skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
13:08:00
19.02.2004
19.02.2004
Racyk
-> Baghira: u nas jsou taky, ale jen 165/70 a ty nechci, do polska to mám jako do nejbližšího města:)
13:43:00
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
Hele to bych ani nejezdil do polska, tady měli Debici v hypernově zimáky nový za 3100,- všechny 4 v tom rozměru co píšeš.
13:38:54
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
-> Baghira: ale se ti to vrati ve spotřebě oproti 195! a to se vyplatí!
13:38:23
18.02.2004
18.02.2004
Saky
no jo jenze 13ky 165/80 nejsou gumy a Debica neni znacka. . . -) dej si tam inteligentnejsi rozmer a lepsi znacku a poznas teprv jaky jizdni vlastnosti muze mit i skodovka kdyz pritvrdis tlumice das tuzsi stabilizator a tuysi kratsi pruziny tak je to k nepoznani..
13:36:58
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
-> Racyk: No jo no vymyslel jsem si to hold pičovinu, ale co bych pro autíčko neudělal :-)))... Mimochodem třeba 175/60/15 vyšla na 4ku za kus...ještě horší.
13:34:51
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
-> Saky: Debica 165/80 13 klasika zimaky:) ja vim uz bude jaro, ale to se neztrati
13:33:51
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
no jasne, sice ne Michelin a divis se 175/50/15 je snad nejblbější rozměr co může být a taky asi nejdražší, ty 195 to mas normalni cenu, k tomu polsku, takže prvně přepočet koruny zloté a pak ti ještě vráti DPH(VAT) a jsi na 60-75% ceny u nas:)) zaleži na rozměru
13:33:06
18.02.2004
18.02.2004
Saky
jenze co to bude za gumy za 3ku 4? jakej rozmer a jaka znacka?
13:30:13
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
-> Racyk: Nový? to by byla super cena. což o to, ty 195 byly celkem v pohodě za 1700,-Ks, ale ty 175 stáli skoro 3ku za kus :-(.
13:27:39
18.02.2004
18.02.2004
Racyk
-> Baghira: hehe:)) ja jedu v sobotu do polska na Gumy a vyjdou mě 4 něco přes trojku:)
13:04:43
18.02.2004
18.02.2004
Baghira
Takže gumy už jsou doma. Přední 175/55/15 Michelin, zadní 195/55/15 Dunlop...a desítka zase v řiti :-).
12:36:10
28.01.2004
28.01.2004
Baghira
Aby ses nedivil, prudce zahrábnu a v Třinci uvidíte meteoritskej déšť :-))).
11:12:13
28.01.2004
28.01.2004
Racyk
nechci za tebou jezdit:)!!!!!!! Ještě že jsme od sebe 400km, tak daleko to neostříkne:))
11:04:27
28.01.2004
28.01.2004
Baghira
Však ono už ted vzadu je kolo skoro celý mimo zástěrku, takže to dobře lítá až kdoví kam :-))).
10:40:50
28.01.2004
28.01.2004
Racyk
-> Baghira: tak to bych pak za tebou nechtěl jet někde v dešti, nebo ve sračkách nebo nedej bože v bahně:)))
23:10:04
23.01.2004
23.01.2004
Baghira
-> Racyk: No vepředu asi ne a vzadu předpokládám, že použiju tu přední užší podložku, ale ještě nevim, až to uvidím s pneu na autě tak to rozhodnu. Právě i proto jsem kupoval tyhle disky, abych mohl ty podložky trochu omezit...ale kdybych je tam nechal, tak by to byla asi dobrá formule, koukali by vzádu tak 4 cm přes blatník :-)))
22:54:59
23.01.2004
23.01.2004
Racyk
budeš nechávat na ty broukařské plecháče i podložky nebo je sundáš? To víš 7palců + 4cm podložky to už je šíře:)
20:33:45
18.01.2004
18.01.2004
Košan
diky za radu zkusim to..
02:28:30
18.01.2004
18.01.2004
Baghira
On se samozřejmě šteluje volnoběh i klasicky na karburátoru jako na benzín, takže mezi těmi dvěma štelovacími "šrouby" chce najít optimální hodnotu, kdy bude volnoběh akorát a bude to i málo žrát. Nějlepší je si seřídit na karbecu volnoběh na benzín na těch 900-1000 ot. a pak přepnout na plyn a už štelovat jen na reduktoru a na tom šroubu na hadici ke karbecu...po každým otočení to projeď, protože to reaguje na podtlak v potrubí, takže na místě ti bude připadat, že to nejde nahoru. Je to alchymie, ale jde to.
21:01:13
17.01.2004
17.01.2004
Košan
jak si mi rikal o tom LPG. Tak i kdyz to steluju na tom reduktoru vytahnu to maximalne na 600-700ot./min. je to takova stredni hodnota..kdyz otocim jeste vic doleva nebo doprava tak to upne chcipne. Nevim si stim rady. Filtr sem dal original, i cely saci potrubi..