Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 19.06.23 19:47 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix

Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).

Vyroba : 1988-1989

Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151

Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5

Hodnoty pro emise :

otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-

Barva vozu : Apollo red (8302)

Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka

Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu

Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...

Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...

Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy

T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...

Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.

Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook

Richard / 135GLi - komentáře:

19:54:23
03.10.2021
rsvancara
Esíčko hrdla nádrže vyměněno :)
zvětšit Richard / 135GLi - obrázek od rsvancara vložen 03.10.2021 19:54:23
upraveno 1x, naposled 03.10.2021 20:57:11
09:37:31
17.06.2020
rsvancara
-> minno: Tak si to asi zopakuju :)
07:51:08
17.06.2020
minno
-> rsvancara: Vůz dle fotografií vypadá v pořádku. Ale renovácia by nebola odveci3
06:52:22
16.06.2020
rsvancara
Škoda mi odepsala :)

Dobrý den,
dle VIN TMB1350GLK3753439 jsme dohledali následující informace:
- Jedná se o vůz ŠKODA 135 GLi typového označení 746, modelový rok 1989.
- Byl vyroben v březnu roku 1989 a poté byl odeslán do Rakouska.
- Původní barva vozu je č. 8302 (dobové značení) neboli červeň apolo.
- Motor číslo 5958838 patří ke karoserii číslo K3753439.
- Vůz dle fotografií vypadá v pořádku.
18:36:18
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Potvrzuji, je to super :)
17:21:14
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara: ajooooooooooooooooo:-)))) )) to je dobrý:))
17:12:12
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Viz. sedmá fotka v týhle kartě auta :-D
12:53:12
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara 30.05.20 20:33:36: jak máš řešený spínač u termostatu ? :)
20:33:36
30.05.2020
rsvancara
-> Tom Troll: Já jsem si právě uvědomil, že by to bublalo a ne jen proudilo. Každopádně dík za potvrzení a komentář :)

Mimochodem, mě se to neuvaří, mám vylepšenou saharu a spínač jak u termostatu, tak na chladiči a ještě ten velkej proud motorku honím přes relé, abych ty termostaty neoddělával spínáním napřímo :)
upraveno 1x, naposled 31.05.2020 08:19:53
20:11:03
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Relátko cyklovače mívá často zoxidované kontakty, to jo. Nebo třeba může být povysunutý konektor či studeňák v tom cyklovači...
...kdysi jsem to u svého vozu řešil a stačilo očistit a přihnout kontakt relátka. A po letech mi občas zase zazlobí, ale spíš sporadicky...
19:04:47
30.05.2020
Tom Troll
Viděl jsem příspevek na fb ale byl staženej než jsem stihnul okomentovat, jenom jsem chtěl říct že to že se hladina neni absolutně klidná je v pohodě, dokud tam nejsou velký bubliny, nebo v expanzce neni vidět vyloženě vír tak bych se vaření moc nebál. To že se zahřívaj rychlejc jak 5k auta je taky normální, Navíc co se pamatuju GLi maj v manuálu že nesměj stát jen tak na volnoběh protože se takhle uvařej a poškoděj, a ostatní auta ne. 1
upraveno 1x, naposled 30.05.2020 19:04:58
17:13:33
30.05.2020
rsvancara
Jinak dneska nalezeny zavzdušněné brzdy (odvzdušnil jsem válec a tváří se to, že OK). Kapalina normálně na max, nikde nic neteče, jen jak jsem měnil brzdovku za silikonovou, tak jsem to asi ne úplně odvzdušnil (dostatečně rychle jsem nedolil a 1x až 2x jsem našlápl z nádobky vzduch). Cyklovač má asi pecku na kontaktech, většinou nestítne (ale cvaká, to ne že ne) a spínač dveří spolujezdce je zaseklej v poloze vypnuto...
upraveno 2x, naposled 30.05.2020 19:00:28
09:47:55
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Jasan, to chápu 4
08:28:32
30.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: No já jsem hlavně vystihl dobu. Minimálně 3 lidi mě napsali, že GLi maj, jestli z toho něco chci, tak že to můžu mít (většinou jižní morava a jižní čechy). Neodmítnul jsem nikdy (i když se to tehdy zdálo, jako vyhazování peněz do luftu). Motor, převodovku, ECU, hrdlo nádže, zadní kobrec jsem tehdy bral za 4 až 5 tisíc (což tehdy byl takovej rozumnej cenovej průměr). Dneska už nic takového není, ani když neřešíš, co za to dáš :-D. Spíš ty díly navíc pouštím, když mám a vidím, že by to mohlo mít cenu a ten člověk to "taky dotáhne do konce" (někteří vědí :-D).
13:30:37
28.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: A jak je (bylo) složité shánět komponenty, typické pro tuto verzi? Mne kdysi překvapilo, když jsem koupil 1000MBG bez dvoukarburace a říkal jsem si, že sehnat atypické díly na 42 let starou škodovku bude velký problém, že do roka od koupě už jsem měl doma filtrbox, dvě sání a tři karburátory (jeden nový) a dva náhradní rozdělovače.
Bylo to u GLi také tak "jednoduché", nebo jsi musel rozhodit sítě i do zahraničí?
Doufám, že dorazíš na Pohofest, na tohle auto naživo se dost těším4
16:45:21
25.05.2020
rsvancara
-> minno: No a právě proto jsem psal že kdyby se vyrábělo tohle ve více kusech, tak by to pověsti pomohlo (tedy té motorové). Protože je to ještě o něco lepší než LEKR.

Ale jinak souhlas, jen každá třetí sem dotažená GLi zůstala v origu, zbytek byl překopanej na karurátor (i když třeba zapalování i ŘJ zůstaly funkční).
15:48:27
25.05.2020
minno
-> Tom Troll: vždyť o tom už čtvrt hodinu hovoříme Mlho3

To je inak škoda rozoberať, sú to 30 rokov známe neduhy.... sám som už o nich písal tu na virte mnohokrát....

Ja nepíšem, že všetky neduhy sa prejavujú vždy a každému a za každých okolností, ale proste sú...

Áno, keď napumpuješ benzín.... tak chytí na 1. šup a už nezdochne....pri normálnej teplote... o tom pumpovaní píšem... :) a keď mrzne tak často ani pumpovanie nepomáha a musíš sa fakt hodne snažiť, aby sa to na 1. raz udržalo v chode a potom 5 min. vrčať, aby sa s tým dalo ísť :)

Chcípanie na križovatkách (a hlavne dole kopcom) po dobrzdení u studeného motoru na sytič ja chyba JEDINE a výlučne karburátora. Trápil som sa s tým roky, vymenil x-krát 90% auta a furt to robilo... Dal som LEKR a zrazu ani nechcípalo, štartovalo a držalo na brnk v akomkoľvek mraze...žiadne pumpičkovanie a všetky ostané nevyriešiteľné záhady a anomálie zrazu fuč3
upraveno 1x, naposled 25.05.2020 15:49:41
Extreme Tyres