skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
13:03:24
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> martyCZ: navic je to dost na vsech kolech, teda na rezerve s or34 (nebo co to je) je asi jenom 25/50 gramu, takze to asi fakt souvisi s gumama, nebyla to naka II. jakost?
13:01:55
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: je to tak jak jsem to privez (teda bracha), typekv pneuservise rikal, ze to nejspis budou delat gumy, tak nevim, nejak to vyvazil tak uvidime co to udela v provozu
12:57:36
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
To netuším, bouchlí určitě nebyli a ten límec byl leštěnej rovnoměrně. A ty původní jsi tam nechával? Já to měl totiž vážený s podložkama a s nima mi to taky podobně naběhlo, ale když se vážili samotný, tak tam bylo celkem málo.
12:44:08
18.03.2004
18.03.2004
martyCZ
-> Baghira: hele, kupoval jsem od tebe apolla dneska jsem je byl vyvazit a mam na kazdem kole 100-150 gramu, netusis pricinu? :o)
10:20:57
18.03.2004
18.03.2004
Baghira
Tak jsou na autě pružiny 260. Pro ty co chtějí vidět výsledek je to uplně stejný jako na té první fotce (auta), kde původně byli sériovky vzaté o 1 závit. Je to docela vysoko, ale ono si to snad ještě trochu sedne a navíc tady na ty silnice, je to možná lepší :-).
12:32:38
10.03.2004
10.03.2004
Baghira
-> Mantrabeach: No, stane se...poučení pro příště. Taky jsem ze začátku koupil pár zbytečností. Je lepší se nejdřív pídit a pak kupovat.
10:17:32
10.03.2004
10.03.2004
Mantrabeach
Díky moc.Tak proto mi to tam nepasuje až na konec.Já jsem totiž sehnal klobouky přes inzerát a ten idiot mě dal klobouky na oválný světla.Hlavně když jsem se ho ptal tak skoro ani nevěděl co mi prodával.A dal jsem 150 na h...o.já bych ho zabil.
08:38:08
10.03.2004
10.03.2004
Baghira
-> Mantrabeach: No přesně to nevím oválný jsem nikdy neměl, ale mám za to, že jsou ke každýmu typu jiný. Ty co mám já jsou větší a to i dozadu a tím pádem je vetší i ten "hrnec".
08:27:53
10.03.2004
10.03.2004
Mantrabeach
Zdravím.Nemohl bys mi prosím tě poradit?Mám doma hranatý světla,ale nevím jestli se dělaly jiný držáky(klobouky) na oválný a na hranatý světla.Koukal jsem třeba k TOMMIMU a zdá se mě že jsou stejný.Nemohl bys mi k tomu něco říct?Předem dík
17:16:43
27.02.2004
27.02.2004
Granger
Tak ze předu to vypadá dos good a nejlepši je ten znak na masce, jinak celkem vklidu kára. :-)))
14:20:44
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
to jo, to chapu ... :o/
14:03:10
26.02.2004
26.02.2004
Baghira
No do ženský bych v životě tolik nesypal :-))). To víš, rekonstruuju bydlení, tak tam se strácej desetitisíce, ani člověk neví jak :-(...to snad i ty ženský by vyšli levněji :-).
13:58:24
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
ale teda sakra narocnou, kdyz je drazsi nez auto:o)
13:57:52
26.02.2004
26.02.2004
Rapid
to nam rekni jakýho ... zenskou??? :o)))
13:18:25
26.02.2004
26.02.2004
Baghira
No teď na jaro tam půjdou ty Broukací plechy tak uvidíme jak tam pásnou. 13" už jsem zavrhnul a měnit rozteč na nějaký pořádný kola se mi zatím nechce...hlavně mám teď trošku dražšího koníčka, tak na auto tolik nezbývá :-(
13:13:51
26.02.2004
26.02.2004
david novotný
moc pěkná kára. nejvíc se mi líběj ty přední blatníky - vypadá to super, akorád by to chtělo lepší kola, třeba jako má Tuner/zelenka - ty by tomu moc slušely.
08:32:22
20.02.2004
20.02.2004
Baghira
Jo, to jo, ale byla to dobrá náhoda, protože fakt nevím, kde bych je teď jinde sháněl. K Tilerovi za 1000/ks se mi fakt nechtělo a v HP je to takový dost na dlouho.
08:27:21
20.02.2004
20.02.2004
Tom
-> Baghira: Není zač, dyk sis je zaplatil.
08:26:04
20.02.2004
20.02.2004
Baghira
Tak mám doma konečně i přední pružiny 260 LA... Díky Tome :-)
13:20:42
19.02.2004
19.02.2004
Baghira
No dobře, tak jsi mě přesvědčil :-))). Ale z vlastní zkušenosti bych stejně radši připlatil a koupil nějaký pořádný a značkový...ono ve 120ti jako na moři...nic moc :-).