čert / Škoda 105L 1.4 čert / Škoda 105L 1.4

komentáře | popis | fotky | čert | 11.06.20 06:50 | 156x v oblíbených
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.



Karoserie:

-nový lak - modrá dynamik (4590)

-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy

-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL

-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)

-kryty klik z FAV

-4-očko + maska

-prodloužení střechy s brzdovým světlem

-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT

-podvozek ošetřen HB BODY 932

-dutiny HB BODY 900

-bílé kryty předních a bočních blinkrů

-zadní světla červenobílé

-ostřikovače FAB

-motorek stěračů z FEL

-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače

-střešní okno

-elektrické otvíraní předního a zadního kufru

-plynové vzpěry na předním a zadním kufru

-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost

-čelní sklo s modrým pruhem

-centrální zamykání

-alarm

-vzpěra mezi předními tlumiči

-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií

-přední plastové podběhy





Podvozek:

-Přední náprava:

- vyztužená dle L/A

- stabilizátor průměr 18mm

- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru

- L/A pružiny délka (délka 260mm)

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- kotouče s vnitřním chlazením

- náboje s roztečí 4x100 a 4x108

- strmější hřebenové řízení 2,8 ot

- ošetřeno HB BODY 932



-Zadní náprava:

- vyztužená dle L/A

- zesílené úchyty šikmých ramen

- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- brzdové válečky 22mm

- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben

- ošetřeno HB BODY 932



-brzdový posilovač z FEL

-HBV 22 mm

-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14





Motor:

-blok 781.136

-klika, vložky, písty, ojnice FAB

-vačka motorexcel 265/257

-hlava FAB

- zvětšené kanály 28mm

- úprava sedel ventilu

- úprava spalovacího prostoru

- snížena na kompresní poměr 10,6

-převařené saní FAV, slícované s hlavou

-expanzní nádržka OCT

-hliníková olejová vana

-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40

-přertyskovaný karburátor LEKR

-zapojené vyhřívání sání

-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen

-odlehčený setrvák FEL 1.3

-přítlačnák FEL 1.6

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-přítlačný talíř SACHS

-bezkontaktní rozdělovač pro 136X

-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20

-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí

-alternátor 70A

-rychloběžný startér FEL

-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně

-uložení motoru na silentblocích FAV



Převodovka:

- 5q - stálý převod 4,22

- I 3,80 série 5°

- II 2,12 série 5°

- III 1,41 série 5°

- IV 0,96 série 4°

- V 0,74 sixta

-tvrdý silentblok převodovky

-převodový olej Castrol 75W/90

-železný kloub řazení

-úprava těsnění hokejky

-úprava těsnění náhonu rychloměru



Interiér:

-ošetřeno HB BODY 910 + lak

-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)

-lucasy z FEL

-cyklovač stěračů FEL

-ovládaní topení z FAV

- přerušovač blikačů FEL

-loketní opěrka

-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)

-vzadu boční stropní světla z OCT

-stropní madla FEL

-přední a zadní sedačky FEL

-přední a zadní pásy FEL

-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)

-zámek řadící páky ( čertlock :-) )

-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))

-upravené teplovody topení

- přístrojový štít

- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce

- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)

- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)

- modré podsvícení

- nerezové obroučky (phexsys)

- LEDky místo žárovek

- zabudováno cyklotacho

- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)

- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně

- kontrolka parkovací brzdy

čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:

17:34:23
26.01.2010
krtik
-> Alda123: ona se myslím dá koupit i folie do inkostové tiskárny, ale nevim jistě, takže možná kecám 4
20:52:29
25.01.2010
Alda123
ty budiky jsi tisknul laserovou nebo inkoustovou tiskarnou?ja jsem to zkoušel taky a na folii ten inkoust nechtěl držet
20:36:43
25.01.2010
krtik
-> čert: týjo, tak to můžem pohovořit 6 . Mě napadlo, že bych udělal do plechu ciferníku normálně modelářskou bruskou dírky (takový ty drážky) no zkrátka sériový budíky, jen svítit by svítili ty dílečky a ručička asi 6
19:44:35
25.01.2010
čert
-> krtik: ciferník je vytištěn na barevne tiskarne na samolepici pruhlednou folii. Nalepen na mlecnem plexiskle (aby cisla byla bila, pri podsviceni modra). Zespodu je plexisklo polepeno modrou, cervenou a zelenou folii...

ale uz pracuju na dalsi evoluci budiku:)
upraveno 2x, naposled 25.01.2010 19:50:20
22:43:25
18.01.2010
krtik
-> čert: Čau, máš velmi pěknou Škodovku. Eště jaké kolečka máš pro ni na léto?? 6 . Tak ať se daří a spoustu úspěšně najetých kilometrů 6 .

A prosimtě, měl bych takovou otázečku ohledně budíků, jak je máš udělané smím-li vědět, taky jsem o něčem takové přemýšlel 6
upraveno 2x, naposled 18.01.2010 22:45:34
19:22:59
18.01.2010
čert
Namontoval jsem motorek stěračů a cyklovač stěračů z FEL. Už to konečně cykluje :)
22:42:12
14.01.2010
čert
-> Placko: diky, kilometry uspesne pribejvaj :)
22:31:46
14.01.2010
Placko
no jo mas to velmi pekne 4 4 ide k oblubenym4....a vela statsnzch kilometoru nech sa darii
22:28:16
14.01.2010
čert
-> Klubko_: jj to motorek stěračů. Upravenej na otevíraní kufru:)
22:26:58
14.01.2010
čert
-> Alda123: díky, zrcátka jsou uchycený v trojúhelnících, který jsou udělaný z plexiskla. Ale za ty cca 3 roky už je docela poškrábaný:( S vyvrtáním skla jsem nikde neuspěl, takže jsem zvolil to plexisklo
22:26:05
14.01.2010
Klubko_
-> čert: a co to mas nad tou pedalovkou? jako by motorek steracu
22:21:06
14.01.2010
čert
-> minno: díky, aby se tam posilovač vešel, musel jsem od sebe posunout spojkovej válec a posilovač, do původních děr se to nevejde. Ale vešlo se to na původní konzolu. Pak malinko upravit pedály a je to tam :)
22:18:08
14.01.2010
Alda123
nádhernej stroj.taky bych rád modrou nejlip metlu ale finance to nedovoluji10

ale jinak bych měl dotaz ohledně těch zrcatek..jak je máš uchycený??si to sklo vrtal nebo řezal?dik za odpověď
22:12:07
14.01.2010
čert
-> Pavel P@nkáč: diky, kola jsou. Tyhle jsou na zimu a STK:)
22:10:26
14.01.2010
čert
-> jarda.u1: vlečka tam byla už před tím. Silenty jsem dával asi po čtyrech letech, chtěl jsem to vyzkoušet:)
22:07:33
14.01.2010
čert
-> Klubko_: s vyskakováním problém nemám, aspoň zatím:)
21:51:09
14.01.2010
minno
-> čert: super práca, tie vzhľadové úpravy sa mi síce nepáčia, ale zaujal ma ten brzdový posilňovač :) Ako si ho na tú konzolu upevnil? predpokladám, že origo šróby na konzolu nesedia, alebo áno?
21:04:29
14.01.2010
Pavel P@nkáč
pekna prace:) jeste kola:)
21:00:17
14.01.2010
jarda.u1
-> čert: ja bych rekl,ze velkej vliv na snizeni hluku ma vlecena naprava oproti kyvce.Pokud si predtim jezdil s kyvkou,tak rozdil musi byt znatelny.
20:53:26
14.01.2010
Klubko_
-> čert: me s tema silentama z feldy docela casto vyskakuje zpatecka, kdyz se prudcej rozjedu 7
Extreme Tyres