64 a 120l rv 79 a obě měli tento šroub tak mi napada jestli se to zazačátku nedělalo seriově do nějakého roku nebo respektive do té doby než začli dělat 5q kulisy
16:22:30
22.06.2011
čert
-> Marcius: v čepu to mělo vůli a místo většího čepu jsem to zkusil takhle. Dělal jsem to zároveň s kloubem tak nevím jaký tohle mělo konkrétně přínos. Ale řadit jde pěkně…
Extreme Tyres